Μόνο 10 αυτοκινητικά Group θα επιβιώσουν στη νέα ηλεκτρική εποχή

Μόνο 10 αυτοκινητικά Group θα επιβιώσουν στη νέα ηλεκτρική εποχή

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της XPENG, υποστήριξε ότι μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, μόλις 10 αυτοκινητικά Group θα καταφέρουν να επιβιώσουν στο ηλεκτρικό στερέωμα παγκοσμίως.

Το τσουνάμι νέων εταιρειών που έχει δημιουργήσει η ηλεκτρική μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας, δε θα διαρκέσει για πολύ ακόμα. Οι περισσότερες από αυτές τις start-up ή θα κλείσουν ή όσες πραγματικά αξίζουν, θα αποκτηθούν από μεγάλα Group κατασκευαστών.

Ο CEO της XPENG, Brian Gu, πιστεύει ότι το πολύ σε δέκα χρόνια η αγορά θα είναι πιο... «συγκεντρωμένη». Προέβλεψε μάλιστα, ότι 10 όμιλοι θα μπορέσουν να επιβιώσουν στην παγκόσμια ηλεκτρική σκηνή, με πολλές παραδοσιακά μεγάλες φίρμες, να μην ανήκουν σε αυτήν τη νέα τάξη πραγμάτων. 

xpeng

Υποστήριξε επίσης, ότι η αγορά της Κίνας, παρότι η μεγαλύτερη στον κόσμο, σύντομα δε θα μπορεί να «σηκώσει στους ώμους της» τόσα πολλά ηλεκτρικά μοντέλα και τόσους πολλούς κατασκευαστές.

«Η λύση ακόμα και για εμάς τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι οι εξαγωγές. Πρέπει να ανοίξουμε τα φτερά μας σε νέες αγορές, προκειμένου να επιβιώσουμε. Οι περισσότεροι ανταγωνιστές μας θέλουν να πωλούν τουλάχιστον 3 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, μέχρι το 2030, προκειμένου να βρίσκονται στο προσκήνιο. Ακόμα όμως και η αγορά της Κίνας, δε θα μπορεί να υποστηρίξει αυτά τα νούμερα. Δεν πιστεύω άλλωστε ότι είναι και εφικτές αυτές οι πωλήσεις για τους περισσότερους κατασκευαστές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της XPENG.

«Η Tesla πούλησε το 2022 σχεδόν 1,3 εκατ. μοντέλα. Και φέτος, δύσκολα θα φθάσει το στόχο των 2 εκατ. μονάδων που έχει θέσει. Η Tesla, που αντικειμενικά είναι ακόμα ο ηγέτης στο χώρο. Δε βλέπω λοιπόν πως μπορούν να επιτευχθούν από τόσες αυτοκινητοβιομηχανίες αυτές οι πωλήσεις. Πιστεύω, ότι μόλις 10 Group θα επιβιώσουν απορροφώντας μονάχα όσες μικρότερες εταιρείες έχουν κάτι αξιόλογο να τους προσφέρουν» κατέληξε ο Brian Gu.

xpeng

Οι προβλέψεις του Brian Gu έρχονται κατά κάποιο τρόπο σε αντίθεση με το κλίμα ευφορίας που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην κινεζική αγορά. Ίσως όμως ο CEO της XPENG να έχει λάβει ήδη τα πρώτα «σημάδια» από το μέλλον.

Άλλωστε η εταιρεία του βιώνει ήδη μια δύσκολη περίοδο στην εγχώρια αγορά, βλέποντας τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 50% το πρώτο 3μηνο του 2023 και τη φίρμα, να υποχωρεί στην 12η θέση των ταξινομήσεων overall. 

Η XPENG δεν αντέδρασε άμεσα στις μειώσεις τιμών της Tesla αλλά πολλών ακόμα κατασκευαστών στην Κίνα, με αποτέλεσμα να δεχθεί ένα ισχυρό πλήγμα στις πωλήσεις της. Ο Brian Gu, σχεδιάζει τον τρόπο με τον οποίο η XPENG θα επανέλθει στο τοπ 5 των αυτοκινητοβιομηχανιών στην εγχώρια αγορά αλλά κυρίως μελετά τον τρόπο με τον οποίο θα αυξηθούν οι εξαγωγές της φίρμας του. Άλλωστε όπως ο ίδιος δήλωσε, «το κλαμπ των 3 εκατ. EV’s, σύντομα, θα δέχεται μόνο παγκόσμια μέλη»...

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube