Υπήρχε κι άλλο λογισμικό χειραγώγησης, από την Audi αυτή τη φορά, υποστηρίζει η BILD am Sonntag

Υπήρχε κι άλλο λογισμικό χειραγώγησης, από την Audi αυτή τη φορά, υποστηρίζει η BILD am Sonntag

Η γερμανική εφημερίδα αποκαλύπτει ότι η Audi είχε δικό της λογισμικό χειραγώγησης των μετρήσεων ρύπων, αλλά χωρίς να επικαλείται πηγές ή να υπάρχουν αντιδράσεις από τις ΗΠΑ.

To Διοικητικό Συμβούλιο Αερίων Πόρων της California (CARB), υπηρεσία που έχει στόχο την επίτευξη και διατήρηση της υγιεινής ατμόσφαιρας στην Πολιτεία, με τιμωρητική μάλιστα δικαιοδοσία, αποκάλυψε πώς η Audi χειραγωγούσε με μια συγκεκριμένη μέθοδο τις μετρήσεις ρύπων σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων της, σύμφωνα με νέα αναφορά της γερμανικής εφημερίδας BILD am Sonntag.

Αυτή η φορά, οι Αμερικανοί αποκάλυψαν ένα τρικ στο λογισμικό του αυτοκινήτου που ήταν συνδεδεμένο με τη λειτουργία του τιμονιού.

Σύμφωνα με την σημερινή πρωινή αναφορά της BILD am Sonntag (δείτε το link εδώ, πίσω από ένα paywall ή googlάρετε και θα βρείτε αριθμό ειδησεογραφικών πηγών που αναπαρήγαγαν το θέμα, περιλαμβανομένων των ReutersDer SpiegelForbes και Automotive News), το CARB αποκάλυψε το λογισμικό χειραγώγησης μήνες πριν. Και θα μας ρωτήσετε γιατί το μάθαμε τώρα; Ειλικρινά δεν γνωρίζουμε και η Bild am Sonntag δεν αναφέρει πηγές και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει αντίδραση ή σχόλιο από την CARB, όπως σημειώνει η Automotive News. Αλλά η χειραγώγηση λειτουργούσε σύμφωνα με τις πληροφορίες και είναι ευφυής για την απλότητά της.

Όταν το Audi παίρνει εμπρός, η μετάδοσή του επιλέγει ένα πρόγραμμα «χαμηλών εκπομπών CO2», αλλάζοντας ταχύτητες με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να κρατά τις στροφές του μοτέρ και τις εκπομπές τεχνητά χαμηλά. Μόλις το τιμόνι στρίψει σε γωνία παραπάνω από 15º, το κιβώτιο απενεργοποιεί το πρόγραμμα και οι αλλαγές γίνονται κανονικά και προφανώς με πιο ρυπογόνο τρόπο, αφού το μοτέρ καίει περισσότερο καύσιμο άρα εκπέμπει και παραπάνω ρύπους.

Η Audi σκέφτηκε ότι η μόνες φορές που ένα αυτοκίνητο λειτουργεί χωρίς να στρίβει το τιμόνι του είναι σε ένα εργαστήριο, πάνω στη πέδη δοκιμής. Πρόκειται για μια παρόμοια φιλοσοφία με το κλασική κομπίνα «Dyno Mode» που αποτέλεσε τη θρυαλλίδα για το Dieselgate. Είναι τόσο απλό και προφανώς αρκετό για να περνά η Audi τις δοκιμές μέτρησης ρύπων σε εργαστηριακές συνθήκες και που δεν θα περνούσε σε ρεαλιστική μέτρηση στο δρόμο, υποστηρίζει η BILD am Sonntag.

Η χειραγώγηση του είδους αυτού γινόταν μόνο σε αυτοκίνητα που ήταν εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο και είχε εσωτερικό κωδικό αναγνώρισης AL 551. Αυτό αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη έκδοση του 8ριού αυτόματου κιβωτίου, που η Audi προμηθεύεται από την ZF για τα μοντέλα quattro. Το συγκεκριμένο σασμάν προφανώς έχει εξοπλίσει εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Bild am Sonntag. Αυτή η περίπτωση αφορά τόσο κινητήρες ντίζελ όσο και βενζινοκινητήρες και, όπως σημειώνουν οι Forbes, στα ένοχα μοντέλα περιλαμβάνονται τα A8, Q5 και Q7.

Αυτό το λογισμικό χειραγώγησης δεν αφορά τα καινούργια Audi, καθώς, όπως αναφέρει η Bild am Sonntag, η εταιρεία σταμάτησε να κάνει χρήση του επίμαχου λογισμικού λίγους μήνες πριν η CARB το ανακαλύψει δοκιμάζοντας ένα μοντέλο του οποίου ο τύπος παραμένει άγνωστος , όπως σημειώνει το Reuters

Αυτό δεν είναι κάτι που φαίνεται καλό για την Audi ή τη VW, τώρα που μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε η διευθέτηση με την αμερικανική κυβέρνηση και τους Αμερικανούς ιδιοκτήτες VW. Πώς αυτή η νέα πτυχή θα επηρεάσει τη μοίρα του Dieselgate είναι κάτι που θα δούμε στη συνέχεια.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube