node/35721

Peugeot: Ξεκίνησε η παραγωγή στο νέο εργοστάσιο στο Μαρόκο

Το εργοστάσιο έχει δυναμικότητα 200.000 αυτοκινήτων το χρόνο – Το 208 θα είναι το πρώτο που θα μπει στη γραμμή παραγωγής.

Ο όμιλος PSA ανακοίνωσε πως ξεκίνησε την παραγωγή στο νέο του εργοστάσιο στην Kenitra του Μαρόκο, με το Peugeot 208 να είναι το πρώτο του μοντέλο. Tο εργοστάσιο που κόστισε € 557 εκατ. έχει ετήσια δυναμικότητα 200.000 οχημάτων τα περισσότερα των οποίων θα εξάγονται.

Το εργοστάσιο θα παράγει αυτοκίνητα στη νέα CMP πλατφόρμα της PSA για κόμπακτ και μικρά αυτοκίνητα. Εκτός από το Peugeot 208, θα μπορούσε να παράγει και τις αναμενόμενες νέες εκδόσεις των Citroen C-Elysee και Peugeot 301, και τριών μοντέλων της σειράς box που πωλούνται κυρίως σε αγορές εκτός Ευρώπης. Η PSA αναφέρει ότι το εργοστάσιο θα εξυπηρετήσει 80 χώρες.

Η παραγωγή θα ξεκινήσει με 100.000 οχήματα και θα φτάσει τα 200.000 τα επόμενα δύο χρόνια. Η PSA θα συναρμολογεί επίσης κινητήρες βενζίνης στο συγκεκριμένο εργοστάσιο, πολλοί από τους οποίους θα τροφοδοτούν άλλα εργοστάσια του ομίλου στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο θα είναι σε θέση να παράγει 200.000 κινητήρες ετησίως.

Η περιφερειακή έδρα της Peugeot βρίσκεται στην Καζαμπλάνκα και το εργοστάσιο της Kenitra  θα απασχολεί 500 μηχανικούς και 27 προμηθευτές που έχουν δραστηριοποιηθεί  στην περιοχή. Η λειτουργία του εργοστασίου θα δημιουργήσει περίπου 20.000 άμεσες και έμμεσες εργασίες στην περιοχή.

Η Peugeot δεν είναι η πρώτη που έχει εργοστάσιο στο Μαρόκο. Και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές έχουν δραστηριοποιηθεί στη χώρα, εκμεταλλευόμενοι τους χαμηλούς μισθούς σε σύγκριση με την Ευρώπη και τα γενναιόδωρα κίνητρα από την κυβέρνηση, καθώς και εύκολη πρόσβαση σε μεγάλους λιμένες. Η Renault διαθέτει δύο εργοστάσια στη χώρα – ένα στην Ταγγέρη με ετήσια δυναμικότητα 400.000 οχημάτων και ένα στην Καζαμπλάνκα που κατασκευάζει περίπου 85.000 οχήματα ετησίως.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που προσφέρονται στην PSA και σε άλλες επιχειρήσεις αυτοκινήτων για να δραστηριοποιηθούν στην Kenitra περιλαμβάνονται απαλλαγές από τον φόρο εταιρειών (για περιορισμένο χρονικό διάστημα), φόρο προστιθέμενης αξίας και δασμούς. Η κυβέρνηση παρέχει επίσης επιδοτήσεις κατάρτισης για τους εργαζόμενους στην PSA.

Η PSA θα συνεχίσει επίσης να κατασκευάζει το 208 στο εργοστάσιο της στη Trnava στη Σλοβακία.

node/39640

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin βγάζει τις SLR του για βόλτα και για μια αναμνηστική φωτογραφία.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin, γνωστός επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο του real estate, τα τελευταία χρόνια αρέσκεται στο να παρουσιάζει μέσω YouTube την πανάκριβη συλλογή υπεραυτοκινήτων που διατηρεί στο γκαράζ του. Ανάμεσα σε σπάνια μοντέλα όπως ειδικές εκδόσεις των Bugatti Veyron, Bugatti Chiron, Pagani Huayra κ.α., είναι και κάτοχος όχι μίας, αλλά πέντε (!) Mercedes-Benz SLR McLaren.

Στο τελευταίο του βίντεο, ο Khoshbin έβγαλε τις πέντε SLR από το γκαράζ με σκοπό να τις τραβήξει μια ομαδική φωτογραφία σε διπλανή αλάνα. Με αφορμή τη φωτογράφιση, κάθε SLR έκανε μια σύντομη βόλτα ώστε να λειτουργήσει ο κινητήρας καθώς από ότι καταλαβαίνουμε τα αυτοκίνητα περνούν το μεγαλύτερο χρόνο της ζωής τους σε ακινησία. Όπως λέει και ο ίδιος «Λοιπόν παιδιά, έχω πέντε από αυτές και πρέπει να τις οδηγώ!».

Να θυμίσουμε πως η Mercedes-Benz SLR McLaren ήταν ο πρώτος καρπός συνεργασίας των δύο εταιρειών που για πολλά χρόνια συμμάχησαν στην Formula 1. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 1999 ενώ η έκδοση παραγωγής ακολούθησε το 2003 με ανθρακονημάτινο αμάξωμα. Κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ένας supercharged κινητήρας V8 5,4 λίτρων με απόδοση 626 PS και 780 Nm (στην "απλή" έκδοση). Μεταξύ 2003 και 2010, κατασκευάστηκαν συνολικά 2.157 μονάδες της SLR.

SLR

Οι δύο από τις SLR του Kohoshbin είναι εκδόσεις Roadster και οι υπόλοιπες τρεις Coupe, ενώ έχουν διαφοροποιήσεις όσον αφορά το συνδυασμό εξωτερικών και εσωτερικών αποχρώσεων. Αν και έχουν αρκετά χρόνια στην πλάτη τους, τα μοντέλα έχουν διατηρήσει τον εξωτικό τους χαρακτήρα. Το μόνο πρόβλημα που φαίνεται να ισχύει για όλες τις SLR είναι το υδραυλικό σύστημα με το οποίο ανοίγουν οι πόρτες, το οποίο δε λειτουργεί το ίδιο αποδοτικά μετά από 15 χρόνια.

Αν αναρωτιέστε γιατί ο Manny Khoshbin αγόρασε 5 SLR, όπως έχει αποκαλύψει σε παλαιότερο βίντεο λόγος είναι απλός - εκτός του ότι είναι ένα από τα αυτοκίνητα που του αρέσουν πολύ και ήθελε να το έχει σε διαφορετικά χρώματα, πιστεύει πως η αξία του θα ανέβει στο χρηματιστήριο των υπεραυτοκινήτων (όπως έγινε με τις ανταγωνιστικές Porsche Carrera GT και Ferrari Enzo από την ίδια χρονική περίοδο) οπότε βλέπει την αγορά τους ως επένδυση. Πάντως για να ξέρετε, η αγαπημένη του SLR είναι η λευκή Roadster.

node/39637

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

Όλη η ιστορία της μάρκας σε ένα βιβλίο που μπορείτε να το αποκτήσετε δωρεάν. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

H Mazda ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η Mazda κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Ήταν η πρώτη Ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans το 1991. Παρουσίασε το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller: το διθέσιο roadster Mazda MX-5, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Είναι η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο που συνδυάζει τις τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση, και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα Skyactiv-X.

Όλη η ιστορία της θρυλικής μάρκας που ακολουθεί το ασυμβίβαστο και προκαλεί το κατεστημένο, φιλοξενείται σε ένα πολύ όμορφο αφιέρωμα που ετοιμάστηκε από την Mazda Motor Europe. Ξεκινώντας από την πόλη καταγωγής της μάρκας, την ηρωική Χιροσίμα, οι σελίδες του βιβλίου μας ξεναγούν σε όλα τα σημαντικά γεγονότα που χάραξαν την αιωνόβια ιστορία της μάρκας. 

Μέσα σε 7 ενότητες φιλοξενείται όλη η διαδρομή της Mazda μέχρι το σήμερα.

Κατεβάστε το βιβλίο-αφιέρωμα στα 100 χρόνια της Mazda ΕΔΩ.

TAGS