Test ride: Letbe Velocity 125
Το νέο Letbe Velocity 125 έχει πολύ καλή τιμή, είναι ευέλικτο, με εξαιρετικές αναρτήσεις και μεγάλη αυτονομία.
Το Velocity 125 αποτελεί τη νέα πρόταση της Letbe για την καθημερινή μετακίνηση.
Το σκούτερ φέρει έναν υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 125 cc που είναι εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές Euro 5+ και αποδίδει 12 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και 1,27 kg.m στις 5.250 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνεργάζεται εξαιρετικά με το CVT κιβώτιο με την επιτάχυνση, την σύμπλεξη και αποσύμπλεξη να γίνονται πολύ ομαλά, ενώ και οι κραδασμοί είναι σε πολύ καλό επίπεδο για την κατηγορία.
Το Velocity 125 αποτελεί πραγματικά ιδανική λύση για δεύτερο δίκυκλο ή για εκείνους που θέλουν να παροπλίσουν τα αυτοκίνητά τους
Υπάρχουν δύο διαφορετικές εκδόσεις, μία με CBS που κοστίζει 2.295 ευρώ και μία με ABS που κοστίζει 2.495 ευρώ (να αναφέρω εδώ πως εμείς οδηγήσαμε την έκδοση με το ABS), ενώ στην τιμή αυτή θα πάρεις και δώρο μία κεντρική βαλίτσα SHAD 33 λίτρων για να βάζεις το fullface κράνος σου ή τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ, σε περίπτωση που αυτά δεν χωράνε στον χώρο που υπάρχει κάτω από την σέλα.
Ο χώρος αυτός μπορεί επίσης να φιλοξενήσει ένα fullface κράνος και διάφορα ακόμα μικροπράγματα, ενώ αν δεν σας φτάνει κι αυτός ο χώρος, υπάρχει και γάντζος για να κρεμάσετε κάποια σακούλα κι εκεί.
Το μικρό σκούτερ χωράει παντού και θα αποτελέσει τον μεγαλύτερο σύμμαχό σας στην κίνηση μέσα στην πόλη, όταν και θα κινείστε ανάμεσα από τα κολλημένα στην κίνηση αυτοκίνητα. Αυτό μπορεί να γίνει για περίπου 180 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα, καθώς η χωτικότητα του ρεζερβουάρ είναι 7 λίτρα και εμείς είδαμε με το Velocity 125 μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 3,9 λίτρων.
Το βάρος του σκούτερ με γεμάτο το ρεζερβουάρ και την κεντρική βαλίτσα, ανέρχεται στα 145,5 κιλά και αυτή είναι ακριβώς και η αίσθηση που αποκομίζεις όσο κινείσαι πάνω στην σέλα του Velocity, δηλαδή ενός ελαφριού δίκυκλου που η αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται χωρίς κόπο, αλλά παράλληλα είναι και πολύ σταθερό, κάτι που μου έκανε ιδιαίτερα καλή εντύπωση, καθώς είναι χαρακτηριστικό που πολλές φορές απουσιάζει από την κατηγορία αυτή.
Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι σε υψηλά επίπεδα και προσωπικά βρίσκω το Velocity ένα όμορφο δίκυκλο με καθαρές γραμμές και ωραίες καμπύλες. Η σέλα του είναι άνετη με σωστή ποσότητα αφρώδες υλικού που είναι σημαντικό να τονίσουμε πως δεν γλιστράει σε τυχόν επιταχύνσεις ή επιβραδύνσεις.
Και μιας και μιλάμε για τον τομέα αυτόν, είναι καλή ευκαιρία να αναφέρουμε πως τα πρώτα 60 χιλιόμετρα στο κοντέρ έρχονται αρκετά γρήγορα, δίνοντας σου την δυνατότητα να πεταχτείς πρώτος στο φανάρι, ενώ η τελική ταχύτητα που είδαμε με λίγη υπομονή στην ευθεία ήταν τα 100 χιλιόμετρα και 110 σε κατωφέρεια.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του σκούτερ είναι οι αναρτήσεις του, καθώς είναι εστιασμένες στην άνεση και την καθημερινή μετακίνηση και ταιριάζουν «γάντι» στους κακούς ελληνικούς δρόμους, με τον αυχένα και την μέση σου να «πίνουν νερό στο όνομά» του μικρού Letbe.
Το πόσο άνετες είναι οι αναρτήσεις του τονίστηκε και από τον συνεπιβάτη που ανέβηκε για λίγη ώρα πάνω στην σέλα του. Στον τομέα αυτόν παίζουν σημαντικό ρόλο και οι μεγάλες διαστάσεις τροχών, με 16 ίντσες μπροστά και 14 πίσω που έρχονται με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της εταιρείας CST, τα οποία προσφέρουν ικανοποιητική πρόσφυση στο στεγνό, γιατί για το βρεγμένο δεν έχουμε άποψη, αφού δεν έβρεξε τις ημέρες που το είχαμε στα χέρια μας. Βέβαια, όσο καλή και να είναι η λειτουργία των ελαστικών πρώτης τοποθέτησης, μία αλλαγή σε κάτι πιο επώνυμο, θα σήμαινε αυτόματα και μία αναβάθμιση.
Η θέση οδήγησης σχηματίζει άνετες γωνίες για τον άνω και κάτω κορμό, με το τιμόνι να έρχεται σχετικά χαμηλά και με τον χώρο για τα παπούτσια να είναι οριακός για όσους φοράνε νούμερο μεγαλύτερο του 45, όμως για τα γόνατα υπάρχει αρκετός χώρος ακόμα και για αναβάτες άνω του 1,80.
Η έγχρωμη οθόνη του δίκυκλου είναι 5 ιντσών που θα θέλαμε να είναι πιο φωτεινή και περιλαμβάνει τις εξής ενδείξεις, ταχύμετρο, στροφόμετρο, οδόμετρο, ένδειξη βενζίνης και ένδειξη μπαταρίας, όμως απουσιάζει η ένδειξη ώρας που θα ήταν χρήσιμο να έχουμε. Να αναφέρουμε εδώ ότι ο δείκτης βενζίνης δεν είναι και πολύ αξιόπιστος, καθώς το “λαμπάκι” ανάβει πολύ πιο νωρίς από ότι θα έπρεπε.
Το σύστημα πέδησης αναλαμβάνουν ένας δίσκος με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένας δίσκος με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, που φρενάρουν το σύνολο πολύ ικανοποιητικά και παράλληλα προσφέρουν την απαραίτητη σιγουριά. Το ABS επεμβαίνει εκεί ακριβώς που πρέπει και η ανάδραση στην μανέτα είναι ισχνή.
Ο εξοπλισμός του Velocity 125 είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε και το πλαίσιο της τιμής του και περιλαμβάνει, θύρες USB / type C, κεντρικό σταντ, λειτουργία start/stop, έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, φώτα LED, σύστημα keyless, λειτουργία silent start, CBS ή ABS, ντουλαπάκι που κλειδώνει και γάντζο αποσκευών. Να σημειωθεί εδώ πως το keyless σύστημα έχει διορθωθεί και δεν χρειάζεται να πατάμε το κουμπί ξεκλειδώματος κάθε φορά πριν την εκκίνηση όπως συνέβαινε σε προηγούμενο μοντέλο και απλά αρκεί να το έχουμε πάνω μας.
Το σκούτερ αποτελεί πραγματικά ιδανική λύση για δεύτερο δίκυκλο ή για εκείνους που θέλουν να παροπλίσουν τα αυτοκίνητά τους (οδηγείται και με δίπλωμα αυτοκινήτου υπό προϋποθέσεις), ειδικά σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα. Το Velocity θα σας γλυτώσει χρόνο - καθώς δεν θα περιμένετε μία αιωνιότητα κολλημένοι στην Κηφισίας - και χρήματα, αφού καταναλώνει στην χειρότερη την ίδια βενζίνη με ένα πολύ οικονομικό αυτοκίνητο, με σαφώς όμως μικρότερα έξοδα συντήρησης.



