
Nissan: Εδώ και τώρα αναθεώρηση των όρων της συμμαχίας με τη Renault!
Η Nissan υπέβαλε νέες προτάσεις που θα τερματίσουν τον έλεγχο από τη Renault και κυρίως θα μπλοκάρουν τον έλεγχο της Γαλλικής κυβέρνησης στη συνεργασία των δύο εταιρειών


Tο ανανεωμένο σχέδιο απαιτήσεων της Nissan κυρίως έχει σκοπό να αποτρέψει παρεμβάσεις της γαλλικής κυβέρνησης.
Αυτές ήδη προέκυψαν από τη στιγμή που –τον περασμένο Απρίλιο- ο υπουργός οικονομικών της Γαλλίας, Emmanuel Μacron, ανέβασε το ποσοστό συμμετοχής του γαλλικού κράτους στη Renault από το 15 στο 19,7%, προκειμένου να διασφαλίσει το δικαίωμα διπλής ψήφου.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, οι οποίες επιβεβαίωσαν τη δημοσίευση της εφημερίδας Le Figaro, η Nissan κατέθεσε έγγραφο όπου ζητά να υπάρχει όριο στις ψήφους του γαλλικού κράτους στο Συμβούλιο, αλλά και γραπτές εγγυήσεις ότι δεν θα γίνονται επεμβάσεις στις εσωτερικές της διαδικασίες από το Γάλλο κατασκευαστή, στον οποίο ανήκει το 43,4% της Nissan. Σύμφωνα με τις νέες προτάσεις, οποιαδήποτε παραβίαση των όρων θα δίνει το δικαίωμα στη Nissan να αγοράσει ελεύθερα μετοχές της Renault και θα ακύρωνε τη συμφωνία συμμαχίας. Τόσο η Nissan-Renault, όσο και η Γαλλική κυβέρνηση αρνήθηκαν να προβούν σε οποιοδήποτε σχόλιο.
Η Nissan βρίσκεται σε συνομιλίες με εκπροσώπους του Γαλλικού κράτους εδώ και δύο μήνες. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters η Nissan απειλεί να τερματίσει τον γαλλικό έλεγχο ανεβάζοντας το ποσοστό συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της Renault τουλάχιστον στο 25%, πράγμα που θα της έδινε δικαίωμα ψήφου. Αυτή τη στιγμή η Nissan κατέχει το 15% των μετοχών της Renault, χωρίς δικαίωμα ψήφου.
Η διαμάχη αντικατοπτρίζει το χάσμα που υπάρχει στη δομή της συμμαχίας, στην οποία η Renault έχει τον απόλυτο έλεγχο και την πραγματικότητα. Από το 1999, οπότε η Renault εξαγόρασε ουσιαστικά τη Nissan, η ιαπωνική εταιρεία έχει αναπτυχθεί τόσο, που ξεπερνά πλέον τους Γάλλους και ηγείται στην μηχανολογική έρευνα αλλά και σε άλλους τομείς.
Ο βασικός στόχος της Nissan είναι να εξουδετερώσει αυτόν τον απόλυτο έλεγχο της Renault, μέσω μιας νέας γραπτής συμφωνίας. Η προηγούμενη συμφωνία του 2002, έδινε το δικαίωμα στη Renault να διορίζει τους τρεις κορυφαίους διοικητικούς της Nissan. Τώρα οι Ιάπωνες θέλουν γραπτές εγγυήσεις ότι η Renault δεν θα επεμβαίνει στα διοικητικά της εταιρείας και θα έχει περιορισμένη επιρροή.
Ο φόβος των ανθρώπων της Nissan είναι πως, ενώ ο νόμιμος έλεγχος της Renault έχει μείνει μέχρι σήμερα ανενεργός, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο Carlos Ghosn είναι επικεφαλής και των δύο εταιρειών, στο μέλλον υπάρχει ο κίνδυνος ένας νέος Γάλλος επικεφαλής να εφαρμόσει πλήρως την συμφωνία και να έχει τον απόλυτο έλεγχο.
Στέλεχος της Nissan δήλωσε στο Reuters: «χρειαζόμαστε μια νέα συμφωνία που να αποτρέπει την παρέμβαση του γαλλικού κράτους και στο μέλλον, η οποία θα έκανε κακό σε όλους. Αυτό που αποκάλυψε η γαλλική παρέμβαση είναι ότι η παρούσα συμφωνία είναι ανεπαρκής».