node/36350

Σκοτώθηκε η Jessi Combs, η «πιο γρήγορη γυναίκα σε 4 τροχούς»

Αγωνιζόμενη, κατασκευάστρια και τηλεοπτική σταρ, η 39χρονη Αμερικανίδα έχασε τη ζωή της επιχειρώντας να σπάσει το δικό της ρεκόρ ταχύτητας.

Το δυστύχημα συνέβη προχθές Τρίτη το απόγευμα, στην έρημο Alvord του Oregon, μια αποξηραμένη λίμνη όπου έχουν επιτευχθεί κάμποσα ρεκόρ ταχύτητας.

Η Combs κατείχε τον τίτλο της «ταχύτερης γυναίκας σε 4 τροχούς», έχοντας πετύχει παγκόσμιο ρεκόρ 640,4 km/h με το αεριωθούμενο όχημα North American Eagle Supersonic Speed Challenger, το 2013. Πρόσφατα είχε χρονομετρηθεί στα 777,5 km/h με το ίδιο όχημα, σε μια δοκιμαστική προσπάθεια, σε μία μόνο κατεύθυνση, τον Οκτώβριο του 2018. Όμως η προσπάθεια αυτή διακόπηκε λόγω μηχανικής βλάβης πριν η Combs την επαναλάβει και στην αντίθετη κατεύθυνση, όπως απαιτούν οι κανονισμοί για να αναγνωριστεί επίσημα ένα ρεκόρ.

Η Combs ήταν θρυλική μορφή στον κόσμο του αυτοκινήτου. Έχοντας εκπαιδευτεί στις κατασκευές γενικώς και στη δημιουργία hot-rods, γρήγορα βγήκε και στην αυτοκινητική τηλεόραση.

Jessi Combs fabricator

Ήταν παρουσιάστρια, κατασκευάστρια και τεχνική εμπειρογνώμων σε προγράμματα υψηλής τηλεθέασης, όπως τα Xtreme 4x4, Overhaulin', Truck U και Two Guys Garage. Ανέβασε το πρόγραμμα All Girls Garage στο κανάλι Velocity και ήταν παρουσιάστρια και κατασκευάστρια στην πασίγνωστη εκπομπή Mythbusters του Discovery Channel.

Όταν δεν ήταν μπροστά στην κάμερα, η Combs συμμετείχε σε διάφορους αγώνες. Ήταν η πρώτη γυναίκα που κατατάχτηκε στον σκληρό αγώνα σκαρφαλώματος σε βράχια και στην έρημα, Ultra4 King of the Hammers (φωτ. κάτω), είχε ανέβει στο βάθρο στον θρυλικό εκτός δρόμου μαραθώνιο Baja 1000 και ήταν η πρώτη γυναίκα που αγωνίστηκε στον Race of Gentlemen για κλασικά hot-rods και μοτοσικλέτες.

Jessi Combs off-roader

Η Combs μπήκε στην ομάδα North American Eagle Supersonic Speed Challenger ως οδηγός το 2013. Στόχος της ήταν να περάσει με το όχημα αυτό, που έχει κατασκευαστεί με βάση ένα παροπλισμένο μαχητικό αεροσκάφος, τα 823,8 km/h που είναι το απόλυτο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για γυναίκες και το οποίο κατέχει η Kitty O’Neil από το 1976.

Jessi Combs record car

Το μέλος της ομάδας και στενός φίλος της Combs, Terry Madden, ανήγγειλε πρώτος το θάνατό της με μια ανάρτηση στο Instagram, χθες το πρωί, όπου λέει ότι ήταν «ο πρώτος που έφτασε στο σημείο του δυστυχήματος» και «δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτε περισσότερο» για τη γυναίκα.

Η Combs θα μείνει στη μνήμη ως ατρόμητη αγωνιζόμενη, κορυφαία κατασκευάστρια, υπέρμαχος των γυναικών στα μηχανοκίνητα σπορ και τον κόσμο του αυτοκινήτου, και ως μια σταθερά θετική παρουσία στους αγώνες και τα Μέσα.

node/39731

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Διάκριση σε έναν πρωτότυπο αλλά και δύσκολο αγώνα που έγινε στη Λιθουανία. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Το PEUGEOT e-208  αναδείχθηκε το γρηγορότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε αγώνα 300 χιλιομέτρων που πραγματοποιήθηκε στη Λιθουανία για 6η συνεχή χρονιά. Η αυτονομία και η χαμηλή κατανάλωση της μπαταρίας του το έκαναν να ξεχωρίσει, ενώ το πλήρωμα που το οδήγησε αναδείχθηκε επίσης, το γρηγορότερο πλήρωμα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot e-208

Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την ικανότητα του πληρώματος οδήγησαν στην κατάκτηση ενός εξαιρετικού αποτελέσματος, ενώ η πρώτη θέση κατακτήθηκε με άνεση στον ετήσιο αγώνα «Ignitis ON: get to know Lithuania».  Σύμφωνα με τη διαδικασία, τα 22 αυτοκίνητα που συμμετείχαν χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους: έως 50 kWh και άνω των 50 kWh. Οι ανταγωνιστές της πρώτης κατηγορίας έπρεπε να καλύψουν- χωρίς φόρτιση- απόσταση 300 χλμ, ενώ της δεύτερης κατηγορίας, απόσταση 500 χλμ με τους ίδιους όρους. Το Peugeot e-208 επικράτησε όλων των ανταγωνιστών του στην πρώτη κατηγορία, ενώ αντίστοιχα, το Porsche Taycan στην κατηγορία άνω των 50 kWh.

Οι προσδοκίες επαληθεύθηκαν
Πριν την έναρξη του αγώνα, δόθηκε σε κάθε πλήρωμα μια λίστα με διάφορα σημεία ενδιαφέροντος στη Λιθουανία. Κάθε πλήρωμα δημιούργησε τη δική του διαδρομή, η οποία έπρεπε να περάσει από τουλάχιστον 3 σημεία ενδιαφέροντος. Η ομάδα του Peugeot e-208, με πλήρωμα τους Vitoldas Milius και Aidas Bubinas, κάλυψε σχεδόν ολόκληρη την απόσταση των 305 χλμ με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Το Peugeot e-208 οδήγησε 305 χλμ σε 3 ώρες και 59 λεπτά, σημειώνοντας κατά 4 λεπτά καλύτερο χρόνο από το δεύτερο αντίπαλο.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της Peugeot - τιμές, προσφορές, τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Peugeot e-208 πέτυχε σε μη αστικές συνθήκες (αγροτικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους) κατά μέσο όρο 13,6kWh/ 100km, κατανάλωση σχεδόν ίδια με εκείνη που υποδεικνύουν οι δοκιμές WLTP (13,3kWh/ 100km) για συνθήκες πόλης. Παρά το γεγονός οτι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποκαλύπτονται κυρίως σε αστικές συνθήκες, το e-208 κατάφερε να ξεχωρίσει για τις επιδόσεις και την οικονομία του, ακόμη και έξω από τον αστικό κύκλο.

[Πηγή: Peugeot]
 

node/39728

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Ενόψει του φεστιβάλ ο Kris Meeke οδηγεί στο όριο το αυτοκίνητο. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Η ναυαρχίδα της γκάμας του νέου Yaris εξελίχθηκε σε συνεργασία με τις Gazoo Racing και Tommi Mäkinen Racing ως μοντέλο για ομολογκασιόν για το επόμενο αγωνιστικό της Toyota, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία που έχουν αποκτήσει από τη συμμετοχή τους στο WRC (τίτλος κατασκευαστών το 2018, τίτλος οδηγών 2019 με τον Ott Tänak).

Κάτω από το καπό του GR Yaris βρίσκεται ο ισχυρότερος 3κύλινδρος κινητήρας παραγωγής με χωρητικότητα 1.618 cc, 12 βαλβίδες, single scroll turbo και τεχνολογία απευθείας από τους αγώνες, ο οποίος αποδίδει 261 PS και 360 Nm ροπής.  Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και του νέου συστήματος τετρακίνησης GR-Four.

Σύμφωνα με την Toyota, το σύστημα επιτρέπει -θεωρητικά- κατανομή ροπής από 100:0 έως 0:100 (εμπρός/πίσω) κάτι που εν μέρει οφείλεται και στο ότι έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με μηχανική ολίσθηση μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επεμβαίνει στην λειτουργία του συστήματος: Στη λειτουργία Normal η βασική κατανομή ροπής είναι 60:40, στο πρόγραμμα Sport 30:70 και στο Track 50:50, προκειμένου η συμπεριφορά του αυτοκινήτου να είναι η βέλτιστη ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Η Toyota ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 5,5" και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 230 km/h.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, της προετοιμασίας για το Goodwood SpeedWeek (16-18 Οκτωβρίου 2020), η Toyota επιστράτευσε τον Kris Meeke για να δοκιμάσει εκεί το αυτοκίνητο και βέβαια φρόντισε να μας δώσει και το ανάλογο βίντεο.