Škoda: Με καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή… και από σφαίρα

Škoda: Με καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή… και από σφαίρα

Ο αεροδυναμικός συντελεστής των Škoda Enyaq Coupé iV και Fabia, αποδεικνύεται καλύτερος ακόμα και αν συγκριθεί με μια σφαίρα!

Η νέα τέταρτη γενιά Škoda Fabia επιτυγχάνει την αξιοσημείωτη απόδοση 0,28 (Cd) χάρη σε πολυάριθμες βελτιώσεις που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια 3.000 και πλέον προσομοιώσεων.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο, που παρά το γεγονός ότι είναι μεγαλύτερο από το προκάτοχό του, προσφέρει έναν αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας βελτιωμένο κατά 10% σε σχέση με παρελθόν, θέτοντας μάλιστα και ένα νέο ρεκόρ στην κλάση των σουπερμίνι μοντέλων.

Skoda Enyaq Coupe

Η αεροδυναμική απόδοση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα οποιουδήποτε αυτοκινήτου, αλλά η συμβολή της είναι ίσως πιο σημαντική στην περίπτωση των ηλεκτρικών προτάσεων (ελέω αυτονομίας). Για παράδειγμα το νέο Škoda Enyaq Coupé iV με την κλειστή τύπου μάσκα, τα ειδικά σπόιλερ/διαχύτες, τα πράσινα ελαστικά και τις λοιπές στοχευμένες αεροδυναμικές πινελιές στο αμάξωμα του, κατάφερε να επιτύχει το άκρως εντυπωσιακό, cd: 0,23!

Η τιμή αυτή είναι καλύτερη ακόμα και σε σύγκριση με τις αεροδυναμικές «επιδόσεις» μιας Ferrari F40 (Cd: 0,34) ή ενός μονοθεσίου της Formula 1 (Cd: 0,70) ή ακόμα και σε σχέση με μια σφαίρα (Cd: 0,30)!

Βέβαια καμία ανθρώπινη κατασκευή μέχρι στιγμής, όσο προηγμένη τεχνολογικά κι αν είναι, δεν έχει καταφέρει να προσεγγίσει καν τη «Φύση», όπου για παράδειγμα ακόμα και τα πιο μικρά πτηνά επιτυγχάνουν αξιοσημείωτα χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξεως του 0,08!

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube