Συνταγή ΣΥΡΙΖΑ για τα κρατικά αυτοκίνητα στη Γαλλία

Συνταγή ΣΥΡΙΖΑ για τα κρατικά αυτοκίνητα στη Γαλλία

Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Michel Sapin, ανακοίνωσε ότι ο κρατικός στόλος θα μειωθεί μέχρι το 2017 κατά 10%, εξοικονομώντας έτσι €150 εκατ. ετησίως.

Όπως συμβαίνει με την κρατική μηχανή σε όλες τις χώρες και η Γαλλία σφίγγει το ζωνάρι της, αποφασίζοντας να μειώσει τον όγκο του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων κατά συνέπεια και τις μετακινήσεις. Η κίνηση αυτή, που θα ανέλθει στο 10% του στόλου της πολιτείας μέχρι το 2017, αναμένεται να εξοικονομήσει πολλά εκατομμύρια ευρώ.

«Πολλά αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται ελάχιστα έως και καθόλου», παρατήρησε ο υπουργός οικονομικών, Michel Sapin. «Ο στόλος είναι σημαντικός και ανέρχεται σε 65.000 αυτοκίνητα. (…) Επιθυμούμε να τον “ελαφρώσουμε” κατά 10% από τώρα μέχρι το 2017, κάτι που θα επιτρέψει στην πολιτεία να κάνει οικονομία 150 εκατ. ευρώ», εξήγησε στη συνέχεια.

Αποκλιμάκωση της γκάμας
Για να πετύχει το στόχο της η Πολιτεία, όπως επιθυμεί ο υπουργός Οικονομικών, θα υπάρξει «επιπλέον εξορθολογισμός της χρήσης», αλλά και μία «αποκλιμάκωση στην γκάμα», δηλαδή μικρότερα αυτοκίνητα. Και αυτό «θα περιλάβει τους πάντες, συμπεριλαμβανομένων των υπουργών. Το υπόδειγμα θα πρέπει να αφορά κάθε τύπο αυτοκινήτου», διευκρίνισε ο Sapin. Και προσέθεσε: «Τα “καθαρά” αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν από αυτή τη χρονιά το ένα τέταρτο των αγορών του κρατικού στόλου. Την επόμενη χρονιά θα φτάσει το 50%, κάτι που θα σημάνει την αισθητή μείωση των αυτοκινήτων ντίζελ. Κάτι για το οποίο ήδη κινείται προς αυτή την κατεύθυνση και το δήμος του Παρισιού, όμως για τα ΙΧ. 

Στην Ελλάδα, να αναφέρουμε ότι ο κρατικός στόλος και εννοούμε αυτόν του στενού δημόσιου τομέα ξεπερνά τα 50.000 αυτοκίνητα. Αριθμός που είναι ήδη πολύ μεγάλος σε σχέση με αυτόν της Γαλλίας, συσχετίζοντας τις δύο χώρες από κάθε άποψη.

Αλλά σε εκείνο που χρειάζεται να σταθούμε είναι στα τελευταία λόγια του Michel Sapin που αφορούν στα «καθαρά» αυτοκίνητα. Και όταν ο Γάλλος υπουργός μιλά για «καθαρά» αυτοκίνητα αναφέρεται σε αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά που από το 2016 θα καταλαμβάνουν το 50% των προμηθειών του κράτους σε αυτοκίνητα.

Εάν στην ίδια λογική μπει και η νέα ελληνική κυβέρνηση, θα μπορούσε να δημιουργήσει μέσω των περιφερειών και των δήμων στοιχειώδη υποδομή με δίκτυο επαναφόρτισης στα μεγάλα αστικά κέντρα. Έτσι, ειδικά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα ήλεγχε ευκολότερα την αλόγιστη χρήση που γίνεται από τις δημόσιες υπηρεσίες σε ιδιωτικές όμως «αποστολές». Από την άλλη θα δημιουργούσε μια σημαντική πηγή εσόδου για δήμους και περιφέρειες από την αύξηση των πωλήσεων σε ηλεκτρικά IX, μειώνοντας την οικονομική εξάρτησή τους από τον κρατικό κορβανά.

Οψόμεθα…

[Πηγή Le Parisien via AFP, πηγή φωτό Agence Panoramic]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube