Renault logo
node/43042

Renault: Εκτιμά ότι θα χάσει 500.000 πωλήσεις το 2021

Η κρίση των ημιαγωγών χτυπά σκληρά τους περισσότερους κατασκευαστές του κόσμου. Για τη Renault, η «απώλεια» το 2021 αναμένεται να ανέλθει στα 500.000 αυτοκίνητα.

Η έλλειψη ορισμένων εξαρτημάτων και πρώτων υλών ήρθε να προστεθεί στις μεγάλες δυσκολίες των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών που συγκλονίζονται από τη ζήτηση, δημιουργώντας πλέον πολύ δυσμενείς προβλέψεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Πολλές μάρκες έχουν προβλέψει «απώλειες» εκατοντάδων χιλιάδων συναρμολογημένων οχημάτων λόγω έλλειψης προσφοράς.

Σήμερα το πρωί, η Renault ανακοίνωσε απώλεια «κοντά στα 500.000 οχήματα» το 2021. Το τρίτο 3μηνο ήταν ιδιαίτερα δυσμενές για τη Renault, αν και η γαλλική εταιρεία δεν αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση στην Ευρώπη.

Μια απογοητευτική εκτίμηση για το 2021 από τη Renault, η οποία ανακοινώνει ότι θα διατηρήσει την πρόβλεψή της για λειτουργικό περιθώριο κέρδους σε δυσμενές πλαίσιο, την ίδια στιγμή που το βιβλίο παραγγελιών έχει ξεχειλίσει. Επειδή όμως είναι αδύνατο να παραδοθούν ορισμένα μοντέλα, τουλάχιστον εντός εύλογου χρονικού πλαισίου, η Renault θα ζήσει μια περίπλοκη χρονιά. Ευτυχώς για το Groupe Renault, την παρτίδα σώζει η… Dacia με τα πετυχημένα Sandero και Duster που ανανεώθηκαν πρόσφατα.

Renault Mégane E-Tech

Και δεν είναι τυχαίο ότι αυτά τα Dacia εξακολουθούν να πουλάνε καλά: Καταναλώνουν λιγότερους ημιαγωγούς, καθώς είναι πιο απλά στη σχεδίαση και δεν χρειάζονται τα ίδια (πολλά) ηλεκτρονικά εξαρτήματα με τα μοντέλα της Renault.

Ο κατασκευαστής της Billancourt πρέπει τώρα να σταυρώσει τα δάχτυλά του για να τελειώσει η έλλειψη το 2022. Στην ελληνική αγορά μπορεί να μην έχει μεγάλη σημασία, αλλά το ’22 θα είναι η χρονιά λανσαρίσματος νέου ηλεκτρικού Mégane που περίμεναν με ανυπομονησία πολλοί. Χώρια που έρχεται και το ολοκαίνουργιο Kadjar, το οποίο οφείλει να αντιπαρατεθεί χωρίς λάθη απέναντι στα αντίπαλα μοντέλα του Groupe PSA, ειδικά στην εθνική του αγορά.