Οι εκπομπές ρύπων «έφαγαν» το Škoda Kodiaq RS

Οι εκπομπές ρύπων «έφαγαν» το Škoda Kodiaq RS

Η Škoda θα σταματήσει σταδιακά την παραγωγή του Kodiaq RS, το οποίο δεν θα παραμείνει στον κατάλογο για πολύ. Οι ρύποι του είναι πολύ υψηλοί στην όλο και πιο περιοριστική ευρωπαϊκή αγορά.

Škoda Kodiaq RS

Με 207 g/km στον κύκλο WLTP, δεν μπορούμε να πούμε ότι το Škoda Kodiaq RS βρίσκεται σε ευνοϊκό επίπεδο CO2 όσον αφορά τη φορολογία σε κάποιες χώρες και τα τέλη κυκλοφορία στη δική μας. Και με μια βασική τιμή ήδη αλμυρή, από €52.900 στην Ελλάδα, το μάλους στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές φέρνει αυτό το ισχυρότερο ντίζελ SUV της Škoda σε δυσμενή εμπορική θέση. 

Έτσι, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, η τσεχική εταιρεία θα σταματήσει σταδιακά την παραγωγή του 7θέσιου οικογενειακού SUV της, ενώ δήλωσε ότι θα υπάρξουν περαιτέρω προσαρμογές στην υπόλοιπη γκάμα του Kodiaq από το επόμενο έτος.

Προφανώς, ορισμένοι κινητήρες θα μπορούσαν να εξαφανιστούν με τη σειρά τους από τους καταλόγους, αλλά η προσθήκη ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού Kodiaq φαίνεται να αποκλείεται από τον εκπρόσωπο της φίρμας.

Škoda Kodiaq RS

Βέβαια, ο θάνατος του Kodiaq RS θα μπορούσε να μην είναι οριστικός εάν είχε βρεθεί τεχνική λύση για τη μείωση των εκπομπών του. Αλλά χωρίς εξυβριδισμό και μάλιστα σε επαναφορτιζόμενη διαμόρφωση, θα ήταν περίπλοκο. Ο κατασκευαστής θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να επωφεληθεί λογικά από την ανανέωση του μεγάλου του SUV για να φέρει και μια αναμενόμενη φρεσκάδα, η οποία ειρήσθω εν παρόδω έχει καθυστερήσει, καθώς το Kodiaq παραμένει αναλλοίωτο από το λανσάρισμά του, το 2016. 

Έτσι, αναμένουμε κάτι νέο και μάλιστα γρήγορα σε αυτό το μοντέλο, πιθανόν τους προσεχείς μήνες, ειδικά τη στιγμή που ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος στην κατηγορία. Ωστόσο, το Kodiaq βαστάει γερά στην ευρωπαϊκή πιάτσα, κρατώντας την τέταρτη θέση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις, έχοντας εμπρός του από τους μαζικούς κατασκευαστές μόνο την Toyota με το RAV4. 

Αντίστοιχα στην Ελλάδα κατέχει την πέμπτη θέση στην κατηγορία των D-SUV, όπου στους μαζικούς κατασκευαστές βρίσκεται πίσω από το κυρίαρχο Nissan X-Trail (και της D κατηγορίας γενικά) και το Toyota RAV4.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube