node/35315

Τα μικρά SUV σαρώνουν την αγορά της Ευρώπης

Είναι η κατηγορία αυτοκινήτων που αναπτύσσεται πιο γρήγορα από όλες τις άλλες και προσελκύσει συνεχώς νέους κατασκευαστές.

Τα μικρά SUV είναι το κομμάτι εκείνο της ευρωπαϊκής αγοράς που αναπτύσσεται ταχύτερα από όλα τα άλλα. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2018 η κατηγορία σημείωσε αύξηση της τάξης του 37%  φτάνοντας τις 1,83 εκατ. πωλήσεις.

Η ώθηση που προσέφερε στην κατηγορία η έλευση νέων μοντέλων, όπως τα Volkswagen T-Roc, Citroen C3 Aircross και Seat Arona ήταν τέτοια που τα μικρά SUV πλησίασαν σε πωλήσεις αυτά της κατηγορίας των μεγάλων SUV, που σύμφωνα με την JATO Dynamics έφτασαν στο ίδιο χρονικό διάστημα τις 1,88 εκατ. μονάδες.

Μάλιστα η δυναμική της κατηγορίας είναι τόσο μεγάλη, που οι προβλέψεις την θέλουν να φτάνει τις 1,99 εκατομμύρια μονάδες φέτος και τις 2,16 εκατομμύρια το 2020.

Η δυναμική αυτή που αναπτύσσεται είναι λογική να προσελκύει νέους «παίκτες» στην κατηγορία.  Έτσι η Ford στο τέλος της χρονιάς θα λανσάρει ένα νέο μοντέλο που θα ακούει σε ένα παλιότερο όνομα, το Puma. To Puma θα κατασκευάζεται δίπλα στο EcoSport στο εργοστάσιο της Ford στη Craiova της Ρουμανίας.

Η Ford έχει δηλώσει ότι θέλει τα SUV να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της, από το 27% που ήταν πέρυσι.
Επίσης η Jeep έχει υποσχεθεί ένα δεύτερο μικρό SUV που θα μπει στην παραγωγή πριν το 2022 και το οποίο θα έρθει να τοποθετηθεί κάτω από το Renegade, το οποίο πέρυσι «τερμάτισε» στην 11η θέση της κατηγορίας των μικρών SUV.

Την ίδια στιγμή η Skoda θα αρχίσει το φθινόπωρο να διαθέτε το Kamiq, μοντέλο που έρχεται να αντικαταστήσει το Yeti, ενώ η Toyota θα βάλει στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της στο Valenciennes της Γαλλίας ένα μικρό SUV που θα τοποθετηθεί κάτω από το C-HR.

jatonew

Αυτή τη στιγμή, πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία είναι το Renault Captur, όμως η γαλλική εταιρεία δεν δείχνει να επαναπαύεται στις δάφνες της και έτσι, στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα ξεκινήσει την παραγωγή του νέου Captur, ενώ η Peugeot ετοιμάζει τον αντικαταστάτη του επιτυχημένου 2008, το οποίο πέρυσι πέρασε στην τρίτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων, πίσω από το Dacia Duster.

Tέλος, στις νέες αφίξεις, πρέπει να συνυπολογίσουμε το νέο Nissan Juke, το οποίο πέρυσι υποχώρησε στην 13η θέση με πωλήσεις 67.647 μονάδων με την Nissan να αναγνωρίζει ότι καθυστέρησε να προχωρήσει στην ανανέωσή του. Να σημειώσουμε ότι το 2013 το Juke ήταν στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας. Μάλιστα το Juke θα έχει και μια υβριδική έκδοση στη γκάμα του.

Σε ό,τι αφορά στις αγορές να σημειώσουμε πως το 2018 πρώτη αγορά για τα μικρά SUV ήταν η Γαλλία με 363.504 αυτοκίνητα και ακολούθησαν η Ιταλία (343.673), Γερμανία (307.514), Ηνωμένο Βασίλειο (265.584) και Ισπανία (208.783).

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.