To Subaru Impreza 22B του Colin McRae πωλήθηκε σε τιμή-ρεκόρ!

To Subaru Impreza 22B του Colin McRae πωλήθηκε σε τιμή-ρεκόρ!

Ανέκαθεν το Subaru Impreza αποτελούσε ένα από τα αγαπημένα αμάξια των petrolheads ανά την υφήλιο. Όλοι έχουμε στο μυαλό μας το μοντέλο να σαρώνει στις ειδικές του WRC. Να λοιπόν που έφτασε η ώρα ένα σπάνιο Impreza 22Β να βγει στο σφυρί.

1998 Subaru Impreza 22 B

Το Subaru Impreza 22B είναι πράγματι ένα αρκετά σπάνιο μοντέλο. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως μόλις 400 χειροποίητα κομμάτια πέρασαν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου από τον Μάρτιο έως τον Αύγουστο του 1998. Όλα τα αυτοκίνητα ήταν δεξιοτίμονα, ενώ 16 ταξίδεψαν στο Ηνωμένο Βασίλειο και 5 στην Αυστραλία.

Ο αστικός μύθος διατείνεται πως τα υπόλοιπα κομμάτια, όλα για την Ιαπωνική αγορά εξαντλήθηκαν από την πρώτη μέρα. Εκτός από τα 400 αυτοκίνητα, η Subaru, εμπνευσμένη από την πολύχρονη παρουσία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, κατασκεύασε τρία πρωτότυπα περιορισμένης χρήσης.

1998 Subaru Impreza 22B

Τι κάνει όμως το Impreza 22B τόσο ξεχωριστό; Το γεγονός ότι γεύτηκε το νέκταρ της κορυφής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, όσον αφορά τους κατασκευαστές τρεις συνεχόμενες φορές. Οι fun του μηχανοκίνητου αθλητισμού αντιλαμβάνονται πόσο δύσκολο είναι μια ομάδα να παραμένει ανταγωνιστική επί συναπτά έτη σε ένα τόσο απαιτητικό πρωτάθλημα.

Θέλοντας να τιμήσει τους ανθρώπους που κράτησαν ψηλά τη σημαία της Ιαπωνικής φίρμας, η Subaru παρέδωσε κάθε ένα από τα πρωτότυπα σε ανθρώπους που τα δόξασαν αλλά και δοξάστηκαν μέσα από αυτά.

1998 Subaru Impreza 22B 3

Κατά τη διάρκεια των εορτασμών των 40 χρόνων της εταιρείας, που συνδυάστηκε με το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα κατασκευαστών της ιαπωνικής εταιρείας στο WRC, ο θρύλος των αγώνων Ράλι Colin McRae και ο συνοδηγός του, Nicky Grist, είδαν τη συλλογή τους να κοσμείται από το 22Β.

Το αυτοκίνητο είναι βαμμένο στο μπλε χρώμα, σήμα κατατεθέν της Subaru. Το φαρδύ bodykit του (80 χιλιοστά πλατύτερο) προέρχεται απευθείας από το αγωνιστικό αυτοκίνητο του WRC, προϊόν της σκέψης και του σχεδιασμού του Peter Stevens.

Μιας και μιλάμε για επιρροές από το WRC, και ο εμπρός προφυλακτήρας προέρχεται απευθείας από το αγωνιστικό όχημα. Εν συνόλω, το στήσιμο του αυτοκινήτου σε ωθεί στο να θες να βάλεις ένα roll-bar και να φύγεις κατευθείαν για ανάβαση. Η ανάρτηση της Bilstein και τα φρένα της Brembo (τετραπίστονα εμπρός/διπίστονα πίσω), βαμμένα σε κόκκινο φαίνεται πως συμμερίζονται αυτή τη διάθεση. Κι αν νομίζετε ότι το βάρος έχει ξεφύγει πλανάστε πλάνην οικτρά, καθώς δεν ξεπερνά τα 1.270 kg.

1998 Subaru Impreza 22B 5

Κάτω από καπό κρύβεται ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος EJ22 2,2 λίτρων, απόδοσης 276 ίππων και 363 Nm ροπής, σύμφωνα με το εργοστάσιο. Βέβαια αυτές οι μετρήσεις ίσως δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα, δεδομένου ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν συμφωνήσει να μην διαφημίζουν μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις από την προαναφερθείσα.

1998 Subaru Impreza 22B 4

Στην κατοχή του Σκωτσέζου οδηγού έγραψε μόλις 55 km στο κοντέρ. Ο επόμενος ιδιοκτήτης του όμως, ένας Αμερικάνος συλλέκτης, φαίνεται πως απόλαυσε την οδήγηση, μιας και η ένδειξη στο ταχύμετρο πλέον ξεπερνά τα 1.000 km, αγγίζοντας τα 1.180 km.

Στη δημοπρασία που έλαβε χώρα πριν λίγες μέρες, η τιμή πώλησης ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο ευρώ. Για την ακρίβεια, ο νέος ιδιοκτήτης του εκταμίευσε το ποσό των 558.644 ευρώ. Αυτή η τιμή είναι η υψηλότερη καταγεγραμμένη σε αγοραπωλησία Impreza 22B, αλλά και μια από τις πιο «αλμυρές» που έχουν απασχολήσει rally replica μοντέλα (βλέπε Ford Escort Cosworth, Lancia Delta Integrale, κ.α.).

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube