Maserati A6G/54 2000 Berlinetta 1954-1957: H ωραία άγνωστη

Maserati A6G/54 2000 Berlinetta 1954-1957: H ωραία άγνωστη

Όμορφα ντυμένη από τον Zagato, αυτή η «berlinetta» είναι η πρώτη Maserati που έχει πραγματικό προσανατολισμό για αυτοκίνητο δρόμου. Μια πρωτοπόρος για την Τρίαινα που αδίκως την έχουμε ξεχάσει.

Από τα σπάργανα κιόλας, από το 1914 που ιδρύθηκε η Maserati, δεν ανέπνεε παρά μόνο για τους αγώνες. Την Τρίαινα διηύθυναν τα τέσσερα αδέλφια Maserati: Ο Alfieri, o Bindo, o Ettore και ο Ernesto. Αλλά αυτοί οι Ιταλοί αρτίστες της μηχανολογίας ήταν από την άλλη ανίδεοι επιχειρηματίες και κακοί διευθυντές, αντιμετωπίζοντας ασταμάτητα «άλυτα» οικονομικά προβλήματα. 

Αρχής γενομένης από το 1933, σε συνέχεια του θανάτου του Alfieri που ήταν η πραγματική ψυχή της εταιρείας, η κατάσταση επιδεινώθηκε. Τέσσερα χρόνια αργότερα, η Τρίαινα πέρασε στον έλεγχο της οικογένειας Orsi. Ο Adolfo Orsi και ο γιος του Omer διατήρησαν τα τρία αδέλφια στην τεχνική διεύθυνση της εταιρείας. Επιπλέον είχαν την ιδέα να προσδώσουν στη Maserati και μια άλλη, πιο εμπορική διάσταση.

Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος καθυστέρησε τα σχέδιά τους, αλλά, το 1946, λανσάρισαν μια πρωτότυπη μπαρκέτα δρόμου στο σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. 

Maserati A6G/54 2000 Berlinetta 1957
Ανθεκτική αλλά και λεπτοκαμωμένη, αυτή η Maserati ανεβάζει το κοντέρ της μεταξύ 190 και 220 km/h, ανάλογα με την κλιμάκωση του σασμάν που θα επιλεγεί από τον ιδιοκτήτη της.


Maserati χωρίς τους… Maserati
Αυτή η μετάλλαξη προς τον «Μεγάλο Τουρισμό» σημάδεψε και τη ρήξη με το παρελθόν που ήταν αποκλειστικά προσανατολισμένο στους αγώνες. Συνέπεσε μάλιστα με την αποχώρηση των τριών αδελφών από τα τεχνικά πράγματα της εταιρείας, οι οποίοι θέλησαν να εμπλακούν εκ νέου στους αγώνες με τη νέα φίρμα τους, την Osca. 

To πρώτο μοντέλο της Τρίαινας με τον κωδικό Α6, όπου το «Α» απέδιδε τιμή στον Alfieri και το «6» αντιπροσώπευε το 6κύλινδρο μοτέρ, ήταν μάλλον ντροπαλό στην απόδοσή του. Από 1.500 κυβικά έβγαζε 65 άλογα, ενώ η μεγαλύτερη, δίλιτρη έκδοσή του μόλις έφτανε τα 80. Και γι’ αυτόν τον λόγο παρέμεινε εμπιστευτικό.

Maserati A6G/54 2000 Berlinetta 1957
Ενδιαφερόμενος σφόδρα για την αεροδυναμική των καροσερί, ο Zagato παρέμεινε πιστός στις εκλεπτυσμένες γραμμές του. Το ελαφρύ αλουμινένιο πέτσωμα του αυτοκινήτου είναι τόσο νηφάλια ρευστό όσο και κομψό.


Τα πράγματα άλλαξαν, παίρνοντας σοβαρή τροπή, με την έλευση του μηχανολόγου Gioacchino Colombo. Μην ξεχνάμε ότι ο Colombo είχε ήδη στο παλμαρές του το σχεδιασμό των θρυλικών Alfa Romeo Alfetta, διπλών παγκόσμιων πρωταθλητριών το 1950 και το 1951.

Υπό την καθοδήγηση και την επιρροή του Colombo, το 6κύλινδρο μοτέρ της A6 ανέπνεε πλέον με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τρία διπλά καρμπιρατέρ Weber 40 DCO 3 που έριχναν στους κυλίνδρους βενζίνη που αναφλεγόταν από 12 μπουζί. Μια βαθιά ανάσα που ανέβασε την ισχύ του 6κύλινδρου κινητήρα στα 150 άλογα.

Maserati A6G/54 2000 Berlinetta 1957
Το 6κύλινδρο σε σειρά δίλιτρο μοτέρ ανασχεδίασε ο Gioacchino Colombo και εκτοξεύτηκε από τα 80 στα 150: 2 ΕΕΚ, τρία διπλά καρμπιρατέρ και δύο μπουζί ανά κύλινδρο.


Κούκλα διά χειρός Zagato
Το 1954, το δυνατό αυτό μοτέρ μπήκε στο μηχανοστάσιο ενός κουπέ με μάλλον αδέξια καροσερί που επιμελήθηκε και έντυσε η τορινέζικη carrozzeria του Serafino Alemano, σε σχέδιο του Giovanni Michelotti που εργαζόταν τότε εκεί. Αλλά το καλύτερο δεν είχε έρθει ακόμη: Η εκδοχή που παρουσίασε ο Elio Zagato στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1955. 

Υπέροχη με τη μεγάλη φαρδιά μάσκα στολισμένη με μια εξίσου μεγάλη τρίαινα, τα φουσκωμένα φτερά και τη σιλουέτα της εξ ολοκλήρου σε στρογγυλεμένα μοτίβα, η A6G/54 2000 Berlinetta ενεγράφη με το «καλημέρα» στο albo d’oro των πιο επιτυχημένων αισθητικά αυτοκινήτων της εποχής της.

Maserati A6G/54 2000 Berlinetta 1957
Το σπορ ντεκόρ στην καμπίνα δεν έχει τίποτα το λιτό. Τα δερμάτινα καθίσματα, οι δερμάτινες επενδύσεις στις πόρτες και οι δερμάτινες γαρνιτούρες στο ταμπλό δημιουργούν ένα φιλόξενο περιβάλλον.


Μπερλινέτα ράτσας, αυτή η Maserati ήταν ταυτόχρονα ένα καθαρόαιμο σπόρτσκαρ με τα 150 άλογα και τις οδικές δεξιότητές της. Παίζοντας παιχνίδι στα ίσα με τις Ferrari 166, διέγραψε μια πετυχημένη πορεία, παρόλο που τα 60 κομμάτια της μπορεί να ακούγονται σήμερα κάπως απογοητευτικό νούμερο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κατηγορία των GT μόλις γεννιόταν. 

Με 60 κομμάτια είναι λογικό η τιμή μιας Α6G/54 2000 να είναι αστρονομική. Ειδικά μιας από τις 20 μπερλινέτες του Ζagato -19 για την ακρίβεια, μιας και o καροσερίστας τη μία τη μετασκεύασε σε κουπέ ύστερα από ατύχημα που είχε ο ίδιος. Προφανώς εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητα σε αποδεκτή και πολύ καλή κατάσταση.

Εξ όσων γνωρίζουμε όλα τα κομμάτια που κυκλοφορούν κατά καιρούς στις διεθνείς δημοπρασίες είναι «Concours», με άλλα λόγια έτοιμα για διεθνή Concours d’Élegance. Οπότε ανάλογη είναι και η τιμή, που αποκλείεται να πέσει κάτω από τα 4,3 εκατ. ευρώ. Για την Ιστορία να πούμε ότι από τα υπόλοιπα 40 κομμάτια, τα 21 ήταν κουπέ της Carrozzeria Allemano, ενώ επτά κουπέ και 12 Gran Sport Spyder έντυσε ο Pietro Frua.

Maserati A6G/54 2000 Berlinetta 1957

Η Maserati A6G/54 2000 Berlinetta με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ, δύο μπουζί ανά κύλινδρο
Χωρητικότητα 1.986 cc
Τροφοδοσία Τρία διπλά καρμπιρατέρ Weber 40 DCO 3
Ισχύς 150 PS/6.000 rpm
Ροπή 167 Nm/5.000 rpm
Διαστάσεις 4,55 x 1,62 x 1,40 m
Ρεζερβουάρ 70 lt
Βάρος 1.140 kg
Λάστιχα 6.00-16
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,6”
0-400 m 18,8” @ 129 km/h
0-1.000 m 33,4” @ 163 km/h
Τιμή σήμερα €4,5 εκατ. (Concours)

Οι φωτογραφίες της Maserati A6G/2000 Berlinetta Zagato είναι της Karissa Hosek, με την ευγενική χορηγία του οίκου RM Sotheby’s 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube