node/41810

Porsche: Ο μεγαλύτερος μας αντίπαλος θα είναι... η Apple!

H Porsche θεωρεί ότι το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι 100% ψηφιακό, βάζοντας στο κάδρο ως το μεγαλύτερο της αντίπαλο της, την Apple.

O Kjell Gruner, επικεφαλής της φίρμας στην αγορά των ΗΠΑ, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη του στο Bloomberg ότι όλο το «παιχνίδι» στο αύριο της αυτοκίνησης θα «παιχτεί» στις ψηφιακές υπηρεσίες!

«Η Apple έχει εκπαιδεύσει τέλεια το κοινό της σε αυτόν τον τομέα, όντας η εταιρεία που ορίζει τους κανόνες στην παγκόσμια αγορά. Πρέπει να καλύψουμε αυτή τη διαφορά όσο το δυνατόν ταχύτερα, δημιουργώντας digital συστήματα και υπηρεσίες όπως αυτές που χρησιμοποιεί κανείς σε ένα smartphone» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Gruner για να προσθέσει: «πάρτε ως παράδειγμα την κεντρική ψηφιακή οθόνη της Taycan. Όταν εκκινείτε το αυτοκίνητο το σύστημα infotainement χρειάζεται λίγο χρόνο για να λειτουργήσει. Αντίθετα, ένα smartphone απαιτεί ελάχιστα δευτερόλεπτα είναι πολύ πιο εύκολο και γρήγορο στη χρήση και πιο λειτουργικό. Αυτό θέλουν ή μάλλον περιμένουν και οι οδηγοί από τα αυτοκίνητα μας».

Οι καταναλωτές σύμφωνα με το Gruner και ιδίως οι γενιές από το 2000 και μετά έχουν εκπαιδευτεί με αυτές τις συσκευές και κυρίως με τα λογισμικά της Apple. Το πρόβλημα βέβαια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι ότι η όλη προσέγγιση και διαδικασία είναι εντελώς διαφορετική από ό,τι στους κατασκευαστές smartphones. Τα smartphones, σύμφωνα με έρευνες που έχει διεξάγει η Porsche δεν απενεργοποιούνται σχεδόν ποτέ από τους χρήστες τους κάτι που φυσικά δε μπορεί να συμβεί σε ένα αυτοκίνητο! 

porsche

Γι αυτό θα πρέπει η Porsche να δημιουργήσει ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο ψηφιακό οικοσύστημα που να προσφέρει ποικίλες «δράσεις» και εφαρμογές, ανώτερες ακόμα και από αυτές των smartphones.  

Ήδη, η γερμανική φίρμα έχει κάνει τα πρώτα της μεγάλα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση με τα ψηφιακά προγράμματα «Porsche Finder» και «Porsche ID». Επίσης, η ψηφιακή υπηρεσία «Porsche Drive», στοχεύει στο να προσελκύσει περισσότερους οδηγούς στα μοντέλα της εταιρείας. Αν και τα πραγματικά έσοδα από αυτά τα ψηφιακά έργα είναι «ελάχιστα» προς ώρας, ο Gruner, θεωρεί σίγουρο ότι σε βάθος 10ετίας οι ψηφιακές υπηρεσίες θα επηρεάσουν στο 100% τη φιλοσοφία της Porsche αλλά και τις πωλήσεις των μοντέλων της! 

Βλέποντας για παράδειγμα τι ψάχνουν οι χρήστες στην εφαρμογή Porsche Finder ή πως θα ήθελαν να είναι το μοντέλο που θα αποκτήσουν (μέσα από το εικονικό γκαράζ της εφαρμογής Porsche ID) οι άνθρωποι της Porsche όχι μόνο θα ξέρουν τις ανάγκες των πελατών τους αλλά κυρίως θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν και τα αυτοκίνητα που θα ήθελαν να αποκτήσουν οι «ψηφιακοί καταναλωτές» του μέλλοντος!