node/39100

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Το lockdown μείωσε σε ιστορικά επίπεδα τον αριθμό των τροχαίων -  Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι με την επιστροφή στην καθημερινότητα τα δυστυχήματα θα αυξηθούν ξανά.

Οι αριθμοί που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία μιλούν από μόνοι τους. Ποτέ άλλοτε από την χρονιά της γερμανικής επανένωσης το 1990, δεν ήταν μικρότερος αριθμός των νεκρών σε τροχαία, όσο τον Μάρτιο του 2020. Συνολικά στους γερμανικούς δρόμους πέθαναν 158 άνθρωποι, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ήταν 234. Αλλά και ο αριθμός των τραυματιών σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα μειώθηκε δραστικά τον ίδιο μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο πέρυσι. Το νέο είναι καταρχήν θετικό, αλλά δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε υπέρμετρη αισιοδοξία για τα μελλούμενα, υποστηρίζει ειδικός σε θέματα οδικής κυκλοφορίας στην ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Μείωση δυστυχημάτων και πριν από τον κορονοϊό

Για τον υπεύθυνο της ADAC ο μειωμένος αριθμός δυστυχημάτων οφείλεται στον κορονοϊό και στα περιοριστικά μέτρα, όπως το Homeoffice και την κοινωνική αποστασιοποίηση. «Η δική μας υπόθεση είναι ότι ο αριθμός των δυστυχημάτων θα αυξηθεί και πάλι, όταν αποκατασταθεί η συγκοινωνία και επιστρέψει η κανονικότητα. Προς το παρόν σε πολλούς εργασιακούς κλάδους οι άνθρωποι δεν επέστρεψαν στον τόπο εργασίας τους. Αυτό φυσικά επηρεάζει πολύ την κίνηση στους δρόμους. Επιπλέον ταξιδεύουν ελάχιστα». Παρά τις εκτιμήσεις του ειδικού, παραμένει αδιαμφισβήτητο ότι και πριν ξεσπάσει η πανδημία ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία σε γερμανικούς δρόμους είχε παραμείνει επί χρόνια στάσιμος. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να εκπλήσσει, διότι σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ στη Γερμανία δεν υπάρχει ανώτατο όριο ταχύτητας. 

Ωστόσο, από το 1970 ελήφθησαν μια σειρά από άλλα μέτρα, τα οποία αύξησαν την οδική ασφάλεια, όπως υποχρεωτική ζώνη ασφάλειας ή μείωση του ανώτατου ποσοστού αλκοόλ ανά λίτρο αίματος. Με αυτά κι άλλα μέτρα κατάφερε η χώρα να μειώσει τα οδικά δυστυχήματα από 20.000 μέσα της δεκαετίας του 1970 μόνο στην τότε Δυτική Γερμανία, σε λιγότερα από 3.000 στην επανενωμένη Γερμανία.

Ποδηλατοδρόμοι pop-up

Παρά την θετική εξέλιξη χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, επισημαίνει ο εκπρόσωπος της ADAC. Ένα από τα βασικότερα είναι ίσως να βρεθούν τρόποι, ώστε οι άνθρωποι να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το ποδήλατο. Το Βερολίνο έκανε την αρχή. Κατά τη διάρκεια της καυτής φάσης της πανδημίας δημιούργησε τους λεγόμενους ποδηλατοδρόμους pop-up με την απόδοση της δεξιάς λωρίδας ή τμήματος της λωρίδας παρκαρίσματος στους ποδηλάτες. Ο διαχωρισμός από τις υπόλοιπες λωρίδες έγινε οπτικά με την χάραξη κίτρινης γραμμής ή με διαχωριστικά φωτεινά σήματα, σαν αυτά που μπαίνουν στις οικοδομές.

Σημαίνει άραγε ότι ο κορονοϊός θα επιταχύνει και αλλαγές στην κυκλοφορία; Ο γερμανός ειδικός είναι προσεκτικός. «Όσο περισσότερο επιστρέφουμε στην καθημερινότητα, τόσο περισσότερο θα επιστρέφουμε και στα προβλήματα. Ίσως να εργάζονται περισσότεροι άνθρωποι από το σπίτι τους. Αλλά θεωρούμε βέβαιο ότι τα διάφορα μέσα μεταφοράς θα χρησιμοποιούνται και μετά την κορονοκρίση, όπως και πριν».

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.