node/38590

Στη μάχη κατά του κορονοϊού οι 3D εκτυπωτές της Skoda

Η Skoda χρησιμοποιεί τους κορυφαίους 3D εκτυπωτές που διαθέτει, για την κατασκευή μασκών-αναπνευστήρων προηγμένης τεχνολογίας, για την αντιμετώπιση του κορoνοϊού.

Η Skoda Auto διαθέτει από τους πλέον προηγμένους 3D εκτυπωτές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σχεδόν όλα τα concept cars που έχει παρουσιάσει η Skoda στις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια, δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά με χρήση αυτών των εκτυπωτών. Η έξαρση της πανδημίας του κορoνοϊού έφερε τα πρωτότυπα σε δεύτερη μοίρα, καθώς οι μηχανικοί της Skoda ένωσαν τις δυνάμεις τους με το Ινστιτούτο Πληροφορικής, Ρομποτικής και Κινητικής (CIIRC) του Πολυτεχνείου της Πράγας, ένα από τα κορυφαία στην Κεντρική Ευρώπη. 

Το κοινό project, απέβλεπε στην παραγωγή με τη διαδικασία 3D εκτύπωσης, ειδικών προστατευτικών μασκών-αναπνευστήρων κλάσης FFP3, απαραίτητων για την αποτροπή της εξάπλωσης του κορoνοϊού, ειδικά για τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό.

Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν συγκεκριμένα οι εκτυπωτές Multi Jet Fusion 3D της Skoda, οι οποίοι εξασφαλίζουν την ομοιογένεια του τελικού προϊόντος, χωρίς τους παραμικρούς πόρους, παρέχοντας 100% ασφάλεια ακόμα και με τα πλέον αυστηρά υγειονομικά κριτήρια. Μετά τα πρώτα πέντε πρωτότυπα, το Υπουργείο Υγείας της χώρας έδωσε το «πράσινο φως» και εδώ και μερικές μέρες ξεκίνησε κανονικά η παραγωγή των προηγμένων αναπνευστήρων. 

Skoda

Η παραγωγή γίνεται σε σετ των 60 τεμαχίων, με κάθε σετ να παράγεται σε 16 ώρες. Ακολουθεί μία περίοδος επίσης 16 ωρών κατά την οποία οι αναπνευστήρες ψύχονται, πριν το τελικό προϊόν είναι έτοιμο. Ο μεγάλος χρόνος ψύχρανσης οφείλεται στο γεγονός ότι η όλη διαδικασία έχει γίνει σε κενό αέρος και για το λόγο αυτό, αν και έχουν χρησιμοποιηθεί υπέρυθρες ακτίνες με τη θερμοκρασία να μην υπερβαίνει τους 180 βαθμούς Κελσίου, απαιτείται πολύς χρόνος για την απαγωγή θερμότητας.

Ο κάθε αναπνευστήρας αποτελείται από τέσσερα επιμέρους τμήματα, τα οποία προωθούνται στην κορυφαία εταιρεία κατασκευής αναπνευστήρων 3Dees, με έδρα στην Πράγα, προκειμένου να συναρμολογηθούν και προωθηθούν στις Υπηρεσίες Υγείας. Ένα από τα προϊόντα των 3D εκτυπωτών είναι και το φίλτρο του κάθε αναπνευστήρα, το οποίο είναι 100% αποτελεσματικό για διάστημα περίπου μίας εβδομάδας ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι είναι επαναχρησιμοποιούμενο, κατόπιν απολύμανσης.

Όμως η Skoda δεν έμεινε μόνο στην παραγωγή μασκών-αναπνευστήρων. Μέσα από την πλατφόρμα HoppyGo που λειτουργεί εδώ και καιρό η εταιρεία για car sharing, προσφέρει δωρεάν ένα στόλο με περισσότερα από 200 οχήματα και 150 ηλεκτρικά σκούτερ για χρήση από υπηρεσίες σε διάφορες πόλεις γύρω από την Πράγα, κυρίως για διανομή φαρμάκων και τροφίμων. Σε όλες τις διαδικασίες συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι της Skoda, για γρήγορη και χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια υλοποίηση των ενεργειών. 

skoda

Όλες οι ενέργειες στήριξης για την αντιμετώπιση του κορoνοϊού που παρέχει η Skoda στην Τσεχία, υλοποιούνται υπό το σλόγκαν #SKODAAUTOhelps και #SKODAAUTOpomaha.

[Πηγή: Skoda Auto]

TAGS
node/39100

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Το lockdown μείωσε σε ιστορικά επίπεδα τον αριθμό των τροχαίων -  Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι με την επιστροφή στην καθημερινότητα τα δυστυχήματα θα αυξηθούν ξανά.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Οι αριθμοί που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία μιλούν από μόνοι τους. Ποτέ άλλοτε από την χρονιά της γερμανικής επανένωσης το 1990, δεν ήταν μικρότερος αριθμός των νεκρών σε τροχαία, όσο τον Μάρτιο του 2020. Συνολικά στους γερμανικούς δρόμους πέθαναν 158 άνθρωποι, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ήταν 234. Αλλά και ο αριθμός των τραυματιών σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα μειώθηκε δραστικά τον ίδιο μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο πέρυσι. Το νέο είναι καταρχήν θετικό, αλλά δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε υπέρμετρη αισιοδοξία για τα μελλούμενα, υποστηρίζει ειδικός σε θέματα οδικής κυκλοφορίας στην ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Μείωση δυστυχημάτων και πριν από τον κορονοϊό

Για τον υπεύθυνο της ADAC ο μειωμένος αριθμός δυστυχημάτων οφείλεται στον κορονοϊό και στα περιοριστικά μέτρα, όπως το Homeoffice και την κοινωνική αποστασιοποίηση. «Η δική μας υπόθεση είναι ότι ο αριθμός των δυστυχημάτων θα αυξηθεί και πάλι, όταν αποκατασταθεί η συγκοινωνία και επιστρέψει η κανονικότητα. Προς το παρόν σε πολλούς εργασιακούς κλάδους οι άνθρωποι δεν επέστρεψαν στον τόπο εργασίας τους. Αυτό φυσικά επηρεάζει πολύ την κίνηση στους δρόμους. Επιπλέον ταξιδεύουν ελάχιστα». Παρά τις εκτιμήσεις του ειδικού, παραμένει αδιαμφισβήτητο ότι και πριν ξεσπάσει η πανδημία ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία σε γερμανικούς δρόμους είχε παραμείνει επί χρόνια στάσιμος. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να εκπλήσσει, διότι σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ στη Γερμανία δεν υπάρχει ανώτατο όριο ταχύτητας. 

Ωστόσο, από το 1970 ελήφθησαν μια σειρά από άλλα μέτρα, τα οποία αύξησαν την οδική ασφάλεια, όπως υποχρεωτική ζώνη ασφάλειας ή μείωση του ανώτατου ποσοστού αλκοόλ ανά λίτρο αίματος. Με αυτά κι άλλα μέτρα κατάφερε η χώρα να μειώσει τα οδικά δυστυχήματα από 20.000 μέσα της δεκαετίας του 1970 μόνο στην τότε Δυτική Γερμανία, σε λιγότερα από 3.000 στην επανενωμένη Γερμανία.

Ποδηλατοδρόμοι pop-up

Παρά την θετική εξέλιξη χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, επισημαίνει ο εκπρόσωπος της ADAC. Ένα από τα βασικότερα είναι ίσως να βρεθούν τρόποι, ώστε οι άνθρωποι να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το ποδήλατο. Το Βερολίνο έκανε την αρχή. Κατά τη διάρκεια της καυτής φάσης της πανδημίας δημιούργησε τους λεγόμενους ποδηλατοδρόμους pop-up με την απόδοση της δεξιάς λωρίδας ή τμήματος της λωρίδας παρκαρίσματος στους ποδηλάτες. Ο διαχωρισμός από τις υπόλοιπες λωρίδες έγινε οπτικά με την χάραξη κίτρινης γραμμής ή με διαχωριστικά φωτεινά σήματα, σαν αυτά που μπαίνουν στις οικοδομές.

Σημαίνει άραγε ότι ο κορονοϊός θα επιταχύνει και αλλαγές στην κυκλοφορία; Ο γερμανός ειδικός είναι προσεκτικός. «Όσο περισσότερο επιστρέφουμε στην καθημερινότητα, τόσο περισσότερο θα επιστρέφουμε και στα προβλήματα. Ίσως να εργάζονται περισσότεροι άνθρωποι από το σπίτι τους. Αλλά θεωρούμε βέβαιο ότι τα διάφορα μέσα μεταφοράς θα χρησιμοποιούνται και μετά την κορονοκρίση, όπως και πριν».

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/39096

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα που έχουν στόχο την επίτευξη οικονομικής σταθερότητας μέχρι το 2023.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα το στρατηγικό της πλάνο για τα επόμενα 4 χρόνια, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παρουσίαση 12 νέων μοντέλων μέσα στους επόμενους 18 μήνες και την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία και την οικονομική σταθερότητα.

Ξεκινώντας από τις 12 πρεμιέρες, αυτές αφορούν τα Ariya, Armada, Frontier, Kicks, Navara, Note, Pathfinder, Qashqai, Rogue, X-Trail, Terra, και την πολυαναμενόμενη νέα γενιά Z. Η εταιρεία δημοσίευσε ένα teaser video στο οποίο βλέπουμε όλα τα νέα και ανανεωμένα μοντέλα σε ένα σκοτεινό περιβάλλον που δεν αποκαλύπτει πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, πέρα από τη σιλουέτα και τα γραφικά LED στα φώτα τους.

Η εταιρεία θα δώσει έμφαση σε κατηγορίες που μπορούν να έχουν μια επιτυχημένη εμπορική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως τα μικρομεσαία και μεσαία, τα ηλεκτρικά οχήματα και τα σπορ μοντέλα. Επιπλέον, το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT θα κάνει την εμφάνισή του σε περισσότερα από 20 μοντέλα που πωλούνται σε 20 αγορές, με στόχο το 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις μέχρι το 2023. Σύμφωνα με το νέο στρατηγικό πλάνο, η Nissan θέτει ως προτεραιότητα τις αγορές της Ιαπωνίας (με δύο νέα ηλεκτρικά και δύο νέα υβριδικά μοντέλα e-Power), Κίνας και Β. Αμερικής. Αντίθετα, αποχωρεί από τη Νότιο Κορέα, καταργεί την θυγατρική Datsun από τη Ρωσία και αλλάζει την οργάνωσή της σε άλλες αγορές.

Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα της Nissan μειώνεται κατά 20%. στα 5,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ το ποσοστό εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεών της αυξάνεται στο 80%. Παράλληλα, η γκάμα μοντέλων της σε παγκόσμια κλίμακα μειώνεται κατά 20% (από 69 σε λιγότερα από 55). Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, η Nissan θα κλείσει τα εργοστάσιά της σε Βαρκελώνη και Ινδονησία, θα μειώσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική στα βασικά μοντέλα της και θα αυξήσει τις συμμαχίες για περαιτέρω μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής νέων μοντέλων και τεχνολογιών.

Με την εφαρμογή των μέτρων, η εταιρεία στοχεύει στην επίτευξη περιθωρίου κέρδους 5%, στη μείωση του κόστους κατά 300 δισεκατομμύρια yen, και στην κατάκτηση (και διατήρηση) μεριδίου 6% στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου μέχρι το τέλος του 2023.

[Πηγή: Nissan]

TAGS