Ford F-Series best-selling US model  2019
node/38110

Τα γούστα των Αμερικανών άλλαξαν το αυτοκινητικό πεδίο και το 2019

17,1 εκατ. καινούργια πουλήθηκαν στις ΗΠΑ το 2019, 1,4% λιγότερα από το ’18. Το μερίδιο των SUV αυξήθηκε και πάλι, ενώ η Ford ήταν η πρωταθλήτρια των πωλήσεων χάρη στην F-Series.

Το 2019 συνεχίστηκε η αύξηση της δημοτικότητας των SUV μεταξύ των Αμερικανών καταναλωτών, καθώς αυτή η γενική κατηγορία απέσπασε μερίδιο 49,5% επί του συνόλου των πωλήσεων (8,5 εκατ. αυτοκίνητα) - αύξηση 1,55% σε σύγκριση με το 2018. 

Το Toyota RAV4 ήταν το SUV με τις καλύτερες πωλήσεις για το τρίτο συνεχόμενο έτος και ήταν το τέταρτο αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην αμερικανική αγορά. Το κόμπακτ για τα αμερικανικά δεδομένα SUV πούλησε 448.068 αυτοκίνητα μέσα στο 2019, σημειώνοντας αύξηση 4,9% σε ετήσια βάση. Κάτω από το RAV4 ήταν το Honda CR-V, το Chevrolet Equinox και το Nissan Rogue (σ.σ. X-Trail).

American car market - new vehicles sale 2010-2019

Η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο σε βάρος των κλασικών αμαξωμάτων (μπελρίνες, κουπέ, κάμπριο) που μειώθηκαν από το 32,4% της αγοράς το 2018 στο 29,4% το 2019. Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις του Toyota Camry μειώθηκαν κατά 1,3% για άλλη μια φορά, ήταν η μπερλίνα με τις καλύτερες πωλήσεις, με 336.978 κομμάτια. Ολοκληρώνοντας την πρώτη 5άδα, τα κορυφαία πέντε ήταν τα Honda Civic, Toyota Corolla, Honda Accord και Nissan Altima.

Το 2019, το 49,5% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων ήταν είτε SUV είτε MPV, αύξηση κατά 1,55 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2018. Ο Donald Smith, αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ στο JATO, εξήγησε: «Αν συνεχιστεί αυτή η τάση, το 2020 θα είναι η πρώτη χρονιά που τα SUV/MPV θα αποτελούν την πλειονότητα των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ».

US best-selling cars by body type 2019

Τα pick-up συνεχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο και να καταλαμβάνουν μεγάλο κομμάτι της αγοράς των ΗΠΑ. Το 2019 πούλησαν πάνω από 3,6 εκατ. οχήματα -αύξηση πάνω από 200.000 αυτοκίνητα σε σύγκριση με το 2018. Η F-Series εξακολουθεί να είναι το όχημα με τις καλύτερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς πέτυχε 896.526 ταξινομήσεις το 2019.

Αν η F-Series ήταν από μόνη της μάρκα, θα ήταν η έβδομη καλύτερη στην κατάταξη των πωλήσεων, μεταξύ Jeep και Subaru -937.255 και 700.117 πωλήσεις αντίστοιχα. Πίσω από την F-Series ήταν τα Ram Pick-up και Chevrolet Silverado, με το Ram Pick-up να ξεπερνά το Silverado για πρώτη φορά στην ιστορία τους.

Παρά τη μείωση των πωλήσεων από χρονιά σε χρονιά, , η Ford παραμένει η κορυφαία φίρμα των ΗΠΑ, πουλώντας σχεδόν 2,3 εκατ. οχήματα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η pole position της μπορεί να αποδοθεί στην F-Series, καθώς άλλα μοντέλα του Μπλε Οβάλ (Escape, Explorer και Fusion) βρέθηκαν σε πτωτική πορεία. Η Toyota και η Chevrolet ήταν η δεύτερη και η τρίτη φίρμα αντίστοιχα, με την Toyota να έχει πουλήσει το 2019 περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα για έκτη συνεχή χρονιά.

2019 US top 25 brands and models

Ο μεγαλύτερος νικητής στην ανάπτυξη του μεριδίου αγοράς ήταν η Ram που κέρδισε 0,6% από έτος σε έτος. Η επιτυχία της Ram μπορεί να αποδοθεί στις αυξημένες πωλήσεις του Ram Pick-up, το οποίο ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ το 2019, με 625.275 μονάδες.

Το Tesla Model 3 ήταν το best-selling premium μοντέλο για δεύτερη συνεχή χρονιά, πουλώντας πάνω από 150.000 μονάδες το 2019. Το Model 3 ήταν το 26ο best-selling μοντέλο στις Ηνωμένες Πολιτείες για το 2019, τοποθετημένο ανάμεσα στο Ford Fusion και το Mazda CX-5 και θα μπορούσε να εισέλθει στην τοπ 25άδα το 2020.

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39923

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Έρευνα της Deutsche Welle με βάση τις πωλήσεις - Οι πρώτοι των πρώτων και οι εκπλήξεις στην κατάταξη.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Με την ηλεκτροκίνηση να έχει πλέον μπει δυναμικά στη ζωή μας, η Deutsche Welle έκανε ένα ρεπορτάζ για τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι όπως αυτά ταξινομήθηκαν με βάση τις συνολικές τους πωλήσεις. 

Βέβαια, όπως θα δείτε παρακάτω, μέσα στη δεκάδα δεν υπάρχουν μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά αλλά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά. 

Ωστόσο η κατάταξη κρύβει κάποιες εκπλήξεις, καθώς κάποια αυτοκίνητα τα περιμέναμε να είναι σε υψηλότερες θέσεις, αλλά φαίνεται ότι οι καναταλωτές έχουν διαφορετικά άποψη. 

Ας δούμε λοιπόν την κατάταξη. 

Tesla Model 3

model3
Mε 445.000 νέα οχήματα το Tesla Model 3 σημείωσε πέρσι τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του. Στις ΗΠΑ το Model 3 ξεκινά από 37.990 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Elon Musk παραδέχθηκε πως αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο είναι «ότι τα αυτοκίνητά μας δεν είναι προσιτά. Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό».

Nissan Leaf

leaf
Σε απόσταση αναπνοής το 2019 ακολούθησε το Nissan Leaf με 434.000 πωλήσεις. Φέτος όμως τα πράγματα δεν πάνε καλά για τους Ιάπωνες: Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια ο κολοσσός καταγράφει ζημίες ύψους 6 δις ευρώ.

Tesla Model S 

model s
Στην τρίτη θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 επίσης ένα Tesla: το Model S. Η Tesla -όπως άλλωστε και η Porsche- συγκαταλέγεται στους ξεκάθαρους νικητές της κρίσης. Όσο όλοι οι υπόλοιποι μειώνουν την παραγωγή, η Τesla σημειώνει κατακόρυφη ανάπτυξη και μάλιστα επενδύει τώρα σε ένα νέο εργοστάσιο στο Βρανδεμβούργο όπου θα κατασκευάζεται το Model Y.

Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid

outlander
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Outlander δεν είναι μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, ωστόσο οι πωλήσεις του δείχνουν ότι πολλοί είναι αυτοί που το προτιμούν ως μια «συμβιβαστική λύση». Τα επόμενα δυο χρόνια η Mitsubishi θέλει να προσφέρει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ωστόσο μόνο για την ασιατική αγορά. Οι λοιπές περιοχές του πλανήτη καλύπτονται από τους εταίρους της, Renault και Nissan.

Toyota Prius 

toyota
«Ο παλιός είναι αλλιώς»: το Toyota Prius έκανε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία ήδη το 1997 ενώ από το 2001 άρχισε να λανσάρεται και στη Γερμανία. Το 2019 πουλήθηκαν συνολικά 210.000 υβριδικά Toyota Prius. Και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη λύση, αλλά το Prius είναι από τους πρωτοπόρους της υβριδικής τεχνολογίας.

BAIC

baic
Στην Κίνα κυκλοφορούν οχήματα τα οποία είναι παντελώς άγνωστα στον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, με την κινεζική αγορά να είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο το BAIC EC ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, οπότε δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Από το 2025 η BAIC θα κατασκευάζει πλέον μόνο ηλεκτροκίνητα.

Chevrolet Volt

volt
Στην 8η θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 βρίσκεται το Chevrolet Volt της GM. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2010, ωστόσο στο μεταξύ δεν κατασκευάζεται πια. Μέχρι το 2023 όμως η General Motors σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον 23 νέα ηλεκτροκίνητα.

Renault Zoe

zoe
Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη το Renault Zoe. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν το ηλεκτροκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο. Στην παγκόσμια κατάταξη το μικρό Renault βρέθηκε πέρσι στην 9η θέση. Ιδιαίτερα αγαπητό και στη Γερμανία.

BMW i3

bmwi3
«Επιτέλους και ένα γερμανικό» σημειώνει με νόημα το ρεπορτάζ της Deutsche Welle. Το BMW i3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό των Βαυαρών, αλλά φαίνεται πως ούτε στη Γερμανία οι καταναλωτές το προτιμούν. Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ «οι γερμανοί κατασκευαστές κατηγορούνται εδώ και χρόνια ότι έχασαν το τρένο της ηλεκτροκίνησης. Και τώρα τρέχουν να προλάβουν...».