node/35814

Ο Ghosn ακύρωσε την τελευταία στιγμή μια ακόμη συνέντευξη Τύπου

Γιατί δεν προχώρησε σε αποκαλύψεις – Ποιο ήταν το μήνυμα που ήθελε να στείλει στους ηγέτες της G20.

Ο Carlos Ghosn προκάλεσε για μια ακόμη φορά συζητήσεις στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όταν είχε προσκαλέσει δημοσιογράφους σε μια συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή και στη συνέχεια, λίγο πριν την έναρξή της, την ακύρωσε αιφνιδίως.

Θα ήταν η πρώτη φορά που ο Ghosn θα βρισκόταν αντιμέτωπος με τους δημοσιογράφους  μετά την σύλληψή του τον περασμένο Νοέμβριο. Τον περασμένο Απρίλιο είχε προγραμματίσει μια συνέντευξη η οποία όμως και αυτή δεν έγινε, αφού τέσσερις ημέρες πριν αυτή γίνει οι αρχές της Τόκιο τον συνέλαβαν εκ νέου.

Η αλλαγή των σχεδίων της Παρασκευής ήρθε μετά την παρέμβαση της οικογένειας και των συμβούλων του Ghosn. Οι αιτίες  που αναφέρουν κύκλοι προσκείμενοι στον Ghosn είναι ότι ο πάλαι ποτέ ισχυρός άνδρας της Nissan θα μπορούσε να βρεθεί αντιμέτωπος με «δύσκολες» ερωτήσεις τις οποίες δεν θα μπορούσε να απαντήσει εξαιτίας της υπερασπιστικής γραμμής που ακολουθούν οι συνήγοροί του. Υπήρξαν επίσης και ανησυχίες ότι η συνέντευξη θα μπορούσε να είναι η αιτία οι εισαγγελείς να αναθεωρήσουν τους όρους της εγγύησής του.

Τέλος, ακούστηκε και το επιχείρημα ότι η επιλογή του χρόνου δεν ήταν η κατάλληλη, αφού το όποιο μήνυμα θα εξέπεμπε ο Ghosn θα χάνονταν μέσα στην τρέχουσα επικαιρότητα της Ιαπωνίας που είναι η Σύνοδος των G20.

Ωστόσο, κατά μια άλλη άποψη, η συνέντευξη Τύπου μπορεί να είχε αρχικά σχεδιαστεί για να συμπέσει με τη Σύνοδο Κορυφής της G20 για να ακουστούν σε υψηλότατο επίπεδο τα επιχειρήματα του Ghosn και κυρίως να επικριθεί το ιαπωνικό νομικό σύστημα στους παγκόσμιους ηγέτες, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου των ΗΠΑ Donald Trump.

Να θυμίσουμε πως η σύζυγος της Ghosn, Carole, σε πρόσφατες συνεντεύξεις της είχε εκφράσει την ελπίδα ότι ο Trump θα χρησιμοποιήσει τη G20 ως πλατφόρμα για να κάνει έκκληση για μεταρρύθμιση της δικαιοσύνης όταν συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Shinzo Abe.

Η κριτική επικεντρώνεται στη γεγονός ότι η Ιαπωνία μπορεί να κρατά υπόπτους για τέλεση αδικημάτων στη φυλακή επί μεγάλο χρονικό διάστημα, δίχως να τους έχει απαγγελθεί επίσημα κατηγορία και δίχως να τους επιτρέπεται να έρθουν σε επαφή με τους συνηγόρους τους, την ώρα που οι συνθήκες στις φυλακές δεν είναι και οι καλύτερες.

node/39106

Αυτό είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Renault

Στόχος να εξοικονομηθούν € 2 δισ. - Το σχέδιο προβλέπει μείωση παραγωγής, οικονομίες κλίμακος και κόψιμο 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως. 

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Αυτό είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Renault

Λίγες μόνον μέρες πριν, ουπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Bruno Le Maire δήλωνε ότι η Renault θα μπορούσε να βγει εκτός λειτουργίας εάν δεν πάρει βοήθεια πολύ σύντομα για να αντιμετωπίσει την πτώση τζίρου από την κρίση του κοροναϊού, προσθέτοντας επίσης ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί στην νέα κατάσταση.

Σήμερα έρχεται στο φως όλο το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση του όχι και τόσο ευκαταφρόνητου ποσού των €2 δισ. παγκοσμίως. 
Οι βασικοί άξονες του σχεδίου αυτού είναι η μείωση της παραγωγής κατά 20%, η αναθεώρηση της δραστηριότητας έξι εργοστασίων και -ως αποτέλεσμα των παραπάνω - το κόψιμο περίπου 15.000 θέσων εργασίας.
Ο χρονικός ορίζοντας της υλοποίησης του σχεδίου είναι ορίζοντας τριετίας με τη Renault να αναθεωρεί πλήρως τις επιχειρησιακές της δραστηριότητες, στοχεύοντας πλέον στην ηλεκτροκίνηση και στην καινοτομία. Δυνατό χαρτί της μάρκας θα παραμείνουν τα ελαφρά επαγγελματικά, τομέας στον οποίο οι εμπορικές της επιδόσεις είναι εξαιρετικές. 

ren

Σε ό,τι αφορά στις περικοπές θέσεων εργασίας, η Renault ανακοίωσε ότι αυτές θα γίνουν μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου, αλλά πάντα σε συνεργασία με τους συλλόγους εργαζομένων και τους κοινωνικούς φορείς, ενώ θα υλοποιήσει και πρόγραμμα μετεκπαίδευσης και κινητικότητας εργαζομένων. 
Υπόλογίζεται ότι στη Γαλλία θα χαθούν πάνω απο 4.600 θέσεις εργασίας και άλλες 10.000 περίπου σε όλο τον κόσμο. 

Παράλληλα, μέσα από το νέο μοντέλο δράσης της Συμμαχίας (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ λεπτομέρειες) θα της δώσει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί κοινά εξαρτήματα με τα υπόλοιπα μέλη της Συμμαχίας, πετυχαίνοντας σημαντικότατες οικονομίες κλίμακος. 

Σε ό,τι αφορά στα εργοστάσια, αυτά σε Ρουμανία και Μαρόκο θα δουν την παραγωγικότητά τους να «παγώνει», ενώ στο μικροσκόπιο θα τεθεί και η χρησιμότητα των εργοστασίων που διατηρεί η εταιρεία στη Ρωσία. 
Το εργοστάσιο στη Dieppe μάλλον θα κλείσει μετά το τέλος της παραγωγής της Alpine A110, ενώ τα άλλα δύο σε Douai και Maubeuge τίθενται και αυτά στο μικροσκόπιο με σκοπό τη δημιουργία ενός κέντρου ελαφρών φορτηγών και ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Γαλλία. Ακόμη θα επανεξεταστεί αν συντρέχει λόγος ύπαρξης του εργοστασίου στο Fonderie de Bretagne.

alpine

Επίσης, οι δραστηριότητας του εργοστασίου στο Choisy-le-Roi θα μεταφερθούν σε αυτό του Flins, ενώ όπως ανακοινώθηκε η Renault θα δώσει πίσω στην κινεζική Dongfeng το μερίδιο που κατέχει στην μέχρι σήμερα κοινή τους εταιρεία, την Dongfeng Automotive Company.

Να θυμίσουμε επίσης ότι η γαλλική κυβέρνηση βρισκόταν πριν λίγες μέρες σε συζητήσεις με τη διοίκηση της εταιρείας για δάνειο ύψους €5 δισ., βάζοντας όμως ως βασική προϋπόθεση πολλές από τις εκτός συνόρων δραστηριότητες της εταιρείας να επιστρέψουν στη Γαλλία. 
 

node/39105

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Το ΔΣ της VW έδωσε το «πράσινο φως» και πλέον η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι γεγονός - Σε ποιους τομείς θα συνεργαστούν.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Ένα χρόνο περίπου πριν, η VW και η Ford είχαν ανακοινώσει ότι προτίθενται να συνεργαστούν και να χαράξουν μια κοινή πορεία στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης αλλά και στα επαγγελματικά οχήματα. 
Πλέον αυτή η πρόθεση μετουσιώνεται σε πράξη, καθώς το ΔΣ της VW ενέκρινε τα βασικά σημεία της συμφωνίας που θα ανοίξει νέους ορίζοντες και στις δύο μεγάλες εταιρείες. 

ΜΕΒ

Βασικότερο σημείο της συμφωνίας είναι ότι η VW θα παραχωρήσει στη Ford το δικαίωμα χρήσης της πλατφόρμας ΜΕΒ για τα ηλεκτρικά οχήματα. Στην πλατφόρμα αυτή που βασίζεται το ID.3 της VW θα «πατήσει» και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Ford που θα διατίθεται στην Ευρώπη. 
Από την πλευρά της η Ford θα δώσει στη VW ένα μεσαίου μεγέθους pick-up που θα ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της Ford στην κατηγορία (που είναι σημαντικότατη) και το οποίο βέβαια θα κυκλοφορήσει με τα σήματα της VW.
Τέλος, στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού ανάλογη τεχνολογία μέσω της Argo AI, εταιρείας που η Ford χρησιμοποιεί ήδη για το σκοπό αυτό.