node/39215

Πώς ο κορονοϊός εκτοξεύει τις πωλήσεις αυτοκινήτων, ειδικά μεταχειρισμένων

Ο φόβος της μόλυνσης στα μέσα μαζικής μεταφοράς οδηγεί διεθνώς όλο και περισσότερους στη χρήση αυτοκινήτου για τις καθημερινές μετακινήσεις - Τεράστια κινητικότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων.

«Όποιος με ξέρει γνωρίζει πόσο αντιστάθηκα στην αγορά δικού μου αυτοκινήτου» έγραψε πρόσφατα η δημοσιογράφος των New York Times Έμα Φιτσίμονς στο twitter. Τις τελευταίες εβδομάδες όμως αναγκάστηκε να αναθεωρήσει και να ανακρούσει πρύμναν. Με δυο μικρά παιδιά φοβάται, όπως λέει, μήπως κολλήσει κορονοϊό στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ο κύβος ερρίφθη στα τέλη Απριλίου. «Θα αγοράσουμε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο». Και αίφνης μια κατάσταση που μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες βύθιζε τους τζίρους χιλιάδων επιχειρήσεων, έγινε η ελπίδα ενός ολόκληρου κλάδου. Η πανδημία φαίνεται να οδηγεί σε ένα αναπάντεχο comeback του αυτοκινήτου.

«Οι άνθρωποι θέλουν ασφάλεια, προστασία και έλεγχο» σημειώνει ο Τζον Κάιζερ από την εταιρία καταναλωτικών ερευνών Ipsos η οποία έβαλε στο μικροσκόπιο την καταναλωτική συμπεριφορά χιλιάδων ανθρώπων την εποχή του κορονοϊού. Όπως προκύπτει από την έρευνα, πολλοί αισθάνονται στο αυτοκίνητο μεγαλύτερη προστασία έναντι του κορονοϊού απ΄ ότι στο λεωφορείο ή στο μετρό. Άλλοι συνδυάζουν ειδικά τώρα το αυτοκίνητο με τη δυνατότητα να αποδράσουν από τους τέσσερις τοίχους του σπιτιού τους. Και αυτό ενώ πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν τώρα επιπλέον κίνητρα, προσφέροντας τεράστιες εν μέρει εκπτώσεις. «Η πανδημία μπορεί να βοηθήσει όντως στο comeback του αυτοκινήτου» λέει ο Κάιζερ.

Μεταχειρισμένο και όχι καινούριο;
Μεγάλη ζήτηση έχουν αυτό το διάστημα ειδικά τα μεταχειρισμένα. Η μετοχή της διαδικτυακής επιχείρησης πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Carvana εκτοξεύθηκε τους τελευταίους στο +80%. Μόνον τον Απρίλιο οι πωλήσεις της ιντερνετικής πλατφόρμας αυξήθηκαν κατά 30% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Και αυτό την ώρα που οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες Ford, GM και Fiat-Chrysler κατέγραφαν τον Μάιο αντίστοιχη μείωση του τζίρου τους.

«Πιστεύουμε ότι η συγκυρία είναι πιο ιδανική για μεταχειρισμένα απ΄ ότι για καινούρια» εκτιμά ο αναλυτής της επενδυτικής CFRA Γκάρετ Νέλσον. Και αυτό όχι μόνον επειδή η αγορά των μεταχειρισμένων είναι σε πολλές χώρες εμφανώς μεγαλύτερη από εκείνη των καινούριων. Την εποχή του κορονοϊού «και λόγω των οικονομικών δυσκολιών λίγοι άνθρωποι μπορούν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο».

Σε αυτά τα συμφραζόμενα δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι άλλος ένας μεγάλος έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εισήχθη αυτές τις μέρες στο χρηματιστήριο. Ο λόγος για την επίσης διαδικτυακή εμπορική πλατφόρμα Vroom που την περασμένη Τρίτη έκανε το ντεμπούτο της στον τεχνολογικό δείκτη Nasdaq της Νέας Υόρκης. Μέσα σε λίγες ώρες η τιμή της μετοχής της εκτοξεύθηκε από τα 22 στα 48 δολάρια. Η εταιρία κατάφερε να συγκεντρώσει ήδη από την πρώτη μέρα συμμετοχής της στα χρηματιστηριακά δρώμενα 500 εκατομμύρια δολάρια. Μπορεί η Vroom να μην καταγράφει ακόμη κέρδη, και αυτό παρά τα 19.000 αυτοκίνητα που πούλησε την περασμένη χρονιά. Η χρηματιστηριακή της αξίας όμως εκτοξεύθηκε τώρα στα 2,5 δις δολάρια.

Ελπίδες και για καινούρια ΙΧ
Το παράδειγμα της Κίνας δείχνει την ίδια ώρα ότι και για τα καινούρια αυτοκίνητα υπάρχουν ακόμη ελπίδες. Οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί και πάλι σημαντικά το τελευταίο διάστημα. Ενώ τον Φεβρουάριο και όταν η πανδημία βρισκόταν εκεί σε έξαρση οι πωλήσεις είχαν μειωθεί κατά 80%, τον Μάιο αυξήθηκαν κατά 2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Οι κινεζικοί δρόμοι έχουν πλημμυρίσει και πάλι από αυτοκίνητα. Στις μεγάλες πόλεις μάλιστα, όπως το Πεκίνο και τη Σανγκάη κυκλοφορούν κατά μέσο όρο περισσότερα οχήματα απ΄ ότι πέρσι. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αντίθετα, δεν έχουν συνέλθει ακόμη.

«Το παράδειγμα της Κίνας γεννά ελπίδες στον κλάδο» σχολιάζει ο Στέφαν Μπράτσελ, επικεφαλής του Center of Automotive Management (CAM). Αυτό ωφελεί καταρχήν τους γερμανούς κατασκευαστές που σε αντίθεση με τους γάλλους και αμερικανούς ανταγωνιστές έχουν σαφώς μεγαλύτερη παρουσία στην Κίνα. Η VW πουλάει το 40% των νέων αυτοκινήτων της στην Κίνα και «παρά την πανδημία πούλησε εκεί τον Απρίλιο περισσότερα οχήματα απ΄ ότι πέρσι» επισημαίνει ο Μπράτσελ.

Παρά ταύτα ο ίδιος δεν συμμερίζεται τις εκτιμήσεις για ένα comeback του αυτοκινήτου. Η αγορά θα συνέλθει με αργούς ρυθμούς και στο πλαίσιο αυτό ενδεχομένως να υπάρξουν κάποιες βραχυπρόθεσμης διάρκειας διορθώσεις όπως λέει. Εντούτοις δεδομένων των εντεινόμενων προβλημάτων στις συγκοινωνίες -με κυριότερα την κίνηση στους δρόμους και την έλλειψη χώρων στάθμευσης- τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να εξαφανίζονται από την εικόνα των πόλεων μόλις περιοριστεί η πανδημία, εκτιμά ο ειδικός.

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/39703

$428 εκ. σε τρεις μήνες εισέπραξε η Tesla πουλώντας δικαιώματα εκπομπών CO2

Για το Q2 του 2020, η «πώληση» του δικαιώματος εκπομπής CO2 σε άλλους κατασκευαστές εισέφερε σχεδόν το 7% των συνολικών εσόδων στο ταμείο της εταιρείας.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

$428 εκ. σε τρεις μήνες εισέπραξε η Tesla πουλώντας δικαιώματα εκπομπών CO2

Στα οικονομικά αποτελέσματα της Tesla -που πρόσφατα ανακοίνωσε πως ξεκινά να δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα- για το Q2 του 2020, την περίοδο δηλαδή από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο εν μέσω Covid-19, υπάρχει ένας πολύ ενδιαφέρων αστερίσκος: Το ότι τα έσοδα της εταιρείας από την πώληση «δικαιώματος εκπομπής CO2» σε άλλες εταιρείες ανήλθαν στα $428 εκ. και ισοδυναμούν με το 7% των συνολικών.

Για να γίνει αντιληπτή η σημασία αυτού του στοιχείου για την οικονομική υγεία της Tesla, σημειώστε πως η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν $102 εκ.. Κάτι που σημαίνει πως χωρίς αυτά τα έσοδα το αποτέλεσμα θα ήταν ζημιογόνο, όπως άλλωστε θα ήταν και καθ’ όλη τη διάρκεια του τελευταίου έτους χωρίς αυτή τη δραστηριότητα.
Με άλλα λόγια, θα μπορούσε κανείς να πει πως αυτή η συναλλαγή αλλάζει τα δεδομένα για την ανάπτυξη αλλά ίσως και την ύπαρξη την ίδια της εταιρείας. Για παράδειγμα για το Q2 θα μιλούσαμε για κερδοφορία μόλις 1% αντί για το 5% που σημειώθηκε και είναι ένα ποσοστό που θεωρείται υγιές για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Είναι μάλιστα εντυπωσιακή η πληροφορία πως παρότι οι αναλυτές εκτιμούσαν ότι προοδευτικά τα εν λόγω έσοδα θα άρχιζαν να υποχωρούν για την Tesla -επειδή οι άλλοι κατασκευαστές θα έκαναν τα δικά τους βήματα προς την μείωση των εκπομπών ρύπων-η πραγματικότητα τους διαψεύδει. Από $419 εκ. το 2018 ανέβηκαν στα $593 εκ. το 2019 και αναμένεται να ξεπεράσουν το $1 δισ. το 2020.

Το ποιος αγοράζει αυτά τα δικαιώματα και πόσο, είναι άγνωστο. Ουσιαστικά επιβεβαιωμένη εδώ και καιρό είναι η συνεργασία με την FIAT Chrysler Automobiles που προβλέπει την εξαγορά δικαιωμάτων ύψους $1,1 δισ. μέχρι το 2023, ενώ πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι και η GM είναι «πελάτης».
Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πηγές των συνεργατών μας από το βρετανικό Autocar, κάποιος γνωστός, πεπειραμένος και καλά δικτυωμένος CEO αποκάλυψε πρόσφατα πως «σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αγοράζουν κάποιας μορφής τέτοια δικαιώματα, χωρίς όμως να είναι υποχρεωμένοι να το δηλώνουν με οποιονδήποτε τρόπο».

Πηγή: Autocar.co.uk

TAGS
node/39697
Volkswagen e-Golf

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Ενισχυμένη από την έλευση των νέων κυβερνητικών πριμ, η γερμανική αγορά πέτυχε ιστορικές επιδόσεις τον Ιούλιο.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, η Γερμανία ξεκίνησε δυναμικά τη μετάβασή της προς το ηλεκτρικό όχημα. Τον Ιούλιο, περισσότερα από 35.000 ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα. Αθροιστικά, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα αντιπροσώπευσαν για τον προηγούμενο μήνα το 11,4% των ταξινομήσεων στην κατηγορία των επιβατικών. Πρόκειται για ρεκόρ!

 Τύπος καυσίμου  Ταξινομήσεις Ιουλίου '20  Μερίδιο αγοράς
 Ντίζελ  89.543   28,45% 
 Βενζίνη  154.352   49,04% 
 Ηλεκτρικά  16.798   5,34% 
 Επαναφορτιζόμενα υβριδικά  19.119   6,10% 
 Αυτοφορτιζόμενα υβριδικά  33.369   10,60% 
 Άλλα  1.575   0,50% 

 

 

 

 

 


Με 16.798 ταξινομήσεις, τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευσαν το 5,3% των πωλήσεων στη γερμανική αγορά τον Ιούλιο. Με συνολικά 2.851 μονάδες, το Renault Zoé βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης. Επίδοση που το έφερε λίγο πιο πάνω από το πρόσκαιρο εθνικό κεφάλαιο στον τομέα, τοVolkswagen e-Golf. Βλέπετε, παρότι βρίσκεται μια ανάσα μακριά από το να παραδώσει την εμπορική (και ουσιαστική) σκυτάλη στο νέο ID.3, το ηλεκτρικό κόμπακτ χάτσμπακ παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές με 2.633 ταξινομήσεις τον Ιούλιο.

Ολοκληρώνοντας το βάθρο, το ηλεκτρικό Hyundai Kona τερμάτισε τρίτο στην κατάταξη με 1.688 μονάδες. Ακολούθησαν το Volkswagen e-up! και το smart fortwo ED με 1.344 και 1.209 ταξινομημένες μονάδες αντίστοιχα.

Germany ev car sales July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία τον Ιούλιο 2020


Σε ετήσια βάση, 61.105 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί στο γερμανικό έδαφος από την αρχή του έτους, σχεδόν όσο το σύνολο του 2019 που καταγράφηκαν 63.281 ταξινομήσεις.

Στις ταξινομήσεις ανά μοντέλο, το Volkswagen e-Golf πρωτοστατεί. Με 9.953 κομμάτια που πουλήθηκαν από την αρχή του έτους, βρίσκεται με βραχεία κεφαλή εμπρός από τις 9.917 του Zoé. Το Tesla Model 3 ολοκληρώνει το βάθρο με 4.521 ταξινομήσεις. Ακολουθεί από κοντά το Volkswagen e-up! (4.387), ενώ το Audi e-tron τερματίζει στην πέμπτη θέση με 3.889 μονάδες. Από την άλλη πλευρά, παρατηρούμε την πενιχρή απόδοση του Peugeot e-208 και του Opel Corsa-e, τα οποία έχουν πουλήσει μόλις 236 και 860 μονάδες αντίστοιχα από την αρχή του έτους.

Germany car sales Jan-July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020


Σχεδόν 20.000 επαναφορτιζόμενα υβριδικά
Τους τελευταίους μήνες, ξεπερνώντας τις πωλήσεις όλων των ηλεκτρικών μοντέλων, τα plug-in hybrid πέτυχαν επίσης ιστορική απόδοση. Με 19.119 μονάδες που πωλήθηκαν τον Ιούλιο, η κατηγορία αυτή καταλαμβάνει το 6,1% της αγοράς.

Αθροιστικά, τα αποτελέσματα του κατηγορίας των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων είναι εντυπωσιακά. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 68.390 κομμάτια κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά κατά πολύ τις 45.348 μονάδες που πουλήθηκαν σε ολόκληρο το 2019.

[Πηγή CleanTechnica]