Πολλές αντιπροσωπείες στην Ευρώπη και ειδικά στη Γερμανία

Πρόσφατη μελέτη λέει ότι ο αριθμός των αντιπροσωπειών μπορεί έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν αρκεί για να εξασφαλιστεί επαρκής κερδοφορία. Φαινόμενο ιδιαίτερα έντονο στη Γερμανία.

Η εταιρεία αυτοκινητικών αναλύσεων ICDP δημοσίευσε πρόσφατα μελέτη σχετικά με την κατάσταση της κέντρων διανομής αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Και η έκθεση, με τίτλο ECDH (European Car Distribution Handbook) δείχνει ότι υπάρχουν μεγάλες ανισότητες. Ενώ οι μέσες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων ανά αντιπρόσωπο κατά την ICDP είναι 331 μονάδες στην Ευρώπη, σε ορισμένες χώρες τα νούμερα είναι πολύ μακριά από αυτόν τον μέσο όρο.

Στη Γαλλία για παράδειγμα, η μέση πώληση ανά ντίλερ είναι 330 αυτοκίνητα, αλλά και πίσω από την πρωταθλήτρια Βρετανία που είναι δύο φορές ψηλότερα σε μέσο όρο από τη... Γερμανία. Στην πράξη, υπάρχουν πάρα πολλές εκθέσεις στη Γερμανία για τον όγκο των πωλούμενων αυτοκινήτων, κάτι που επηρεάζει την κερδοφορία των δικτύων διανομής.

Σήμερα, υπάρχουν περίπου 52.000 αντιπροσωπείες και επίσημες εκθέσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μειωμένες κατά 16% από το πρώτο έτος της έρευνας το 2009. Αλλά ακόμη κι έτσι παραμένουν πολλές για τις μελλοντικές προβλέψεις του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με την ICDP όμως, η κατάσταση εξακολουθεί να είναι πολύ διαφορετική ανάλογα με τα εμπορικά σήματα: Οι μέσες πωλήσεις ανά ντίλερ στις premium φίρμες μειώθηκαν κατά 3%, ενώ για την ίδια περίοδο, αυτές των μαζικών εταιρειών αυξήθηκαν κατά 10%.