Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi: Νέο ξεκίνημα

Ύστερα από την καταιγίδα και τον πόλεμο των επιγόνων του Ghosn, Renault, Nissan και Mitsubishi επιστρέφουν στην κανονικότητα, δημιουργώντας μάλιστα μια νέα κοινή μονάδα έρευνας και εξέλιξης.

Πριν από μερικές εβδομάδες, ο Jean-Dominique Senard αναγνώρισε ότι βρήκε τη Συμμαχία «σε πολύ χειρότερη κατάσταση» από ό,τι είχε φανταστεί όταν ανέλαβε τη θέση του προέδρου του Ομίλου Renault. Τα προβλήματα της Συμμαχίας είχαν ξεκινήσει πριν από την εκδήλωση της «υπόθεσης Ghosn», αλλά αναπόφευκτα η τελευταία επιδείνωσε την κατάσταση, σε βαθμό μάλιστα που η γαλλο-ιαπωνική εταιρική σχέση φαινόταν να απειλείται με κατάρρευση.

Τον Μάρτιο υπήρξε μια περίοδος ηρεμίας, με πρώτο βήμα την αναβίωση του επιχειρησιακού συμβουλίου της Συμμαχίας, το οποίο κατά το παρελθόν περιγραφόταν ως «το μόνο όργανο που επιβλέπει τις επιχειρήσεις και τη διοίκηση της Συμμαχίας, μεταξύ Renault, Nissan και Mitsubishi». Το συμβούλιο αυτό ήταν εκείνη την εποχή αποτελούμενο από τον Jean-Dominique Senard, τον Thierry Bolloré (γενικό διευθυντή της Renault), τον Hiroto Saikawa (διευθυντή της Nissan) και τον Osamu Masuko (διευθυντή της Mitsubishi).

Μεσούσης της περασμένης άνοιξης όμως ξανάνοιξε ο ασκός του Αιόλου! Ο Hiroto Saikawa, ο οποίος δεν ήταν υπέρμαχος της Συμμαχίας, παραιτήθηκε αφού αναγνώρισε παρατυπίες στην αμοιβή του και ο Jean-Dominique Senard απομάκρυνε τον Thierry Bolloré! Εάν και η αντικατάσταση του τελευταίου ήταν ακόμα άγνωστη, από την πλευρά της Nissan, ένα νέο ζευγάρι αφεντικών είχε μόλις αναλάβει τα ανώτερα αξιώματα. Και το θετικό των νέων ιθυνόντων; Ήταν υπέρ της Συμμαχίας. Οπότε και δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για να επέλθει στη γαλλο-ιαπωνική σχέση η νηνεμία ύστερα από την καταιγίδα. Ο Jean-Dominique Senard ήταν επίσης σαφής: Ελπίζει ότι η συνεργασία θα ανακάμψει για τα καλά το 2020, διαφορετικά θα αποτελεί αποτυχία για αυτόν τον ίδιο.

Jean-Dominique Senard
Για τον Jean-Dominique Senard αποτελεί προσωπικό στοίχημα η πλήρης εξομάλυνση των σχέσεων εντός της Συμμαχίας, κάτι που θέλει να πάρει την πλήρη διάστασή του μέσα στο 2020.


Η αποκατάσταση που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο σωστό δρόμο συνεχίζει να οργανώνεται. Κατά τη διάρκεια μιας μηνιαίας συνάντησης της Συμμαχίας, αποφασίστηκε να διοριστεί Γενικός Γραμματέας, εντός λίγων ημερών. Σε ανακοίνωση, εξηγείται ότι «θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στον συντονισμό και στη διευκόλυνση αρκετών σημαντικών πρότζεκτ της Συμμαχίας που θα δρομολογηθούν για να επιταχύνουν την επιχειρησιακή αποδοτικότητα των συνιστωσών εταιρειών».

Επιπλέον, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo, τα μέλη της Συμμαχίας συμφώνησαν να δημιουργήσουν μια νέα εταιρεία εντεταλμένη για την έρευνα και εξέλιξη προηγμένων τεχνολογιών. Η Συμμαχία σαφώς και οφείλει να πει περισσότερα μέχρι τον προσεχή Ιανουάριο. Μια επιβεβλημένη επικοινωνία που θα καταδείξει ότι οι διαμάχες αποτελούν πλέον παρελθόν, στην αυγή μιας δεκαετίας που θα αλλάξει άρδην και πιθανότατα θα κλονίσει τη βιομηχανία αυτοκινήτων.