ZF: Περικοπή 7.600 θέσεων εργασίας έως το 2030

ZF: Περικοπή 7.600 θέσεων εργασίας έως το 2030

Συμφωνία της ZF με το συνδικάτο IG Metall για πρόωρη συνταξιοδότηση, αποζημιώσεις και μείωση ωρών εργασίας, έτσι ώστε να αποφευχθούν απολύσεις.

ZF Group

Η ZF Friedrichshafen ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε περικοπή περίπου 7.600 θέσεων εργασίας στη μονάδα Electrified Powertrain Technology έως το 2030, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσης. 

Η συμφωνία επιτεύχθηκε με το συμβούλιο εργαζομένων και τη συνδικαλιστική οργάνωση IG Metall και προβλέπει μέτρα όπως πακέτα πρόωρης συνταξιοδότησης, αποζημιώσεις, μείωση εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας και αναβολή μισθολογικών αυξήσεων, με στόχο την αποφυγή εξαναγκαστικών απολύσεων.

Η αναδιάρθρωση της ZF φανερώνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Οι περικοπές αντιστοιχούν περίπου στο 25% του προσωπικού της συγκεκριμένης μονάδας, όπου απασχολούνται συνολικά 30.000 εργαζόμενοι. Σύμφωνα με τη συμφωνία, οι εβδομαδιαίες ώρες εργασίας θα μειωθούν κατά 7% στα γερμανικά εργοστάσια έως το 2027, ενώ η προγραμματισμένη μισθολογική αύξηση 3,1% θα μετατεθεί για τον Οκτώβριο του 2026. Παράλληλα, η εταιρεία δεσμεύτηκε να διατηρήσει τη μονάδα in-house, εγκαταλείποντας τα αρχικά σχέδια για «spin-off».

ZF Group

Την ίδια στιγμή, η ZF βρίσκεται σε πορεία εξορθολογισμού κόστους, στοχεύοντας σε εξοικονόμηση άνω των 500 εκατ. ευρώ έως το 2027, με φόντο τις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος από τη μειωμένη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων και τις διεθνείς εμπορικές εντάσεις.

Ο νέος CEO, Mathias Miedreich, που ανέλαβε καθήκοντα αντικαθιστώντας τον Holger Klein, χαρακτήρισε τη συμφωνία ως «νέο δρόμο» για τη βιομηχανία, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι οι περικοπές αποτελούν «σκληρή δοκιμασία» για τους εργαζόμενους.

Η συμφωνία ακολουθεί μήνες κινητοποιήσεων από εργαζόμενους της ZF, σε μια περίοδο που ολόκληρος ο γερμανικός κλάδος προμηθευτών βρίσκεται υπό πίεση. Ενδεικτικά, η Bosch ανακοίνωσε πρόσφατα την περικοπή ακόμη 13.000 θέσεων εργασίας, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της VDA η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει χάσει περίπου 55.000 θέσεις από το 2023, με τους προμηθευτές να πλήττονται περισσότερο.

Ο πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων της ZF, Achim Dietrich, δήλωσε ότι η συμφωνία δείχνει εμπιστοσύνη στις τεχνολογίες «Made in Germany». Από την πλευρά της, η Barbara Resch της IG Metall τόνισε ότι οι εργαζόμενοι έκαναν σημαντικές υποχωρήσεις, αλλά περιμένουν η ZF να συνεχίσει να αποτελεί «κινητήρα απασχόλησης» με δίκαιες συνθήκες.

Η εταιρεία δεσμεύτηκε να υποστηρίξει την εσωτερική μετακίνηση προσωπικού σε νέες θέσεις και να προσφέρει προγράμματα επανεκπαίδευσης, ώστε να περιοριστούν οι επιπτώσεις της αναδιάρθρωσης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube