node/32568

Λεωφορεία υδρογόνου στην Ευρώπη χάρη στην Toyota

Η Toyota είναι ένας από τους κατασκευαστές που έχουν ποντάρει στο υδρογόνο με το Mirai. Η ιαπωνική φίρμα όμως δεν σταματά εκεί, αλλά θα παρέχει τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε έναν κατασκευαστή λεωφορείων.

Η Toyota ανοίγει το διασκελισμό της όσον αφορά στο υδρογόνο. Η ιαπωνική φίρμα δεν περιορίζεται πλέον στο αυτοκίνητο, αφού ήδη διαθέτει συστήματα προσαρμοσμένα για τις εμπορευματικές οδικές μεταφορές, τα περονοφόρα και τα φορτηγά. Τα λεωφορεία επίσης είναι μέρος των βαρέων οχημάτων που επωφελούνται από την ενεργειακή κυψέλη υδρογόνου. Αλλά προς το παρόν όχι στην Ευρώπη.

Αυτό είναι κάτι που φαίνεται ότι θα αλλάξει, καθώς ο Πορτογάλος κατασκευαστής Caetanobus SA θα αγοράσει κυψέλες καυσίμου ειδικά σχεδιασμένες από την Toyota για την παραγωγή λεωφορείων υδρογόνου. Μια μεγάλη καινοτομία στην Ευρώπη, όπου το καύσιμο αυτό αντιπροσωπεύεται ελάχιστα, ακόμη και στα ΙΧ.

Ο José Ramos, πρόεδρος της μητρικής εταιρείας Salvador Caetano Indústria, σχολίασε: «Είμαστε πολύ υπερήφανοι που είμαστε η πρώτη εταιρεία στην Ευρώπη που επωφελείται από την κορυφαία τεχνολογία κυψελών καυσίμου της Toyota και προσβλέπουμε στο να επιβεβαιώσουμε την παγκόσμια κλάση μας στην εξέλιξη λεωφορείων και στις κατασκευαστικές δυνατότητες. Είμαστε πεπεισμένοι ότι το υδρογόνο είναι μια εξαιρετική λύση για λεωφορεία μηδενικών εκπομπών».

«Η προμήθεια συστημάτων κυψελών καυσίμου στην Caetanobus αποδεικνύει τις πολλές πρακτικές χρήσεις και τα περιβαλλοντικά οφέλη του υδρογόνου στην πορεία προς μια κοινωνία χωρίς διοξείδιο του άνθρακα. Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι από την προοπτική των πρώτων λεωφορείων του επί μακρόν συνεργάτη μας στον τομέα των αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές πόλεις», δήλωσε ο δρ. Johan van Zyl, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Europe. «Τα λεωφορεία υδρογόνου έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με άλλα λεωφορεία μηδενικών ρύπων, όπως η ανώτερη αυτονομία και ο μικρός χρόνος ανεφοδιασμού. Τα οφέλη αυτά επιτρέπουν στα λεωφορεία υδρογόνου να διανύουν μεγαλύτερες διαδρομές και να χρησιμοποιούνται περισσότερο».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai

Προφανώς, με την παραπάνω δήλωση, η Toyota υπογραμμίζει τα οφέλη των λεωφορείων FCEV, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα BEV: Eξαιρετικά χαμηλό χρόνο ανεφοδιασμού και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η Toyota λέει ότι η κυψέλη έχει τη διάρκεια ζωής ενός συμβατικού κινητήρα. Του Mirai για παράδειγμα μπορεί να λειτουργεί έως και για 500.000 km πριν χρειαστεί γενική επισκευή.

Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις θα επωφεληθούν από αυτά τα ειδικά λεωφορεία, τα οποία θα χρησιμεύσουν κυρίως ως οχήματα τεχνολογικής επίδειξης διαδηλωτές. Προσώρας αυτός είναι και ο μόνος λόγος για την ύπαρξη οχημάτων υδρογόνου στη Γηραιά Ήπειρο, ελλείψει επαρκούς υποδομής και υψηλού κόστους αγοράς -πάνω από €66.000 (+ΦΠΑ) για ένα Toyota Mirai, θυμηθείτε.

H Caetanobus SA προγραμματίζει να λανσάρει το πρώτο υδρογονοκίνητο αστικό λεωφορείο της Ευρώπης, το φθινόπωρο του 2019. 

node/39064
Tyre microplatics

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Το Σουηδικό Ινστιτούτο Έρευνας για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δείχνει σε μελέτη του, ότι ο ρόλος των ελαστικών στη ρύπανση με μικροσωματίδια και ιδιαίτερα οι επιπτώσεις στο περιβάλλον -και όχι μόνο στην ανθρώπινη υγεία, εξακολουθεί να εξετάζεται ελάχιστα

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Ακούμε συχνά για τα μικροσωματίδια, αυτά τα μικροσκοπικά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιβλαβή για το αναπνευστικό σύστημα των ανθρώπων. Ωστόσο, έχουν πραγματοποιηθεί λίγες μελέτες σχετικά με τη φθορά των ελαστικών, η οποία έχει μεγάλη ευθύνη -μαζί με τα φρένα- γι’ αυτήν την αόρατη ρύπανση που δυνητικά είναι πολύ επικίνδυνη.

Το VTI (Σουηδικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Μεταφορών) μόλις διενήργησε μια μακρά μελέτη, μεταφρασμένη στα αγγλικά, σχετικά με τις μεθόδους μέτρησης των «μικροπλαστικών» που εκπέμπονται από τα λάστιχα των τροχοφόρων. Πρόκειται για σωματίδια μεγαλύτερα από τα διάσημα μικροσωματίδια, υποθετικά λιγότερο επικίνδυνα για την αναπνευστική οδό μας αλλά επικίνδυνα σε άλλους βαθμούς. Αυτά τα μικρά κομμάτια ελαστικού και χημικών πολυμερών στη συνέχεια περνούν στο έδαφος και στο νερό, και όλη η δυσκολία είναι η επεξεργασία του νερού ακριβώς στους ειδικούς σταθμούς για την εξάλειψή τους. Ή μήπως αυτό δεν συμβαίνει στο βαθμό που απαιτείται;

Στη συνέχεια έρχεται το πρόβλημα της δημόσιας υγείας: Το VTI αναγνωρίζει ότι προς το παρόν, κανείς δεν έχει αντιμετωπίσει πραγματικά αυτά τα προβλήματα. Τα μικροπλαστικά στους ωκεανούς (λόγω των απορριμμάτων) αποτελούν πλέον αντικείμενο συζήτησης, αλλά όχι αυτά που προέρχονται από τις μεταφορές. Και όμως το επίπεδό τους θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα υψηλό:

«Με βάση τις τρέχουσες γνώσεις μας στη Σουηδία, μπορούμε να πούμε ότι τουλάχιστον οι μισές από τις εκπομπές μικροπλαστικών της χώρας προέρχονται από τη φθορά των ελαστικών. Άλλες πηγές εκπομπών μικροπλαστικών περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τη φθορά των σημάνσεων στην άσφαλτο. Ένα μεγάλο μέρος της διασποράς στο περιβάλλον αυτών των πλαστικών σωματιδίων προέρχεται από τις μετακινήσεις στους δρόμους, από τους ανέμους, από τον εκχιονισμό και τον καθαρισμό του δρόμου». Η μελέτη διευκρινίζει ότι αυτά τα μικρά κομμάτια πλαστικού στη συνέχεια τα βρίσκουμε στις αρόσιμες γαίες.

Προς το παρόν, η γνώση σχετικά με την επιδράσεις αυτών των πλαστικών σωματιδίων όταν καταναλώνονται από τον άνθρωπο (σε πόσιμο νερό ή σε τρόφιμα) είναι πενιχρή, επισημαίνει το VTI.

node/39035

Έρχεται νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota

Θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Toyota LQ που είδαμε το 2019 στο Τόκιο.

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Έρχεται νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota

Φήμες από την Ιαπωνία αναφέρονται σε ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί το φθινόπωρο του 2020, με το εμπορικό του ντεμπούτο να είναι προγραμματισμένο για το 2021. Το νέο μοντέλο θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής των πρωτοτύπων Concept-i (2017) και LQ (2019) της ιαπωνικής φίρμας με παρόμοια εμφάνιση και τεχνολογία αιχμής.

Σχεδιαστικά, το ηλεκτρικό Toyota θα ακολουθεί τις γραμμές των πρωτοτύπων, με αεροδυναμική σιλουέτα ενός όγκου και καμπύλες που το κάνουν να δείχνει φιλικό προς το χρήστη. Για λόγους κόστους, το μοντέλο παραγωγής δεν θα έχει τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα που προεκτείνονται μέχρι τα μαρσπιέ, ούτε τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω. Επίσης είναι πολύ πιθανό οι καλυμμένοι πίσω τροχοί να αντικατασταθούν από αεροδυναμικές ζάντες, τα "αόρατα" φώτα από στρογγυλά LED και η ουρά να αποκτήσει πιο συμβατική εμφάνιση.

Εξάλλου η Toyota έκανε βήματα προς αυτή την κατεύθυνση με το LQ (2019), το οποίο είχε μικρές διαφορές σε σύγκριση με το Concept-i (2017) όπως οι καθρέφτες, οι τροχοί και οι πόρτες. Οι διαστάσεις πάντως αναμένεται να είναι παρόμοιες με αυτές των πρωτοτύπων τα οποία είχαν μήκος 4.530 mm, πλάτος 1.840 mm, ύψος 1.480 mm και μεταξόνιο 2.700 mm.

Toyota LQ

Στην καμπίνα, ο οδηγός θα έχει πρόσβαση σε ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης με το όνομα "Yui" που θα αναγνωρίζει την συναισθηματική του κατάσταση διαβάζοντας τις εκφράσεις του και παρακολουθώντας τις κινήσεις του. Με αυτό τον τρόπο η επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου θα είναι πιο φυσική, με στόχο την κάλυψη των αναγκών του πρώτου.

Επιπλέον, το όχημα θα εξοπλίζεται με εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης Toyota Safety Sense - αν και είναι δύσκολο να υιοθετήσει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 που εισήγαγε το πρωτότυπο.

Όσο για τον ηλεκτροκινητήρα, αυτός αναμένεται να αποδίδει 204 PS, με μια μπαταρία 54,3 kWh να χαρίζει αυτονομία άνω των 300 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Όταν κυκλοφορήσει στην αγορά το 2021, το ηλεκτρικό Toyota αναμένεται να ανταγωνιστεί το Volkswagen ID.3 και την επόμενη γενιά του Nissan Leaf.

[Πηγή: ToyotaSpyder7]