node/33448

VW: Χρειάζεται περισσότερο ηλεκτρικό «γκάζι»

Η VW ενδέχεται να χρειαστεί να εντείνει το πρόγραμμά της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το CO₂.

Το Volkswagen Group ενδέχεται να χρειαστεί να εντείνει τα σχέδιά της για μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, προκειμένου να εκπληρώσει τους αυστηρότερους -από τους αναμενόμενους- ευρωπαϊκούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα αυτοκίνητα, δήλωσε ο CEO του, Herbert Diess.

Τα σχόλια αυτά προέκυψαν σε συνέχεια της προχθεσινής συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 37,5% μέχρι το 2030. Συμφωνία που προκάλεσε προειδοποιήσεις από τη Γερμανία, στην οποία εδρεύει η μεγαλύτερη βιομηχανία του αυτοκινητικού μπλοκ, ότι αυτοί οι σκληροί στόχοι θα μπορούσαν να περικόψουν θέσεις εργασίας και να βλάψουν τον κλάδο.

Οι νέοι στόχοι της EE αντιπροσωπεύουν πολύ περισσότερο από το 30% της παραγωγής του VW Group, που εξακολουθεί να ταλανίζεται από το σκάνδαλο χειραγώγησης των μετρήσεων ρύπων. Αναμένεται δε να μεταφραστεί σε μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων πάνω από το 40% επί των συνολικών πωλήσεών του το 2030, δήλωσε ο Diess: «Αυτό σημαίνει ότι το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που καταρτίσαμε και το οποίο είναι απαραίτητο για την αντιμετώπιση αυτής της συστημικής αλλαγής, ακόμα δεν επαρκεί».

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Peter Altmaier, δήλωσε ότι οι στόχοι ήταν στο όριο του τι ήταν τεχνικά και οικονομικά εφικτό. Περίπου 436.000 βιομηχανικές θέσεις εργασίας στη Γερμανία συνδέονται με την κατασκευή οχημάτων βενζίνης και ντίζελ.

«Πρόκειται για μια δύσκολη μεταστροφή και βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο των προσδοκιών -είμαστε όμως πεπεισμένοι ότι αυτό θα βοηθήσει τη βιομηχανία να αποδεχτεί επιτέλους ότι οι κινητήρες και οι πλατφόρμες καύσης πρέπει να τυποποιηθούν», ανέφεραν αναλυτές της Evercore ISI.

Η VW θα διαθέσει περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια προκειμένου να εξασφαλίσει ότι θα μπορέσει να επιτύχει μείωση στο CO2 κατά 30%, με την ανακατασκευή της παραγωγικής διαδικασίας της για να επικεντρωθεί περισσότερο στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι πιο σκληροί στόχοι της ΕΕ, είπε ο Diess σε παρατηρήσεις μέσω e-mail, θα απαιτούσαν περαιτέρω αλλαγές στη στρατηγική μας: «Θα ήταν απαραίτητη η αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων μας, ενδεχομένως περαιτέρω μείωση της γκάμας που βασίζεται σε θερμικούς κινητήρες και σημαντική αναπροσαρμογή στις δομές των εγκαταστάσεών μας, καθώς και περισσότερες μπαταρίες και εργοστάσια μπαταριών». Δήλωσε δε, ότι τα σχέδια της VW θα πρέπει να αναθεωρηθούν το φθινόπωρο του 2019, σύμφωνα με τον ημερολόγιο προγραμματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Συνολικά, η VW σχεδιάζει να δαπανήσει σχεδόν 44 δισ. ευρώ για την εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την αυτόνομη οδήγηση και τις νέες υπηρεσίες κινητικότητας έως το 2023, με στόχο να γίνει ο πιο κερδοφόρος κατασκευαστής EV με μπαταρίες.

Οι Γερμανοί ανταγωνιστές του VW Group, BMW και Daimler, αρνήθηκαν να σχολιάσουν τους στόχους της ΕΕ, παραπέμποντας σε δηλώσεις βιομηχανικών ομίλων. Η Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών VDA ανέφερε ότι οι στόχοι ήταν πολύ υψηλοί και επέκρινε την έλλειψη ενός σαφούς οδικού χάρτη για τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθούν οι μειώσεις.

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.