Πρωτοβουλίες ΕΕ για την οδική ασφάλεια

Πρωτοβουλίες ΕΕ για την οδική ασφάλεια

Πρόγραμμα δράσης μέχρι τα τέλη του 2011, με λεπτομερή κατάλογο των μέτρων και χρονοδιάγραμμα εφαρμογής τους για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ψήφισμα του, που εγκρίθηκε στην Ολομέλεια για την οδική ασφάλεια.
Η ΕΕ πρέπει να προωθήσει την τοποθέτηση συστημάτων ελέγχου κατανάλωσης αλκοόλ και ακινητοποίησης του οχήματος (alcolocks) σε όλα τα οχήματα μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων και να θεσπίσει  πανευρωπαϊκό όριο ταχύτητας για τις κατοικημένες περιοχές στα 30 χλμ/ώρα. Αυτά υποστηρίζονται στο ψήφισμα που ενέκρινε το ΕΚ.

Το ΕΚ ζητά την υιοθέτηση νέου σχεδίου οδικής ασφάλειας, συνιστά δε την εναρμόνιση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, οδικής σήμανσης, τεχνικών ελέγχων, καθώς και των μέγιστων επιτρεπτών επιπέδων αλκοόλ στο αίμα.
Το ψήφισμα, θέτει στόχο τη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50%, των σοβαρών τραυματισμών κατά 40% και των
Μεταξύ των μέτρων που προτείνονται στο ψήφισμα, περιλαμβάνονται  τα εξής:
• Καθιέρωση υποχρεωτικής οφθαλμολογικής εξέτασης όλων των οδηγών κατηγορίας Α και Β ανά 10ετία και οδηγών ηλικίας άνω των 65 ετών ανά 5ετία και καθιέρωση υποχρεωτικού ιατρικού ελέγχου των οδηγών κάποιας ηλικίας.
• Τοποθέτηση συστημάτων ελέγχου κατανάλωσης αλκοόλ και ακινητοποίησης του οχήματος (alcolocks).
• Θέσπιση σε ολόκληρη την ΕΕ ενός ενιαίου ορίου αλκοολαιμίας και ενός επιστημονικά τεκμηριωμένου περιθωρίου ανοχής 0 ‰ για μετρήσεις που αφορούν νέους οδηγούς κατά τα πρώτα δύο έτη και επαγγελματίες οδηγούς σε μόνιμη βάση.
• Θέσπιση πανευρωπαϊκού ορίου ταχύτητας για τις κατοικημένες περιοχές στα 30 χλμ/ώρα.
• Εναρμόνιση των τεχνικών επιθεωρήσεων, των ηλεκτρονικών συστημάτων και των κανόνων χρήσης χειμερινών ελαστικών, με βάση τις καιρικές συνθήκες που ισχύουν σε κάθε κράτος μέλος.
• Θέσπιση ειδικών συστημάτων ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών με επιβολή βαθμών ποινής (point systems) για τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις, ως το αποτελεσματικότερο υποκατάστατο των χρηματικών προστίμων.
• Πανευρωπαϊκή απαγόρευση της κατασκευής, εισαγωγής και διανομής συστημάτων που προειδοποιούν τους οδηγούς για τον έλεγχο της οδικής κυκλοφορίας (π.χ. συσκευές προειδοποίησης για την ύπαρξη ραντάρ και πρόκλησης παρεμβολών με χρήση λέιζερ ή συστήματα πλοήγησης που προειδοποιούν αυτόματα για ελέγχους της κυκλοφορίας).
• Ανάπτυξη τεχνικών για τον εντοπισμό οδηγών υπό την επήρεια ναρκωτικών και φαρμάκων που επηρεάζουν την ικανότητα οδήγησής τους και υποβολή νομοθετικών προτάσεων για την αποτελεσματική εφαρμογή απαγόρευσης οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών ή των προαναφερθέντων φαρμάκων.
Οι ευρωβουλευτές καλούν επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διορίσει έναν συντονιστή για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ προκειμένου να βοηθήσει τα κράτη μέλη να θέσουν το σχέδιο δράσης σε ισχύ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube