node/33448

VW: Χρειάζεται περισσότερο ηλεκτρικό «γκάζι»

Η VW ενδέχεται να χρειαστεί να εντείνει το πρόγραμμά της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το CO₂.

Το Volkswagen Group ενδέχεται να χρειαστεί να εντείνει τα σχέδιά της για μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, προκειμένου να εκπληρώσει τους αυστηρότερους -από τους αναμενόμενους- ευρωπαϊκούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα αυτοκίνητα, δήλωσε ο CEO του, Herbert Diess.

Τα σχόλια αυτά προέκυψαν σε συνέχεια της προχθεσινής συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 37,5% μέχρι το 2030. Συμφωνία που προκάλεσε προειδοποιήσεις από τη Γερμανία, στην οποία εδρεύει η μεγαλύτερη βιομηχανία του αυτοκινητικού μπλοκ, ότι αυτοί οι σκληροί στόχοι θα μπορούσαν να περικόψουν θέσεις εργασίας και να βλάψουν τον κλάδο.

Οι νέοι στόχοι της EE αντιπροσωπεύουν πολύ περισσότερο από το 30% της παραγωγής του VW Group, που εξακολουθεί να ταλανίζεται από το σκάνδαλο χειραγώγησης των μετρήσεων ρύπων. Αναμένεται δε να μεταφραστεί σε μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων πάνω από το 40% επί των συνολικών πωλήσεών του το 2030, δήλωσε ο Diess: «Αυτό σημαίνει ότι το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που καταρτίσαμε και το οποίο είναι απαραίτητο για την αντιμετώπιση αυτής της συστημικής αλλαγής, ακόμα δεν επαρκεί».

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Peter Altmaier, δήλωσε ότι οι στόχοι ήταν στο όριο του τι ήταν τεχνικά και οικονομικά εφικτό. Περίπου 436.000 βιομηχανικές θέσεις εργασίας στη Γερμανία συνδέονται με την κατασκευή οχημάτων βενζίνης και ντίζελ.

«Πρόκειται για μια δύσκολη μεταστροφή και βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο των προσδοκιών -είμαστε όμως πεπεισμένοι ότι αυτό θα βοηθήσει τη βιομηχανία να αποδεχτεί επιτέλους ότι οι κινητήρες και οι πλατφόρμες καύσης πρέπει να τυποποιηθούν», ανέφεραν αναλυτές της Evercore ISI.

Η VW θα διαθέσει περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια προκειμένου να εξασφαλίσει ότι θα μπορέσει να επιτύχει μείωση στο CO2 κατά 30%, με την ανακατασκευή της παραγωγικής διαδικασίας της για να επικεντρωθεί περισσότερο στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι πιο σκληροί στόχοι της ΕΕ, είπε ο Diess σε παρατηρήσεις μέσω e-mail, θα απαιτούσαν περαιτέρω αλλαγές στη στρατηγική μας: «Θα ήταν απαραίτητη η αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων μας, ενδεχομένως περαιτέρω μείωση της γκάμας που βασίζεται σε θερμικούς κινητήρες και σημαντική αναπροσαρμογή στις δομές των εγκαταστάσεών μας, καθώς και περισσότερες μπαταρίες και εργοστάσια μπαταριών». Δήλωσε δε, ότι τα σχέδια της VW θα πρέπει να αναθεωρηθούν το φθινόπωρο του 2019, σύμφωνα με τον ημερολόγιο προγραμματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Συνολικά, η VW σχεδιάζει να δαπανήσει σχεδόν 44 δισ. ευρώ για την εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την αυτόνομη οδήγηση και τις νέες υπηρεσίες κινητικότητας έως το 2023, με στόχο να γίνει ο πιο κερδοφόρος κατασκευαστής EV με μπαταρίες.

Οι Γερμανοί ανταγωνιστές του VW Group, BMW και Daimler, αρνήθηκαν να σχολιάσουν τους στόχους της ΕΕ, παραπέμποντας σε δηλώσεις βιομηχανικών ομίλων. Η Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών VDA ανέφερε ότι οι στόχοι ήταν πολύ υψηλοί και επέκρινε την έλλειψη ενός σαφούς οδικού χάρτη για τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθούν οι μειώσεις.