node/43084

Οι Hyundai και Kia ανακοινώνουν νέο εργοστάσιο solid state συσσωρευτών

Σε συνεργασία με την εταιρία Factorial Energy, οι Κορεάτες ετοιμάζονται για το επόμενο μεγάλο βήμα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Το ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον, αυτό είναι αναμφισβήτητο. Μέχρι όμως να φτάσουμε σε ένα επίπεδο ωριμότητας, αναφορικά με τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα. Οι υπάρχουσες τεχνολογίες βασίζονται κυρίως σε ιόντα λιθίου. Είναι πλέον σε θέση να προσφέρουν επαρκή αυτονομία, υστερούν όμως σε ό,τι αφορά στο βάρος και στο ρυθμό φόρτισης. Γι’ αυτό ακριβώς και όλοι οι κατασκευαστές έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου, εξελίσσοντας νέες τεχνολογίες, όπως αυτή των solid state (στερεάς κατάστασης) συσσωρευτών.

Μέχρι στιγμής πιο κοντά στο στόχο δείχνει η Toyota, να υιοθετήσει μία τέτοια μπαταρία σε μοντέλο παραγωγής. Πλέον όμως, σοβαρή υποψηφιότητα να είναι από τους πρωτοπόρους θέτουν και οι Hyundai με την Kia. Οι τελευταίες ήρθαν πρόσφατα σε συμφωνία με την Factorial Energy, μία εταιρία με έδρα τη Μασαχουσέτη, που έχει αναπτύξει τη δική της τεχνογνωσία επάνω στο αντικείμενο.  

Μαζί θα προχωρήσουν στην από κοινού εξέλιξη τέτοιων συσσωρευτών, για χρήση σε αυτοκίνητα. Αυτοί θα βασίζονται στην τεχνολογία FEST (Factorial Electrolyte System Technology), που χρησιμοποιεί ένα στερεό ηλεκτρολυτικό υλικό, πολύ πιο ασφαλές και αξιόπιστο. Πιο συγκεκριμένα, τα νέα ηλεκτρολυτικά κελιά θα εξασφαλίζουν αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, ενώ και τα ηλεκτρόδια τους θα είναι υψηλότερης τάσης.

Τυπικά, οι εν λόγω μπαταρίες αναμένεται να αυξήσουν την αυτονομία των οχημάτων κατά 20-50%, μειώνοντας ταυτόχρονα το χρόνο φόρτισης. Περισσότερες πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά τους ή για το πότε θα περάσουν στην παραγωγή, δεν υπάρχουν. Η ίδια η Hyundai , ωστόσο, αναφέρει πως το κόστος τους θα είναι ανάλογο με αυτό των σημερινών συσσωρευτών, ενώ υπάρχει ειδική μέριμνα ώστε να ενσωματωθούν εύκολα στις υπάρχουσες υποδομές κατασκευής μπαταριών ιόντων λιθίου.