node/36435

Nissan: Μετά το σκάνδαλο Ghosn και σκάνδαλο Saikawa (;)

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας φέρεται και αυτός να εισέπραξε αμοιβές που δεν δικαιούνταν.

Η Nissan εμπλέκεται σε ένα ακόμη σκάνδαλο που έχει να κάνει με την αμοιβή διευθυντικών της στελεχών. Συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος Hiroto Saikawa παραδέχθηκε ότι έχει εισπράξει ποσά αμοιβής που δεν δικαιούνταν, κατά παράβαση εσωτερικών διαδικασιών, με βάση ένα σχέδιο του εκδιωχθέντος από την εταιρεία  Carlos Ghosn.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, μια εσωτερική έρευνα διαπίστωσε ότι ο Saikawa και άλλα στελέχη είχαν λάβει λανθασμένη αποζημίωση, δημιουργώντας αμφιβολίες για τη δέσμευση του Saikawa να βελτιώσει τη διακυβέρνηση μετά τη σύλληψη του Ghosn το περασμένο έτος με τις κατηγορίες οικονομικών παρατυπιών.  

Ο Saikawa ζήτησε συγγνώμη και δεσμεύθηκε να επιστρέψει τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά, καθώς αναγνώρισε σε δηλώσεις του σε Ιάπωνες  δημοσιογράφους ότι είχε λάβει λανθασμένα αποζημίωση βάσει «ενός καθεστώτος της εποχής Ghosn». «Είμαι βαθύτατα λυπημένος για το γεγονός», δήλωσε ο Saikawa, σύμφωνα με το Jiji Press.

Σε άλλα σχόλια που ανέφερε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Kyodo, ο Saikawa αρνήθηκε οποιοδήποτε άμεση εμπλοκή του στο γεγονός, λέγοντας πως ό,τι έγινε, έγινε με βάση «τις σωστές διαδικασίες».

Οι παράτυπες πληρωμές - συμπεριλαμβανομένων των δεκάδων εκατομμυρίων γιεν ελήφθησαν μέσω καθεστώτος δικαιωμάτων εκτίμησης μετοχών (SAR) - αποκαλύφθηκαν την Τετάρτη σε συνεδρίαση της ελεγκτικής επιτροπής της Nissan, δήλωσε η πηγή που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία της. Η ίδια πηγή αποκάλυψε ότι στην προσεχή συνεδρίαση του ΔΣ της εταιρείας στις 9 Σεπτεμβρίου, θα συζητηθεί και το ενδεχόμενο επιβολής πειθαρχικών ποινών.

Το νέο αυτό σκάνδαλο έρχεται την ώρα που η εταιρεία προσπαθεί να βγει από τη μέγγενη της εποχής Ghosn και να δώσει προς τα έξω την εικόνα μιας υγιούς πλέον διακυβέρνησης. Η εμπιστοσύνη στον Saikawa είχε ήδη κλονιστεί μετά τις αποκαλύψεις αυτές που θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό την εποχή Ghosn, του οποίου η σύλληψη τον Νοέμβριο έπληξε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και κλόνισε τη Συμμαχία της Nissan και της Renault.

node/39969

VW: Δωρεάν φόρτιση για τρία χρόνια στις ΗΠΑ σε όσους αγοράσουν το ID.4

Αύριο η επίσημη αποκάλυψη του πρώτου ηλεκτρικού SUV της VW. 

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

VW: Δωρεάν φόρτιση για τρία χρόνια στις ΗΠΑ σε όσους αγοράσουν το ID.4

Με την επίσημη αποκάλυψη του ηλεκτρικού SUV της VW, του ID.4 να είναι προγραμματισμένη για αύριο, η VW στις ΗΠΑ ξεκίνησε ήδη τις προωθητικές ενέργειες για να μεπι όσο πιο δυναμικά γίνεται στην αγορά. 
Έτσι ανακοίνωσε ότι όσοι αγοράσουν το ID.4 θα μπορούν να έχουν για τρία χρόνια δωρεάν φόρτιση στο δίκτυο ταχυφορτιστών της Electrify America.

Η ιδέα δεν γεννήθηκε από «λευκό χαρτί», καθώς κάτι αντίστοιχο είχε κάνει πριν από χρόνια και η Tesla. 
Το δίκτυο της Electrify America μετρά περίπου 2.000 ταχυφορτιστές, εγκατεστημένους σε 470 επιλεγμένα σημεία ανά τη χώρα, έτσι ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 
Στο πλαίσιο μάλιστα της επέκτασης του δικτύου, υπολογίζεται πως ως τον Δεκέμβριο του 2021 ο αριθμός των ταχυφορτιστών παρέχουν τη δυνατότητα φόρτισης έως και 350 kW), θα έχει ανέβει στους 3.000 και πλέον θα καλύπτονται 800 διαφορετικά σημεία.

Η ενέργεια αυτή της VW έρχεται και ως μέρος μιας συμφωνίας της εταιρείας με τις ΗΠΑ για να αντισταθμιστούν οι συνέπειες του dieselgate στην αμερικανική αγορά. Η  Electrify America έχει κάνει συμφωνίες και με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να φορτίζουν τα ηελκτρικά τους μοντέλα. 

node/39967

Εσείς τι χρώμα θα αγοράζατε το αυτοκίνητό σας; [video]

Γιατί το λευκό και το μαύρο συγκεντρώνουν πάνω από το 50% των προτιμήσεων του κοινού.

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Εσείς τι χρώμα θα αγοράζατε το αυτοκίνητό σας; [video]

Τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι λευκά, μαύρα ή γκρι, αλλά έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί συμβαίνει αυτό; Το CNBC εξέτασε ποια είναι τα χρώματα που προτιμούν οι καταναλωτές και με βάση τα δεδομένα της BASF, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι για το 2019 το λευκό ήταν καθαρά ο νικητής με 39%, ακολουθούμενο από το μαύρο (16%), το γκρι (13%) και το ασήμι (10%).

Γιατί λοιπόν οι περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν αυτά τα χρώματα; Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που παίζουν ρόλο, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασήμι «ταιριάζουν με τα πάντα», αλλά κυρίως ότι είναι διαθέσιμα σχεδόν σε κάθε όχημα και μοντέλο. 

Ένας άλλος παράγοντας είναι ότι τα τέσσερα αυτά χρώματα θεωρούνται «κλασικά» και ως εκ τούτου κρατούν υψηλές τιμές μεταπώλησης σε σχέση με κάποια άλλα που θεωρούνται πιο εκκεντρικά.

Ένας άλλος λόγος που αποκαλύπτει η έρευνα, είναι πως σε πολλές ανά τον κόσμο αγορές οι πελάτες τείνουν να αγοράζουν τα οχήματά τους από τις παρτίδες που οι αντιπροσωπείες έχουν ως ετοιμοπαράδοτα, ενώ αν επιλέξουν κάποιο ειδικό χρώμα ή συνδυασμό χρωμάτων θα πρέπει να περιμένουν καιρό. 

Ωστόσο σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων ο παραπάνω κανόνας δεν φαίνεται να ισχύει. Για παράδειγμα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται να υπερισχύει το μπλε χρώμα. Η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στο γεγονός ότι αυτό ήταν το χρώμα που επέλεξαν οι περισσότερες εταιρείες για να λανσάρουν τα EV και έτσι το μπλε έγραψε πιο έντονα στο υποσυνείδητο του καταναλωτή. 

Το άσπρο και το ασημί επίσης είναι χρώματα που προτιμούν οι καταναλωτές της μεσαίας κατηγορίας οχημάτων, σε αντίθεση με το μαύρο ή το γκρι σκούρο που το προτιμούν όσοι ανεβαίνουν κατηγορία, μια που ειδικά το πρώτο θεωρείται ότι δίνει ένα επιπλέον κύρος στο αυτοκίνητο και κατ' επέκταση στον ιδιοκτήτη του. Ίσως και αυτός να είναι ο λόγος που Mercedes-Benz S-Class για παράδειγμα προσφέρει μια επιλογή μέσα από πολλαπλές αποχρώσεις του μαύρου.

Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από το iSeeCars, που εξέτασε 9,4 εκατομμύρια οχήματα στις ΗΠΑ πέρυσι, από το 2014 μέχρι και το 2018, το λευκό προηγείται στις επιλογές με 23,9%, ακολουθούμενο από το μαύρο με 23,2%.

Στην τρίτη θέση συναντάμε το γκρι με 15,5%, ακολουθούμενο από ασήμι, κόκκινο και μπλε, με 14,5%, 10,3% και 9,0% αντίστοιχα. 

Τα περίεργα και χτυπητά χρώματα όπως το πορτοκαλί μπορεί να είναι δημοφιλές μεταξύ εκείνων που αγοράζουν σπορ μοντέλα ή σούπερκαρ, αλλά αντιπροσωπεύει μόνο 0,4%, ενώ ένα άλλο 0,3% σε χρυσό, με το κίτρινο να βρίσκεται μόλις στο 0,2%.