node/34821

Στόχοι CO₂ 2021: Μέχρι και €34 δισ. σε πρόστιμα στην Ευρώπη

O χρόνος πιέζει ασφυκτικά τους κατασκευαστές να πιάσουν τα όρια που θέτει η ΕΕ, με τον κίνδυνο πολλοί από αυτούς να καταβάλουν πρόστιμα μεγαλύτερα από τα κέρδη τους.

Από το 2021, οι κατασκευαστές που πουλάνε αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα μπορούσαν να καταβάλουν συνολικά τέλος υπέρβασης εκπομπών ύψους 33,6 δισ. ευρώ. Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης της JATO με βάση τους μέσους όρους του περασμένου έτους και τα πρόστιμα που ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2019. 

Εάν δεν αλλάξουν τίποτα τα επόμενα τρία χρόνια, είτε προς καλό είτε προς το κακό, οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, καθώς κανένας από αυτούς δεν είναι προς το παρόν σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου.

Jato table

Οι νεοεισερχόμενοι στόχοι CO2 μπορούν να θεωρηθούν ως η Αποκάλυψη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Οι αρχές έχουν καταστήσει σαφές ότι μέχρι το 2021, και σταδιακά από το 2020, ο μέσος όρος κάθε εταιρικού στόλου που πρέπει να πληρούν όλα τα νέα αυτοκίνητα είναι 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον μείωση κατά 24,7 g/km από το μέσο όρο για τους 11 κατασκευαστές που πούλησαν πάνω από 300.000 μονάδες το 2018.

Jato table

Αυξανόμενο χάσμα μεταξύ στόχων και πραγματικότητας
Πέρυσι οι μέσες εκπομπές των Volkswagen Group, Groupe PSA, Renault Group, Nissan Group, BMW Group, Hyundai-Kia, Ford, FCA, Daimler, Toyota και Volvo έδωσε συνολικά μέσο όρο 119,7 g/km. Ο μέσος όρος αυξήθηκε κατά 2,4 g/km σε σύγκριση με το 2017, ενώ από τους παραπάνω κατασκευαστές μόνο η Toyota σημείωσε μείωση. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO σχετικά με τα ετήσια αποτελέσματα ανά μάρκα που κυκλοφόρησε νωρίτερα το 2019, η τάση επιβεβαιώνει ότι ο στόχος γίνεται ολοένα και πιο δύσκολος όταν λαμβάνεται υπόψη η μείωση της ζήτησης για ντίζελ και η αύξηση της ζήτησης για SUV.

Jato table

Με βάση αυτά τα νούμερα, η κατάσταση είναι αρκετά ανησυχητική. Όταν εξετάζουμε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη (εκτός από τις μικρές), μόνο τέσσερις από τις 18 σημείωσαν βελτίωση πέρυσι. Οι πωλήσεις αυτών των τεσσάρων κατασκευαστών (Honda, Suzuki, Toyota και GM) αναλογούν μόνο στο 7% του συνόλου των πωλήσεων στην Ευρώπη των 23. 

Αντίθετα, οι τέσσερις χειρότερες επιδόσεις που σημειώθηκαν ήταν όλες από premium κατασκευαστές (Daimler, JLR, BMW Group και Volvo) και αναλογούν στο 16% των συνολικών ταξινομήσεων στην Ευρώπη των 23.

Jato table

VW Group και Groupe PSA τα πιο ευάλωτα
Εάν οι συνθήκες του 2021 εφαρμόζονταν σήμερα (αποτελέσματα πωλήσεων και μέσες εκπομπές CO2 του 2018) και εξαιρώντας κάθε είδους πιστώσεις οικολογικής καινοτομίας για να αντισταθμιστούν οι συνολικές εκπομπές, πολλοί κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη θα αντιμετώπιζαν μια πολύ δύσκολη κατάσταση. 

Με βάση τους υπολογισμούς της Jato και τα τελευταία αποτελέσματα του οικονομικού έτους 2018, το συνολικό ποσό των προστίμων θα έφθανε το μισό περίπου των συνδυασμένων καθαρών κερδών τους.

Jato table

Ο όμιλος Volkswagen θα έπρεπε να καταβάλει το μεγαλύτερο πρόστιμο, ύψους σχεδόν 2.500 ευρώ ανά πωληθέν αυτοκίνητο. Αυτό φθάνει σχεδόν τα 9,1 δισ. ευρώ. Πέρυσι, η εταιρεία παρουσίασε κέρδη μετά φόρων ύψους €12,15 δισ. 

Με άλλα λόγια, η κύρωση θα ισοδυναμούσε με τα τρία τέταρτα των τελευταίων ετήσιων συνολικών κερδών της.

Jato table

Στην περίπτωση του Groupe PSA, η κατάσταση είναι λίγο πιο περίπλοκη. Η εταιρεία που διευθύνεται από τον Carlos Tavares είναι 19,2 g/km μακριά από το στόχο του 2021. Ως εκ τούτου, το γκρουπ θα ήταν υποχρεωμένο να καταβάλει πρόστιμο 1.825 ευρώ ανά πωληθέν αυτοκίνητο. 

Βάσει του όγκου των πωλήσεών του πέρυσι, το γαλλικό γκρουπ θα έπρεπε να καταβάλει πρόστιμο ύψους 4,5 δισ. ευρώ –το μισό πρόστιμο της VW. Ωστόσο, η εταιρεία σημείωσε πέρυσι καθαρά έσοδα €2,83 δισ. ευρώ.

Jato table

Από την άλλη πλευρά έχουμε την Toyota, η οποία λειτουργεί με πλεονέκτημα για δύο κύριους λόγους. Πρώτον, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων με τις χαμηλότερες μέσες εκπομπές CO2, κυρίως λόγω της υβριδικής γκάμας του. 

Δεύτερον, η Toyota βασίζεται στην Ευρώπη λιγότερο από τους περισσότερους ανταγωνιστές της. Πέρυσι, η Γηραιά Ήπειρος υπολογίστηκε μόλις στο 8,5% των παγκόσμιων πωλήσεών της Toyota -εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Τουρκίας. Έτσι, το συνολικό πρόστιμό για το μεγάλο Ιάπωνα κατασκευαστή θα ανερχόταν σε 436 εκατ. ευρώ ή το 2% του συνολικού καθαρού εσόδου του για την περίοδο μεταξύ Απριλίου 2017-Μαρτίου 2018.

Jato table

Πώς θα μειωθούν τα πρόστιμα;
Το συμπέρασμα αυτής της μελέτης είναι προφανώς το χειρότερο σενάριο για τους κατασκευαστές. Υποθέτοντας ότι τίποτα δεν θα αλλάξει από σήμερα μέχρι το 2021 και έχοντας αποκλείσει (άδικα και αυθαίρετα) τα σχέδια της ηλεκτροκίνησης. 

Ουσιαστικά, οι κατασκευαστές μπορούν να απαιτήσουν έως και 7,5 g/km CO2 από το 2020 έως το 2022 για να αντισταθμίσουν το συνολικό νούμερό τους σε CO2 για τα μοντέλα που πληρούν τα κριτήρια οικολογικής καινοτομίας.

Επιπλέον, σαφώς θα δούμε πολλά μοντέλα να καταργούνται, εκεί όπου οι επενδύσεις για τη μείωση του μέσου όρου εκπομπών τους είναι μεγαλύτερες από τα κέρδη που δημιουργούνται. Αυτό θα περιλαμβάνει την κατάργηση των περισσότερων θερμικών κινητήρων στα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα ή εκείνων των μοντέλων με τις χαμηλές πωλήσεις. 

Συνοψίζοντας, οι κατασκευαστές μπορεί να έχουν την τεχνολογία να λανσάρουν πιο καθαρά αυτοκίνητα και εναλλακτικές λύσεις για να μειώσουν τα πρόστιμα, με μόνο δύσκολο περιορισμό τους τον χρόνο.

ev vs thermic

node/39457

Audi Sport: Τα μοντέλα RS θα παραμείνουν τετρακίνητα

Η Audi παραμένει πιστή στη μόνιμη τετρακίνηση quattro για τις κορυφαίες εκδόσεις επιδόσεων.

Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Audi Sport: Τα μοντέλα RS θα παραμείνουν τετρακίνητα

Η Audi Sport δεν σκοπεύει να προσφέρει πισωκίνητη λειτουργία στα μελλοντικά μοντέλα RS της γκάμας της, διατηρώντας τη λογική της μόνιμης τετρακίνησης quattro.

Η αλλαγή του ονόματος για το τμήμα σπορ μοντέλων της γερμανικής εταιρείας από Audi Quattro σε Audi Sport το 2016, έδωσε τροφή σε φήμες για πιθανή διεύρυνση της γκάμας. Παράλληλα, η πιθανή διάθεση πισωκίνητων εκδόσεων σε συνδυασμό με τον εξηλεκτρισμό, είναι κάτι που θα βοηθούσε την Audi Sport να μειώσει το μέσο όρο εκπομπών ρύπων.

Παρόλα αυτά, ο Rolf Michl, υπεύθυνος πωλήσεων και marketing της Audi Sport, ήταν ξεκάθαρος όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα: «Έχουμε χρησιμοποιήσει πίσω κίνηση στο τελευταίο R8 V10 RWD. Όμως φυσιολογικά, το quattro είναι μέρος της κληρονομιάς μας. Συμβολίζει ασφάλεια, ευελιξία και ανταγωνιστικές επιδόσεις. Δεν έχω ακούσει διαφορετικές απόψεις πάνω σε αυτό το θέμα, ακόμα και με τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις στο μέλλον. Θα παραμείνουμε πιστοί στη δική μας προσέγγιση -  η τετρακίνηση quattro είναι ένα σημαντικό κομμάτι των εκδόσεων RS.»

Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Audi Sport - BMW M GmbH και Mercedes-AMG - προσφέρουν τα τελευταία χρόνια τετρακίνητα μοντέλα επιδόσεων με δυνατότητα πισωκίνητης λειτουργίας, ένα χαρακτηριστικό που συναρπάζει μια μεγάλη μερίδα του κοινού των petrolheads. Παρόλα αυτά πρέπει να σημειώσουμε πως και οι δύο εταιρείες προέρχονται από ένα πισωκίνητο παρελθόν και μόλις πρόσφατα άρχισαν να χρησιμοποιούν τετρακίνηση, σε αντίθεση με την Audi που από την αρχή έχει ταυτιστεί με το quattro.

[Πηγή: Autocar]

node/39456

Drag Race: Η μάχη των ταχύτερων SUV του VW Group [video]

Porsche Cayenne Turbo S e-Hybrid, Lamborghini Urus, Audi RS Q8 και Bentley Bentayga.

Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Drag Race: Η μάχη των ταχύτερων SUV του VW Group [video]

Το Carwow κατάφερε να μαζέψει σε ένα αεροδιάδρομο τις ταχύτερες εκδόσεις των πολυτελών SUV του Volkswagen Group με στόχο να διαπιστώσει ποιο από αυτά είναι το ταχύτερο. Στην ευθεία παρατάχθηκαν τα Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid, Lamborghini Urus, Audi RS Q8 και Bentley Bentayga W12, με συνολική ισχύ PS!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Top 5: Τα ταχύτερα SUV στον κόσμο

Όλα τα μοντέλα βασίζονται σε διαφορετικές εκδόσεις της πλατφόρμας MLB του VW Group, όμως παρότι αποτελούν πολυτελή SUV επιδόσεων, έχουν διαφορετικό προσανατολισμό. Πριν δούμε την κόντρα, ας εξετάσουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους:

  • Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid: Υβριδικό σύστημα κίνησης που αποτελείται από κινητήρα twin-turbo V8 4,0 λίτρων (550 PS) και ηλεκτροκινητήρα (136 PS), με συνδυαστική απόδοση 680 PS και τα 900 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,8" και τελική ταχύτητα 295 km/h. Βάρος 2.565 kg.
  • Lamborghini Urus: Κινητήρας twin-turbo V8 4,0 λίτρων με απόδοση 650 PS και 850 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,6” και τελική ταχύτητα 305 km/h. Βάρος 2.199 kg.
  • Audi RS Q8: Κινητήρας twin-turbo V8 4,0 λίτρων, με ήπιο υβριδικό σύστημα, που αποδίδει 600 PS και 800 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,8" και τελική ταχύτητα 305 km/h. Βάρος 2.315 kg.
  • Bentley Bentayga W12: Κινητήρας twin-turbo W12 6,0 λίτρων με απόδοση 608 PS (635 PS για την έκδοση Speed) και 900 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,1" (3,9") και η τελική ταχύτητα 301 km/h (306 km/h). Βάρος 2.440 kg

Εσείς σε ποιο θα ποντάρατε;