Στο 70% της παραγωγής δουλεύουν τα ευρωπαϊκά εργοστάσια

Στο 70% της παραγωγής δουλεύουν τα ευρωπαϊκά εργοστάσια

Ελαφρά άνοδο από το 68% του 2013 αναμένεται να σημειώσει η παραγωγή των εργοστασίων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή επικράτεια φέτος.

Η πιο αποδοτική χρονιά για τα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων ήταν το 2007, όταν δούλευαν στο 85% της παραγωγικής τους δυνατότητας. Έκτοτε άρχισε η πτώση μέχρι το 68% του 2013.

Φέτος τα νούμερα μέχρι στιγμής δείχνουν ότι η χρονιά θα κλείσει με ένα ποσοστό εκμετάλλευσης της παραγωγικής ικανότητας των εργοστασίων 70% κατά μέσο όρο. Και η αύξηση θα συνεχιστεί φτάνοντας ενδεχομένως και το 80% μέχρι το 2016, ενώ ένα πιθανό 85% που θα ισοφαρίσει το ρεκόρ αποκλείεται να επιτευχθεί πριν το 2020.

Το ενδιαφέρον ωστόσο είναι το πώς επιτυγχάνονται αυτά τα νούμερα. Η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα είναι πράγματι κάπως αυξημένη φέτος, αλλά όχι τόσο ώστε να δικαιολογεί αύξηση του ρυθμού παραγωγής. Για τη βελτίωση των παραπάνω ποσοστών ευθύνεται κυρίως το... κλείσιμο εργοστασίων.

Με το κλείσιμο των μονάδων της GM στο Bochum (Γερμανία) και της Ford στη Genk (Βέλγιο) στο άμεσο μέλλον, συνολικά πέντε εργοστάσια αυτοκινήτων θα έχουν κλείσει την τελευταία 2ετία στην Ευρώπη. Κάτι που μειώνει τη συνολική ικανότητα παραγωγής κατά περίπου 650.000 αυτοκίνητα ετησίως, βελτιώνοντας τους σχετικούς δείκτες.

Βάσει της υφιστάμενης ζήτησης για αυτοκίνητα υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη «περισσεύουν» 10 εργοστάσια. Τα οποία είναι πολύ δύσκολο να κλείσουν λόγω του αυξημένου κόστους, κοινωνικού αλλά και χειροπιαστού, για την εκάστοτε εταιρία. Αναλυτές της αγοράς πάντως περιμένουν ότι πιθανότατα θα κλείσουν άλλα 4-5 εργοστάσια αυτοκινήτων μέσα στην επόμενη 5ετία.

[Πηγή: Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube