node/39019

Το παρκάρισμα του αυτοκινήτου κάτω από τον καυτό ήλιο σκοτώνει τον COVID-19

Οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην καμπίνα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού δεν επιτρέπουν στον κορονοϊό να επιβιώσει για μεγάλο χρονικό διάστημα πάνω στις επιφάνειες.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι θεμοκρασίες που αναπτύσσονται στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα είναι τόσο υψηλές που μπορούν να σκοτώσουν τον COVID-19 όπως αναφέρει έρευνα του Πανεπιστήμιου της Georgia.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Travis Glenn: «Ο κορονοϊός μπορεί να επιβιώσει πάνω στις επιφάνειες για έως και λίγες μέρες όταν έχουμε θερμοκρασία δωματίου, όμως πεθαίνει αρκετά πιο γρήγορα σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Αντίθετα, θα ζήσει για μεγαλύτερο διάστημα αν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές.»

Είναι γνωστό πως ο προηγούμενος κορονοϊός SARS-CoV-1 (που έχει κοινά χαρακτηριστικά με το νέο κορονοϊό COVID-19), παραμένει ανενεργός σε υψηλές θερμοκρασίες μεταξύ 54-66ο C.

«Πρέπει να κάνουμε περισσότερες δοκιμές, όμως γνωρίζουμε πως όσο πιο υψηλές είναι οι θερμοκρασίες, τόσο λιγότερος χρόνος χρειάζεται για τον ιό να πεθάνει. Θερμαίνοντας ένα αντικείμενο στους 54ο C - δηλαδή την υψηλότερη σκάλα σε ένα πιστολάκι μαλιών ή τη χαμηλή σκάλα σε ένα φούρνο - χρειάζεσαι μόλις 20 λεπτά για να σκοτώσεις πάνω από το 99,99% των ιών. Αν το θερμάνεις στους 66ο C, τότε απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να πεθάνει πάνω από το 99,99% των ιών», δήλωσε ο Travis Glenn.

Ο καθηγητής αναφέρει επίσης πως το πλύσιμο μιας υφασμάτινης μάσκας σε υψηλή θερμοκρασία ουσιαστικά την απολυμαίνει. Παράλληλα, έδωσε μια εναλλακτική λύση για όλους όσους χρησιμοποιούν συχνά μάσκες όταν κυκλοφορούν σε καταστήματα: μπορούν να αφήνουν μια μάσκα στο αυτοκίνητο το οποίο παρκάρουν κάτω από τον ήλιο, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται μέσα σε αυτό θα συμβάλλουν στην εξάλειψη του ιού.

Ενδεικτικά, σε μια ηλιόλουστη μέρα με εξωτερική θερμοκρασία στους 27ο C, ο ήλιος μπορεί να ανεβάσει τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου στους 51ο C μέσα σε μια ώρα!

[Πηγή: University of Georgia μέσω Motor1]

node/39117

Gymkhana: Ο Ken Block δίνει τη θέση του στον Travis Pastrana [video]

Το Gymkhana 11 αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2020 με πρωταγωνιστή των Travis Pastrana.

Σάββατο, 30 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Gymkhana: Ο Ken Block δίνει τη θέση του στον Travis Pastrana [video]

Ο Ken Block ανακοίνωσε πως μετά από 12 χρόνια στη σειρά βίντεο Gymkhana παραχωρεί τη θέση του στον Travis Pastrana!

Αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε τον Travis Pastrana σε βίντεο της σειράς, καθώς είχε κάνει μια εμφάνιση στο Gymkhana 5 και το Gymkhana 10 στο πλευρό του Ken Block. Οι δύο οδηγοί γνωρίζονται από παλιά καθώς υπήρξαν teamates το 2004 στο Rally America Championship, με τον Block να δηλώνει πως ήθελε εδώ και πολύ καιρό να δει ένα Gymkhana με πρωταγωνιστή τον Pastrana.

Ο Pastrana που θα οδηγήσει ένα αγωνιστικό μοντέλο της Subaru, δήλωσε πως νιώθει ευγνώμον για αυτή την ευκαιρία ζωής που του δίνεται, λέγοντας πως νιώθει εξίσου ενθουσιασμένος και τρομαγμένος. Ο 36χρονος οδηγός με πρότερη καριέρα σε X Games, supercross, motocross, freestyle motocross, rally racing, Nascar, Camping World Truck κ.α., γνωρίζει πως οι προσδοκίες του κοινού για τον ρόλο που αναλαμβάνει είναι πολύ υψηλές, όμως με τη βοήθεια του Ken, της ομάδας Hoonigan και της Subaru πιστεύει πως θα καταφέρουν να συνεχίσουν με επιτυχία αυτό που έχτισε ο Ken και να το κάνουν ακόμα πιο συναρπαστικό.

Ο Ken Block από τη μεριά του ξεκαθάρισε πως δεν έχει σκοπό να "συνταξιοδοτηθεί" μόνιμα από τα Gymkhana, οπότε είναι σχεδόν σίγουρο πως κάποια στιγμή θα επιστρέψει ως πρωταγωνιστής της σειράς. 

Για όσους δε γνωρίζουν τι εστί Gymkhana, ακολουθεί μια λίστα με τα links για τα 10 βίντεο που έχουν βγει μέχρι σήμερα, καθώς περιμένουμε το Gymkhana 11 που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2020.

node/39116

Porsche Macan Turbo εναντίον Porsche Cayenne Coupé Turbo στην πίστα [video]

Θα καταφέρει η Macan Turbo να κάνει ταχύτερο χρόνο από την αντίστοιχη έκδοση της Cayenne Coupé;

Σάββατο, 30 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Porsche Macan Turbo εναντίον Porsche Cayenne Coupé Turbo στην πίστα [video]

Το γερμανικό Auto Bild επισκέφθηκε την πίστα Lausitzring με δύο γρήγορες εκδόσεις των SUV της Porsche - την Macan Turbo και την Cayenne Coupé Turbo - με στόχο να δει τη διαφορά στους χρόνους των δύο μοντέλων όταν πίσω από το τιμόνι τους βρεθεί ένας έμπειρος οδηγός.

Να θυμίσουμε πως η Macan Turbo μετά από την ανανέωση φορά twin-turbo V6 2,9 λίτρων που αποδίδει 440 PS και 550 Nm. Με το πακέτο Sport Chrono, η επιτάχυνση 0-97 km/h ολοκληρώνεται σε 4,1" ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 269 km/h. Το βάρος του μοντέλου είναι 1.950 kg ενώ φορά ελαστικά Michelin Latitude Sport 3.

Αντίστοιχα, η Cayenne Coupé Turbo φορά twin-turbo V8 4,0 λίτρων με 550 PS και 770 Nm. Η επιτάχυνση 0-97 km/h απαιτεί 3,6” και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 286 km/h. Το βάρος του SUV είναι 2.240 kg ενώ φορά ελαστικά Pirelli P Zero Corsa. Εδώ πρέπει να πούμε πως σε αντίθεση με την Macan, η Cayenne έχει και μια ακόμα ισχυρότερη έκδοση από την Turbo - την υβριδική Turbo S E-Hybrid με 680 PS και 900 Nm η οποία προφανώς ξεφεύγει από τα πλαίσια αυτής της άτυπης σύγκρισης.

Όπως θα δείτε και στο βίντεο, και τα δύο μοντέλα εντυπωσιάζουν με τους χρόνους τους στην πίστα - ειδικά αν λάβουμε υπόψη τον όγκο και την κατηγορίας τους. Όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της μεγάλης διαφοράς στην ισχύ, νικητής στέφθηκε η Cayenne Coupé Turbo με χρόνο 1:36,36 έναντι 1:41,16 της Macan Turbo.

[Πηγή: Auto Bild Sportscars μέσω Carscoops]