node/34261

Πωλήσεις SUV 2018: Η παγκόσμια έκρηξη καταλάγιασε

Τα SUV/crossover, την προηγούμενη χρονιά, συνέχισαν να διευρύνουν το παγκόσμιο μερίδιό τους, αλλά με βραδύτερο ρυθμό.

Η δημοτικότητα των SUV συνεχίζει να αυξάνεται σχεδόν σε όλες τις αγορές του κόσμου. Καθώς η παγκόσμια οικονομία παγώνει από τις εμπορικές εντάσεις και την επιβράδυνση της κινεζικής ανάπτυξης, η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά νέους τρόπους για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της. Η μετάβαση από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα στα SUV ξεκίνησε πριν από επτά χρόνια και εξακολουθεί να είναι ισχυρή. Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο στέλνουν σαφώς το μήνυμα ότι τα SUV είναι τα αυτοκίνητα που θέλουν να οδηγήσουν.

Τι συνέβη πέρυσι;
Με 29,77 εκατ. πωλήσεις, τα SUV κέρδισαν την πρώτη θέση μεταξύ όλων των κατηγοριών. Αυτή ήταν και η αιτία για ένα ακόμη ετήσιο ρεκόρ, χάρη στην αύξηση που ανακοινώθηκε για το 2018. Ο όγκος αυξήθηκε κατά 6,8% ή σχεδόν 1,9 εκατ. μονάδες. Νούμερο που είναι εντυπωσιακό, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κατάσταση στις τρεις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στον κόσμο: ΗΠΑ, Κίνα και Ευρώπη. Τα SUV παρουσίασαν επίσης το υψηλότερο μερίδιο αγοράς όλων των εποχών με 36,4%, αυξημένο κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2017.

Ωστόσο, ούτε καν αυτή η δημοφιλής κατηγορία είναι ανοσοποιημένη στην αβεβαιότητα της αγοράς. Η αύξηση του περασμένου έτους ήταν χαμηλότερη από την αύξηση που σημειώθηκε το 2017 και σαφώς απέχει πολύ από την ισχυρή θετική μεταβολή στο μερίδιο που καταγράφηκε το 2016 και το 2015. Ενόσω το μπουμ της αγοράς επιταχύνθηκε το 2015 και το 2016, οι παγκόσμιες πωλήσεις SUV αυξήθηκαν κατά 21% και 22% αντίστοιχα. Αν και ο ρυθμός αύξησης έπεσε στο 12,8% το 2017, η αύξηση αυτή παρέμεινε διψήφια. Η ανάπτυξη υποχώρησε και πάλι από 12,8% το 2017 σε 6,8% το 2018, υποδηλώνοντας ότι φθάσαμε τελικά σε κάποια σταθερότητα στην ανάπτυξη της κατηγορίας.

SUV sales 2018

Βέβαια, αυτό ήταν μια φυσική τάση ύστερα από πολλά χρόνια ταχείας ανάπτυξης της κατηγορίας. Καθώς περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων εντάσσονταν στην κατηγορία, οι πωλήσεις ενισχύονταν από νέα μοντέλα και ενισχύονταν περαιτέρω από την αυξανόμενη συνειδητοποίηση των καταναλωτών αυτού του είδους των αυτοκινήτων. Όμως, οι πωλήσεις στην Κίνα -ένας από τους κύριους παράγοντες ανάπτυξης την τελευταία 10ετία-, με την πτώση τους οδήγησαν στην επιβράδυνση αυτής της ταχείας ανάπτυξης. Ωστόσο, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες που έλειπαν από την κατηγορία εντάχθηκαν και αυτές, συμβάλλοντας στη σταθεροποίηση των πωλήσεων.

Αν χωρίσεις την κατηγορία των SUV σε υποκατηγορίες δεν υπάρχει σημαντική αλλαγή. Τα κόμπακτ SUV εξακολουθούν να είναι τα πιο δημοφιλή, καταλαμβάνοντας το 41% των συνολικών πωλήσεων SUV. Ο όγκος τους αυξήθηκε κατά 7% σε 12,24 εκατ. μονάδες, με τη Hyundai-Kia να βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης. 

Τα μεσαία SUV ακολούθησαν με 7,26 εκατ. αυτοκίνητα, αυξημένα κατά 3% και τη Συμμαχία Renault-Nissan στην κορυφή. Η ίδια Συμμαχία τέθηκε επικεφαλής και στα μικρά SUV, την τρίτη μεγαλύτερη υποκατηγορία, με 6,58 εκατ. μονάδες. Νούμερο που αυξήθηκε σε σχέση με το 2017  κατά 13%, ενισχυμένο από τη Hyundai-Kia και το VW Group. 

Οι πωλήσεις των μεγάλων SUV ανήλθαν σε 3,68 εκατ. μονάδες, αυξημένες κατά 2% και με την κορυφή να ανήκει στην General Motors.

SUV sales 2018

Στην πραγματικότητα, αν δεν προέκυπτε η κινεζική ύφεση, τα SUV θα είχαν σημειώσει ακόμη μεγαλύτερη αύξηση. Η Κίνα απορροφά σχεδόν το 35% των συνολικών πωλήσεων SUV (σε 54 αγορές), αλλά οι πωλήσεις το 2018 μειώθηκαν κατά 2,9%, στα 10,35 εκατ. μονάδες. Η έλλειψη κινήτρων κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών είχε αρνητικό αντίκτυπο στη βιομηχανία και άσκησε μεγαλύτερη πίεση στην αγορά. Αυτό συνέπεσε με τη μείωση της ικανότητας των καταναλωτικών δαπανών.

Από το 2014, ο δείκτης χρηματοοικονομικής μόχλευσης των πολιτών (χρέος/αποταμίευση) αυξήθηκε από 46% σε 63%, γεγονός που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν απλώς λιγότερα χρήματα για να δαπανήσουν.

SUV sales 2018

Υπήρξαν επίσης μερικές σημαντικές αλλαγές στην κινεζική αγορά SUV. Η General Motors έχασε τη θέση της ως κορυφαία εμπορική επωνυμία με τα δημοφιλή μοντέλα Baojun και Buick, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9%, υποβιβάζοντάς την στην τρίτη θέση.

Η κορυφαία θέση καταλήφθηκε λοιπόν το 2018 από την Geely. Τα νέα SUV της Lynk & Co και τα καλά αποτελέσματα ορισμένων μοντέλων της Geely και του Volvo XC60 αύξησαν τις πωλήσεις από 678.800 μονάδες το 2017 σε 943.000 μονάδες πέρυσι. Άλλοι νικητές της χρονιάς ήταν οι Hyundai-Kia και το VW Group.

SUV sales 2018

Οι ΗΠΑ ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά και, σε αντίθεση με την Κίνα, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες της παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων. Η GM διατήρησε το προβάδισμα, αλλά έχασε μερίδιο αγοράς, μαζί με τις Ford, Toyota, Nissan και Honda. Η FCA, η δεύτερη στην κατάταξη, κέρδισε μερίδιο χάρη στο νέο Jeep Compass και στο Wrangler. Η Hyundai-Kia, το VW Group, η Subaru, η Mazda και το BMW Group ήταν μεταξύ των άλλων νικητών. Το Toyota RAV4 ήταν το SUV με τις καλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ.

Η Ευρώπη ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αγορά SUV με 5,4 εκατ. μονάδες, αυξημένη κατά 18%. Ωστόσο, η Ευρώπη εξακολούθησε να βρίσκεται πίσω από τις ΗΠΑ και την Κίνα όσον αφορά τη διείσδυση στην αγορά.

SUV sales 2018

Η κατάταξη ανά μοντέλο εισήγαγε ένα νέο επικεφαλής στην κατηγορία. Παρά την ηλικία της, η τέταρτη γενιά του Toyota RAV4 κατάφερε να αναρριχηθεί στην πρώτη θέση και να γίνει το παγκόσμιο best-selling SUV το 2018. Η ώθηση αυτή ενισχύθηκε από την αυξημένη ζήτηση στις ΗΠΑ και στην Κίνα, τις μεγαλύτερες αγορές της.

Το Nissan X-Trail/Rogue, το οποίο ήταν επικεφαλής στην κατάταξη το 2016 και το 2017, σημείωσε μείωση 6% στις πωλήσεις του ύστερα από ισχυρή πτώση στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Αντίθετα, το ομογάλακτό του, το Nissan Qashqai/Rogue Sport, κατέλαβε την έκτη θέση της κατάταξης, σημειώνοντας αύξηση 13%. Τα μοντέλα με επίσης ισχυρή βελτίωση της θέσης τους ήταν τα Mazda CX-5, Kia Sportage, Chevrolet Equinox και το Jeep Compass.

SUV sales 2018

Τι αναμένεται να συμβεί εφέτος;
Βαδίζουμε προς αβέβαιες εποχές όσον αφορά το εμπόριο και τους κανονισμούς. Το άμεσο αποτέλεσμα είναι η μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, η οποία ενδέχεται να επηρεάσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου. Παρόλα αυτά, τα SUV αναμένεται να αντισταθούν σε αυτή την αναταραχή, καθώς συνεχίζουν να εξελίσσονται για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Εκτός από την άφιξη νέων τεχνολογιών και περισσότερων ηλεκτρικών μοντέλων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται για τη διεύρυνση της υφιστάμενης προσφοράς με την προσθήκη άλλων υποκατηγοριών. Αυτές περιλαμβάνουν τα μαζικά κουπέ SUV (όπως το Renault Arkana ή το FΙΑΤ Fastback) και τα αστικά B-SUV. Εναλλακτικά, θα υπάρξουν και οι κατασκευαστές που θα τοποθετηθούν κάτω από τα μικρά SUV, με A-SUV, που αναμένεται να απευθύνονται σε πολλούς καταναλωτές στην Ευρώπη, στην Ινδία και στη Βραζιλία.

node/39405

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι influencers αυτοκινήτου

Πόσα χρήματα κερδίζουν για κάθε βίντεο στο YouTube και κάθε δημοσίευση στο Instagram οι influencers αυτοκινήτου;

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι influencers αυτοκινήτου

Το επάγγελμα του "influencer" μπορεί μόνο στο άκουσμά του να προκαλεί αντιδράσεις από μεγάλη μερίδα του κοινού, όμως γίνεται ολοένα και πιο αποδεκτό καθώς η εξάρτησή μας από το διαδίκτυο τείνει να αυξάνεται. Όπως και στο κομμάτι των ηλεκτρονικών, των καλυντικών και της μόδας, έτσι και στην αυτοκίνηση υπάρχουν αρκετοί influencers που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην online κοινότητα των petrolheads.

Η σελίδα allcarleasing.co.uk έφτιαξε μια λίστα με τους δημοφιλέστερους influencers που δραστηριοποιούνται στον χώρο του αυτοκινήτου, μαζί με εκτιμήσεις για τα έσοδα που έχουν ανά βίντεο στο YouTube και ανά δημοσίευση στο Instagram. Τα ποσά θα σας φανούν ιδιαίτερα υψηλά, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για κάθε πετυχημένο influencer υπάρχουν χιλιάδες άλλοι που δεν έχουν καταφέρει να μετατρέψουν το χόμπι τους σε προσοδοφόρο επάγγελμα. Όπως και να έχει, οι εκατομμύρια followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι από μόνοι τους αρκετά ελκυστικοί για να ανέβει το κασέ της διαφήμισης.

Ας δούμε λοιπόν τους πέντε πιο ακριβοπληρωμένους automotive influencers αυτή τη στιγμή:


5. Doug DeMuro

Doug De Muro

Ο Αμερικανός Doug DeMuro είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς YouTubers με περιεχόμενο για αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο κανάλι του στο YouTube το οποίο έχει 3,62 εκατομμύρια subscribers, κάνει reviews σε κάθε λογής μοντέλα τα οποία δανείζεται από αντιπροσωπείες ή από ιδιώτες καθώς δεν έχει καμία σχέση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Εκτός από αυτή την ιδιαιτερότητα που του χαρίζει απόλυτα αντικειμενική προσέγγιση, αυτό που τον ξεχωρίζει είναι ο ιδιαίτερα αναλυτικός τρόπος παρουσίασης του εξωτερικού και της καμπίνα κάθε μοντέλου προτού τα οδηγήσει και τα βαθμολογήσει με το δικό του Doug Score. Ο λογαριασμός του στο Instagram έχει 267 χιλιάδες followers ενώ πρόσφατα ξεκίνησε και τη νέα του ιστοσελίδα δημοπρασιών carsandbids.com. Εκτιμάται πως ο Doug κερδίζει $4.650 απο κάθε βίντεο που ανεβάζει στο YouTube, και $1.321 για κάθε δημοσίευση στο YouTube.


4. Manny Khoshbin

Manny Khoshbin

Ο Ιρανός επιχειρηματίας Manny Khoshbin έχει αποκτήσει αρκετά μεγάλη φήμη στους κλάδους των petrolheads από τότε που ξεκίνησε να παρουσιάζει την πλόυσια συλλογή του από υπεραυτοκίνητα στο διαδίκτυο. Το κανάλι του στο YouTube έχει 798.000 subscribers, με τους οποίους μοιράζεται βίντεο από τα πανάκριβα τετράτροχα που έχει στο γκαράζ του: τρεις (!) Bugatti, Porsche 935, Porsche Carrera GT, McLaren Senna, McLaren P1, McLaren 650S, δύο Mercedes-McLaren SLR, Pagani Hyaura Hermes Edition κ.α. Αν και είναι γνωστό πως ο Manny Khoshbin έχει άλλες πηγές εσόδων που σχετίζονται με τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες, υπολογίζεται πως βγάζει $2.615 για κάθε βίντεο που ανεβάζει στο YouTube και $1.321 για κάθε δημοσίευση στο Instagram όπου έχει 1,4 εκατομμύρια followers.


3. Salomondrin

Salomondrin

Ο Μεξικανο-αμερικανός επιχειρηματίας Alejandro Salomon, γνωστός με το ψευδώνυμο Salomondrin, έχει 1,6 εκατομμύρια subscribers στο κανάλι του στο YouTube και 2,5 εκατομμύρια followers στο Instagram. Από την πλούσια συλλογή του έχουν περάσει αρκετά υπεραυτοκίνητα τα οποία αγοράζει και πουλά ανά περιόδους μαζί με τη σύζηγό του. Ο Salomondrin εκτιμάται πως βγάζει $939 ανά βίντεο που ανεβάζει στο YouTube και περίπου $8.490 ανά δημοσίευση στο Instagram!


2. ChrisFix

ChrisFix

Το κανάλι ChrisFix στο YouTube έχει 6,5 εκατομμύρια subscribers, δημοσιεύοντας βίντεο με επισκευές σε οχήματα, ενώ το αντίστοιχο Instagram έχει 555.000 followers! Παρόλα αυτά, κανείς δεν έχει δει τον ιδιοκτήτη του καναλιού ούτε γνωρίζει την πραγματική του ταυτότητα, καθώς στα βίντεο ακούγεται μόνο η φωνή του, ενώ όπου εμφανίζεται φοράει κράνος. Υπολογίζεται πως ο ChrisFix βγάζει $7.236 ανά βίντεο στο YouTube και $2.730 ανά δημοσίευση στο Instagram!


1. Supercar Blondie

Supercar Blondie

Η αυστραλέζα Alex Hirschi, γνωστή με το ψευδώνυμο Supercar Blondie, είναι με διαφορά η διασημότερη influencer στο χώρο του αυτοκινήτου. Τα βίντεό της έχουν κερδίσει τη συμπάθεια του κοινού και εκατομμύρια views χάρη στην αμεσότητα και την απλότητα της παρουσίασης που την κάνει να ξεχωρίζει από τους συναδέλφους της - αν και για τους ίδιους λόγους έχει δεχθεί πολύ έντονη κριτική από μερίδα των petrolheads. Η Supercar Blondie έχει 3,86 εκατομμύρια subscribers στο YouTube και 6,2 εκατομμύρια followers στο Instagram! Εκτιμάται πως κερδίζει $4.352 για κάθε βίντεο που ανεβάζει και $20.969 για κάθε δημοσίευση στο Instagram!

[Πηγή: allcarleasing.co.uk]

node/39403

FIAT: Γιορτάζει τα γενέθλια του 500 εγκαινιάζοντας το Virtual Casa 500 [video]

Η FIAT ανοίγει ένα ψηφιακό μουσείο με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του 500.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

FIAT: Γιορτάζει τα γενέθλια του 500 εγκαινιάζοντας το Virtual Casa 500 [video]

Η FIAT γιορτάζει τα 63α γενέθλια του 500 και εγκαινιάζει το Virtual Casa 500, ένα ψηφιακό μουσείο μέσω του οποίου κανείς μπορεί να ανακαλύψει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του Ιταλικού θρύλου της αυτοκίνησης.

Συμπληρώθηκαν 63 χρόνια από την 4η Ιουλίου του 1957, ημέρα κατά την οποία η Fiat παρουσίασε ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Το 500, το θρυλικό “Cinquino”, αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή και εξελίχθηκε σε ένα κοινωνικό φαινόμενο, αλλά και έναν πραγματικό πρεσβευτή του “Made in Italy” σε όλο τον κόσμο. Το 2017, ένα Fiat 500 πρώτης γενιάς –το αυτοκίνητο που χάρισε στους Ιταλούς το «δώρο» της αυτοκίνησης- προστέθηκε στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (MoMA), μια κορυφαία τιμητική διάκριση από το «ναό» της τέχνης και του design. Το 2007, η αναβίωση του μοντέλου δημιούργησε ένα fashion icon που ταξίδεψε το Ιταλικό στιλ σε όλο τον κόσμο.

Τώρα, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 500 έρχεται να συνεισφέρει στην επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις, με μια θετική αύρα που μόνο το Fiat 500 θα μπορούσε να προσφέρει.

FIAT 500

Virtual Casa 500: ένα ψηφιακό μουσείο αφιερωμένο στα γενέθλια ενός θρύλου

Σήμερα, την 4η Ιουλίου, τα γενέθλια του 500 αποτελούν την αφορμή για το ξεκίνημα μιας σειράς εκδηλώσεων στη γενέτειρα του μοντέλου, το Τορίνο. Η παραγωγή του νέου αμιγώς ηλεκτρικού 500 ξεκινά στις πλήρως ανακαινισμένες γραμμές παραγωγής του Mirafiori, ενώ στον 4ο όροφο του μουσείου τέχνης Pinacoteca Agnelli, στο Lingotto, δημιουργήθηκε το Virtual Casa 500, το δώρο της Fiat για τα γενέθλια του θρυλικού της μοντέλου.  

Το διαδικτυακό μουσείο μπορεί να το επισκεφτεί οποιοσδήποτε μέσω του κινητού του τηλεφώνου ή του υπολογιστή του και να ταξιδέψει στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του 500. Παράλληλα αποτελεί μια προεπισκόπηση του “Casa 500” του χώρου που θα δημιουργηθεί στην Pinacoteca του Lingotto και θα ανοίξει τις πόρτες της για το κοινό την άνοιξη του 2021.

Η αλλαγή απαιτεί σταθερές βάσεις και γνώση της ιστορίας. Το Mirafiori είναι το σπίτι του Fiat 500, αλλά ο τόπος γέννησης του είναι το Lingotto. Εκεί κατασκευάστηκε το πρώτο 500 το 1936, το 500Α Topolino. Η Pinacoteca –της οποίας βασικός χορηγός είναι η Fiat- είναι το ιδανικότερο μέρος για να φιλοξενήσει τους εορτασμούς. Η σύνδεση της Pinacoteca Agnelli με τη μάρκα είναι στενή και τα δύο μέρη εκτός από τις κοινές αξίες, μοιράζονται και το γεγονός ότι προβάλουν την πόλη του Τορίνο, αλλά και συνολικά την Ιταλία σε όλο τον κόσμο.

Στο ψηφιακό περιβάλλον και οι 11 παρακάτω θεματικές ενότητες του Virtual Casa 500 βρίσκονται μόλις ένα “click” μακριά.     

  • «Η κληρονομιά»
  • «Made of Italy»
  • «Οι τρεις συλλεκτικές εκδόσεις του νέου ηλεκτρικού 500»
  • «Το ημερολόγιο ενός Θρύλου»
  • «Ένα ταξίδι σε τρεις γενιές»
  • «Η εμπειρία του νέου ηλεκτρικού 500»
  • «Η σχεδιαστική ιστορία του 500»
  • «Μια ιστορία κοινωνικής συνάφειας»
  • «Το μέλλον ξεκινά εδώ»
  • «Τα Vintage Vibes του 500»
  • «Έτοιμοι για την αλλαγή»

Οι επισκέπτες θα μπορούν να εισχωρήσουν στον κόσμο του 500 και να ανακαλύψουν μνήμες, όνειρα και συναισθήματα. Το πρώτο κομμάτι εστιάζει στην βιομηχανική και πολιτιστική κληρονομιά του Fiat 500, δίνοντας το στίγμα του τρόπου με τον οποίο οι γενιές του μοντέλου έδωσαν απαντήσεις στις ανάγκες κάθε εποχής. Το 1957 ήταν ο εκδημοκρατισμός, το 2007 η εξατομίκευση και σήμερα, το 2020 η προστασία του περιβάλλοντος. Τα ταξίδι ξεκινά το 1957 και οδηγεί σε μια πορεία που κατέκτησε τον κόσμο. Είναι ένα μονοπάτι μέσα από τις γενιές του μοντέλου που δημιούργησαν εμπνευσμένοι άνθρωποι, όπως μπορεί κανείς να ανακαλύψει στην ενότητα “Made of Italy”. Το Fiat 500 αποτελεί ένα από το προϊόντα που άλλαξαν τις αντιλήψεις και τους κανόνες του design. Στο ψηφιακό μουσείο οι επισκέπτες μπορούν επίσης να ανακαλύψουν συνεντεύξεις, διαφημίσεις και εκδηλώσεις που ανέδειξαν το Fiat 500 σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Αντίστοιχα μια μοναδική συλλογή σχεδίων αποκαλύπτουν την εξέλιξη και τις ιδέες πίσω από τη δημιουργία του μοντέλου. Οι ενότητες που είναι αφιερωμένες στο αμιγώς ηλεκτρικό 500 παρουσιάζουν την εξέλιξη της ιδέας του 500 στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Οι τρεις μοναδικές δημιουργίες του νέου 500 από τις Armani, Bvlgari και Kartell χαρακτηρίζουν απόλυτα τη μοναδικότητα και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου.

FIAT 500

Μια ολοκληρωμένη εμπειρία

Το Fiat του μέλλοντος δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά μια τεχνολογικά προηγμένη πλατφόρμα με κορυφαίες λύσεις συνδεσιμότητας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχει δημιουργηθεί μια οικογένεια εφαρμογών που σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν την πιο ολοκληρωμένη εμπειρία με το νέο ηλεκτρικό 500. Στόχος των μηχανικών της Fiat ήταν να συνδέσουν μια σειρά λειτουργιών κάτω  από την ίδια πλατφόρμα ώστε το ηλεκτρικό 500 να δίνει λύσει με απλό, γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο σε όλες τις καθημερινές ανάγκες.

Το FIAT app

Η εφαρμογή Fiat app αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο, το οποίο είναι διαθέσιμο για εγκατάσταση σε smartphones –για την ώρα στη δοκιμαστική μορφή του- μέσω των Apple App Store και Google Play. Μέσω της εφαρμογής ο χρήστης μπορεί να ελέγξει από απόσταση λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως τα φώτα, το σύστημα κλιματισμού και το κλείδωμα των θυρών, να βρει τα πλησιέστερα σημεία φόρτισης, να διαχειριστεί τη συντήρηση του αυτοκινήτου και βέβαια να έρθει σε επαφή με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Με τη λειτουργία “My Navigation” ο οδηγός μπορεί να σχεδιάσει τη διαδρομή π.χ. της επόμενης ημέρας, να τη στείλει στο 500 και εκείνο να ετοιμαστεί (φόρτιση, προγραμματισμός συστήματος πλοήγησης, επιλογή βέλτιστης διαδρομής με βάση την κίνηση, κτλ.) για να κάνει όσο το δυνατόν πιο εύκολη και άνετη την μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο. Τέλος η εφαρμογή δίνει πρόσβαση και σε δύο μοναδικές υπηρεσίες. Το My easy Charge και το My easy Wallbox.

My easy Charge

Μέσω της πανευρωπαϊκής συνεργασίας της Fiat με την Digital Charging Solutions (DCS), το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων σημείων φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το My Easy Charge δίνει τη δυνατότητα αναζήτησης του πλησιέστερου ελεύθερου σταθμού φόρτισης, αλλά και την πληρωμή της υπηρεσίας με άμεσο και διαφανή τρόπο.

My easyWallbox

Το My easyWallbox είναι μια εφαρμογή που σύντομα θα είναι διαθέσιμη και είναι αφιερωμένη στη διαδικασία φόρτισης σε οικιακό δίκτυο, έτσι ώστε ο χρήστης να εκμεταλλεύεται τους ιδανικούς χρόνους φόρτισης (π.χ. νυχτερινό τιμολόγιο). Παράλληλα το τμήμα e-Mobility της FCA σε συνεργασία με τις ENGIE και ENEL X δημιούργησαν τρείς αποκλειστικές συσκευές φόρτισης. Το easyWallbox της ENGIE EPS και τους δύο φορτιστές με δυνατότητα σύνδεσης με το διαδίκτυο που δίνουν τη δυνατότητα ελέγχου της διαδικασίας φόρτισης σε πραγματικό χρόνο από οποιοδήποτε σημείο και να βρίσκεται ο χρήστης.

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να έχετε μέσω videos μια πρώτη γεύση του Virtual Casa 500:

http://www.media.fcaemea.com/em-en/fiat/video/virtual-casa-500-footage

http://www.media.fcaemea.com/em-en/fiat/video/virtual-casa-500-clip

http://www.media.fcaemea.com/em-en/fiat/video/fiat-app

[Πηγή: FCA]