Με ρυθμό χελώνας η ανάπτυξη της κίνησης με ποδήλατο στην Ευρώπη 

Με ρυθμό χελώνας η ανάπτυξη της κίνησης με ποδήλατο στην Ευρώπη 

Πολύ μακριά από τον στόχο του 2030 η εφαρμογή στρατηγικών για την κίνηση με ποδήλατο μέσα στις πόλεις. 

Την κατάσταση που επικρατεί στην Ευρώπη ως προς την ανάπτυξη εθνικών στρατηγικών για τη ποδηλασία αναπτύσσει έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατιστών (ECF). 

Όπως προκύπτει από την έκθεση, από τις 47 χώρες, οι 23 έχουν υιοθετήσει κάποια στιγμή μια εθνική στρατηγική για την ποδηλασία. Οι στρατηγικές για το ποδήλατο ισχύουν σήμερα μόνο σε 13 από αυτές τις χώρες, ενώ έχουν λήξει και συνεπώς χρειάζονται επικαιροποίηση σε δέκα, συμπεριλαμβανομένης της Δανίας που έχει παράδοση στην ποδηλασία. Από τις υπόλοιπες 24 χώρες που αναλύονται στην έκθεση, μόνο πέντε βρίσκονται επί του παρόντος στη διαδικασία ανάπτυξης μιας τέτοιας στρατηγικής για πρώτη φορά.

Για να επιτευχθεί ο στόχο του σχεδίου που αφορά στις εκπομπές ρύπων για το 2030, οι χώρες πρέπει να ξεκινήσουν επειγόντως τη διαδικασία ανάπτυξης ή ανανέωσης της εθνικής τους στρατηγικής για την ποδηλασία. Οι περισσότερες από τις χώρες που δεν είχαν ποτέ τέτοια στρατηγική – και δεν βρίσκονται επί του παρόντος στη διαδικασία ανάπτυξης μιας τέτοιας στρατηγικής – βρίσκονται στα Βαλκάνια, την Ανατολική Ευρώπη και τον Καύκασο. 

cycling
Με πράσινο οι χώρες που έχουν αναπτύξει μια εθνική στρατηγική για το ποδήλατο και με κόκκινο αυτές που τη στερούνται παντελώς. Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια ενδιάμεση αλλά όχι ικανοποιητική κατάσταση. 

Η Ελλάδα μαζί με την Ιταλία, τη Σλοβενία, την Ουκρανία και τη Σερβία είναι στις χώρες που ανέπτυξαν πρόσφατα το πρώτο εθνικό σχέδιο για την ποδηλασία. Αντίθετα, οι υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων, η Τουρκία, η Μολδαβία, η Ρωσία, η Λευκορωσία, η Πολωνία, η Εσθονία, η Λιθουανία, η Ελβετία και η Ισλανδία στερούνται ενός συνολικού σχεδίου. 

H έκθεση αναφέρει πως «μια εθνική στρατηγική για το ποδήλατο αποτελεί ένα κρίσιμο εργαλείο πολιτικής για τις χώρες προκειμένου να αναπτύξουν και να αυξήσουν τη χρήση του ποδηλάτου σε εθνικό επίπεδο, με όλες τις θετικές επιπτώσεις που αυτό δημιουργεί, όπως καθαρότερος αέρας, υγιέστεροι και πιο ευτυχισμένοι πολίτες, πιο βιώσιμες πόλεις και κωμοπόλεις, καλύτερη συνδεσιμότητα της υπαίθρου και πιο ζωντανές τοπικές οικονομίες. Οι εθνικές στρατηγικές για το ποδήλατο είναι επίσης καθοριστικές, αν ο κόσμος θέλει να μειώσει γρήγορα και αποτελεσματικά τις εκπομπές των μεταφορών και να αποφύγει τις χειρότερες συνέπειες της κλιματικής κρίσης».

Σε κάθε περίπτωση, η έλευση και εξάπλωση των ηλεκτρικών ποδηλάτων, σε συνδυασμό με τις κρατικές επιδοτήσεις για την απόκτησή τους, δίνει ένα επιπλέον κίνητρο στους πολίτες για τη χρήση τους. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE