Car Brands Logos
node/44696

Ποια φίρμα αγαπά κάθε χώρα περισσότερο; Και ποια σιχαίνεται;

Δεν αντέχουμε, οπότε ξεκινάμε με σπόιλερ: Οι Ιταλοί δεν τρελαίνονται για κάποια ιταλική φίρμα, αλλά για Mercedes-Benz όπως και οι Γάλλοι, 21 χώρες ψηφίζουν Tesla και στην Ελλάδα… Cadillac! Ρε, μπας και είναι μούφα η έρευνα;

Μια φορά το χρόνο, μια μελέτη μας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο για να μετρήσει τα γούστα των καταναλωτών σε κάθε χώρα όσον αφορά τα αυτοκίνητα. Ήγγικεν λοιπόν η ώρα για να δούμε τα αποτελέσματα του 2022 και να ανακαλύψουμε ποια φίρμα αυτοκινήτων είναι η πιο δημοφιλής στη χώρα μας, σε κάθε χώρα της Ευρώπης, αλλά και του υπόλοιπου κόσμου. Κι αυτή που απεχθάνεται ο κόσμος… πάλι κατά χώρα!

Στη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον ιστότοπο theclunkerjunker.com, αναλύοντας τα κοινωνικά δίκτυα, δύο φίρμες προηγούνται ξεκάθαρα: Η Tesla και η Mercedes-Benz είναι οι πιο δημοφιλείς εταιρείες. 

Και αν ο κατασκευαστής από τη Στουτγάρδη αναγνωρίζεται σε πολλές χώρες, 18 για την ακρίβεια, ο Καλιφορνέζος του ρίχνει κι άλλες τρεις στο κεφάλι, φτάνοντας τις 21 χώρες. Είναι όμως παράλληλα και αυτός που βρίσκεται στον πάτο την κατάταξης ή, αν θέλετε, στην κορυφή της λίστας με τις απεχθέστερες φίρμας. Σε 16 χώρες!

Αγαπημένη φίρμα ανά χώρα

Η Mercedes-Benz προηγείται σε 18 χώρες, ακολουθούμενη από τη Ferrari με δέκα χώρες, που ισοβαθμεί με τη McLaren, και ακολουθεί η Jeep με εννέα χώρες. Στην Ελλάδα, η Cadillac έρχεται στην κορυφή (!), ενώ οι γείτονές μας οι Αλβανοί ψηφίζουν Jaguar. Από την άλλη, δεν είναι μια ιταλική φίρμα που έρχεται πρώτη στην Ιταλία, είναι η Mercedes-Benz, ακολουθώντας το παράδειγμα της Γερμανίας φυσικά, της Γαλλίας, της Σερβίας και της Πολωνίας. Στην Ελβετία θέλουν Tesla, όπως και σε Νορβηγία, Αυστρία, Κόσοβο, Mαυροβούνιο και Ισλανδία. Αν λέει κάτι αυτό, στην Ουκρανία αγαπούν τη Chevrolet, ενώ στο Βέλγιο η Toyota παίρνει το πρώτο σκαλί του βάθρου.

Ας δούμε τώρα τις μάρκες που είναι οι λιγότερο αρεστές. Με τον ιστότοπο να χρησιμοποιεί την ίδια μέθοδο υπολογισμού, λαμβάνοντας υπόψη τις αναφορές στα κοινωνικά δίκτυα (ιδίως στο Twitter) και έναν αλγόριθμο που καθορίζει εάν η αναφορά είναι αρνητική ή θετική. Και πάλι, όπως ήδη αναφέραμε παραπάνω, η Tesla τραβάει την προσοχή και αρνητικά, τουλάχιστον σε 16 χώρες. Η Ferrari είναι επίσης μια από αυτές τις μάρκες που μισούν σε τουλάχιστον 18 χώρες. Με άλλα λόγια το Maranello έχει αρνητικό ισοζύγιο 10:16.

Το κορυφαίο σκαλί του βάθρου ως απεχθέστερη φίρμα, σύμφωνα με αυτή τη μελέτη, καταλαμβάνει η Ford, η οποία έρχεται πρώτη από το τέλος σε 20 χώρες.

Τα αποτελέσματα ύστερα από την πρωτιά της Cadillac στην Ελλάδα, που αυτοκίνητό της βλέπεις όταν ο Αμερικανός πρόεδρος μας επισκέπτεται, δεν τα βλέπουμε και ιδιαιτέρως αξιόπιστα. Έναντι μάλιστα της πιο μισητής φίρμας στη χώρα μας που είναι η Peugeot!

Απεχθέστερη φίρμα ανά χώρα

Εν τω μεταξύ, αξιοπρόσεκτος είναι ο γαλλοϊταλικός άξονας κατά της… Lincoln. Κάτι πρέπει να παίζεται με τη Ford σε αυτές τις δύο χώρες, διότι αν δεν το θυμάστε η Lincoln είναι ο πολυτελής βραχίονας του Μπλε Οβάλ. Σημειωτέον ότι η Lincoln είναι η δεύτερη απεχθέστερη μάρκα με 15 χώρες, ακολουθούμενη από την Kia με 12 χώρες, μέσα σε αυτές και η Ουκρανία -προφανώς διότι οι Νοτιοκορεάτες δεν έστειλαν οπλικά συστήματα.

Κλείνοντας να πούμε πως στην Ιαπωνία, η αγαπημένη φίρμα είναι η Porsche και απεχθέστερη η... Jeep.

*Μπορείτε να ανοίξετε τις φωτογραφίες στην γκάλερι για να δείτε πιο καθαρά τις απόψεις ανά χώρα