Renault: Ανάκληση Captur για καυσαέρια;

Renault: Ανάκληση Captur για καυσαέρια;

Υπέρβαση στις εκπομπές NOx, αλλά μάλλον λόγω τεχνικού προβλήματος, όχι λόγω παράνομου λογισμικού.

Η Renault έχει μπει στο μάτι του κυκλώνα της εκπομπής ρύπων, που έχει ανάψει μεγάλες φωτιές στο VW Group.

Τα προβλήματα για τη Renault ήρθαν αφού η CGT (η γαλλική ΓΣΕΕ) εξέδωσε μια ανακοίνωση που ενέπλεκε την εταιρεία σε υπόθεση δήθεν υπέρβασης των ορίων εκπομπής ρύπων, πράγμα που είχε ως συνέπεια τη σημαντική πτώση της μετοχής της εταιρείας.

Όμως, σύμφωνα με την εφημερίδα Les Echos, η αναγγελία της καταιγίδας μπορεί να γίνει αύριο, 18 Ιανουαρίου, όπου συνεδριάζει η επιτροπή που έχει συστήσει η υπουργός golène Royal για να βρει την αλήθεια στο θέμα των κινητήρων ντίζελ. Η επιτροπή θα καλέσει τη διοίκηση της Renault.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που έκανε η επιτροπή, η εταιρεία θα πρέπει να επικαλεστεί την καλή της πίστη και να αναλάβει την ευθύνη της. Ναι, τα αποτελέσματα δεν είναι καλά, αλλά οφείλονται στην επιλογή μινιμαλιστικής τεχνολογίας. Η Renault εφάρμοσε την τεχνολογία της παγίδας οξειδίων του αζώτου (NOx) αντί για την πιο εξελιγμένη της επιλεκτικής αναγωγής (SCR) που χρησιμοποιεί η PSA Peugeot Citroen.

 Ως εκ τούτου δεν υπάρχει δόλος, με συσκευές για τήρηση των κανονισμών ρύπων στις δοκιμές ενώ μπλοκάρονται τα συστήματα επεξεργασίας των καυσαερίων στο δρόμο. Αυτή η εκδοχή έχει ουσιαστικά ήδη γίνει δεκτή από τους υπουργούς Ségolène Royal και Emmanuel Macron, υπό το πρίσμα και του γεγονότος ότι έπεσε η αξία της μετοχής μιας εταιρείας που στο κεφάλαιό της συμμετέχει και το γαλλικό κράτος.

Όμως, μπορεί να υπάρξει κι ένα εξιλαστήριο θύμα αυτής της διαδικασίας. Διότι τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας της επιτροπής έδειξαν ανωμαλίες στην περίπτωση του crossover Renault Captur. Ένα επαγγελματικό μοντέλο προδιαγραφών Euro 5 και ένα Espace προδιαγραφών Euro 5 βρίσκονται επίσης στο στόχαστρο. Όμως το Captur εγείρει περισσότερα ερωτήματα. Οι εκπομπές NOx του ήταν πενταπλάσιες από εκείνες των κανονισμών και των επίσημων δοκιμών.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, τα αποτελέσματα του Captur δημιούργησαν έκπληξη και στις τρεις ξεχωριστές περιπτώσεις της δοκιμής τριών εκδόσεων: δύο ντίζελ 110 ίππων και μιας 90 ίππων.

«Προφανώς υπάρχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα στο συγκεκριμένο μοντέλο, που μπορεί να μπλοκάρει το σύστημα καθαρισμού των καυσαερίων», εκτιμά παράγοντας της υπόθεσης. Θα προτείνει λοιπόν η Renault κάποια διορθωτική δράση στο τεχνικό αυτό πρόβλημα, μέσω μιας ανάκλησης του μοντέλου; Η απάντηση ίσως δοθεί αύριο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube