Peugeot: Ξεκίνησε η παραγωγή στο νέο εργοστάσιο στο Μαρόκο

Το εργοστάσιο έχει δυναμικότητα 200.000 αυτοκινήτων το χρόνο – Το 208 θα είναι το πρώτο που θα μπει στη γραμμή παραγωγής.

Ο όμιλος PSA ανακοίνωσε πως ξεκίνησε την παραγωγή στο νέο του εργοστάσιο στην Kenitra του Μαρόκο, με το Peugeot 208 να είναι το πρώτο του μοντέλο. Tο εργοστάσιο που κόστισε € 557 εκατ. έχει ετήσια δυναμικότητα 200.000 οχημάτων τα περισσότερα των οποίων θα εξάγονται.

Το εργοστάσιο θα παράγει αυτοκίνητα στη νέα CMP πλατφόρμα της PSA για κόμπακτ και μικρά αυτοκίνητα. Εκτός από το Peugeot 208, θα μπορούσε να παράγει και τις αναμενόμενες νέες εκδόσεις των Citroen C-Elysee και Peugeot 301, και τριών μοντέλων της σειράς box που πωλούνται κυρίως σε αγορές εκτός Ευρώπης. Η PSA αναφέρει ότι το εργοστάσιο θα εξυπηρετήσει 80 χώρες.

Η παραγωγή θα ξεκινήσει με 100.000 οχήματα και θα φτάσει τα 200.000 τα επόμενα δύο χρόνια. Η PSA θα συναρμολογεί επίσης κινητήρες βενζίνης στο συγκεκριμένο εργοστάσιο, πολλοί από τους οποίους θα τροφοδοτούν άλλα εργοστάσια του ομίλου στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο θα είναι σε θέση να παράγει 200.000 κινητήρες ετησίως.

Η περιφερειακή έδρα της Peugeot βρίσκεται στην Καζαμπλάνκα και το εργοστάσιο της Kenitra  θα απασχολεί 500 μηχανικούς και 27 προμηθευτές που έχουν δραστηριοποιηθεί  στην περιοχή. Η λειτουργία του εργοστασίου θα δημιουργήσει περίπου 20.000 άμεσες και έμμεσες εργασίες στην περιοχή.

Η Peugeot δεν είναι η πρώτη που έχει εργοστάσιο στο Μαρόκο. Και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές έχουν δραστηριοποιηθεί στη χώρα, εκμεταλλευόμενοι τους χαμηλούς μισθούς σε σύγκριση με την Ευρώπη και τα γενναιόδωρα κίνητρα από την κυβέρνηση, καθώς και εύκολη πρόσβαση σε μεγάλους λιμένες. Η Renault διαθέτει δύο εργοστάσια στη χώρα – ένα στην Ταγγέρη με ετήσια δυναμικότητα 400.000 οχημάτων και ένα στην Καζαμπλάνκα που κατασκευάζει περίπου 85.000 οχήματα ετησίως.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που προσφέρονται στην PSA και σε άλλες επιχειρήσεις αυτοκινήτων για να δραστηριοποιηθούν στην Kenitra περιλαμβάνονται απαλλαγές από τον φόρο εταιρειών (για περιορισμένο χρονικό διάστημα), φόρο προστιθέμενης αξίας και δασμούς. Η κυβέρνηση παρέχει επίσης επιδοτήσεις κατάρτισης για τους εργαζόμενους στην PSA.

Η PSA θα συνεχίσει επίσης να κατασκευάζει το 208 στο εργοστάσιο της στη Trnava στη Σλοβακία.