O Trump παγώνει τις κυρώσεις για υπερβολική κατανάλωση καυσίμων

Πανηγυρίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες – Στα κάγκελα οι τις περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Το ότι ο Πρόεδρος Trump δεν πιστεύει στην κλιματική αλλαγή και στις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι γνωστό. Κατά καιρούς μάλιστα έχει εκφραστεί απαξιωτικά  για όλους αυτούς που μάχονται κατά της κλιματικής αλλαγής.
Τώρα προχωρά ένα ακόμη βήμα και παγώνει τις κυρώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πληρούν τους όρους εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ.

Το 2015, το Κογκρέσο διέταξε τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες να διαμορφώσουν έναν αριθμό κυρώσεων με βάση τους επιπλέον εκπεμπόμενους ρύπους. Μάλιστα η NHTSA (Νational Highway Traffic Safety Administration)  υπό τον Πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα είχε εκδόσει τότε  κανόνες για την επιβολή προστίμων που ξεκινούσαν από 5,5 έως 14 δολάρια για κάθε 0,1 μίλι (=0,16 km) ανά γαλόνι καυσίμου (=3,78 lt) που καταναλώνουν τα καινούργια αυτοκίνητα και φορτηγά πάνω από τα απαιτούμενα πρότυπα.

Δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ενθουσιάστηκαν με αυτή τη ρύθμιση Obama και είπαν ότι η συμμόρφωση του κλάδου στις νέες νόρμες μπορεί να κόστιζε έως και $ 1δις το χρόνο.  Η κυβέρνηση Trump ξεκίνησε τη διαδικασία αναστολής της ρύθμισης λίγο μετά την εκλογή της και πρότεινε για πρώτη φορά το πάγωμα το 2018.

Η Συμμαχία Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (AAM), η οποία αντιπροσωπεύει ομάδες όπως η GM, η Volkswagen, η Toyota και η Fiat Chrysler Automobiles, είναι (προφανώς) πολύ ικανοποιημένη από την απόφαση της κυβέρνησης.

«Το μοντέλο του ίδιου του NHTSA δείχνει σαφώς τη σημαντική οικονομική ζημία που θα είχε μια τέτοια δραματική και αδικαιολόγητη αύξηση των κυρώσεων στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, στους εργαζόμενους και τελικά στους καταναλωτές », δήλωσε η εκπρόσωπος της AAM Gloria Bergquist.

Από την άλλη πλευρά, σφοδρές είναι οι αντιδράσεις από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις οι οποίες επιμένουν στο να διατηρηθεί η ρύθμιση του προστίμου, λέγοντας μάλιστα πως αυτό δεν είναι και τόσο υψηλό όσο θα έπρεπε.