Μόλις 40 χρόνια χωρίζουν το Seat 600 από το Seat Mii

Μόλις 40 χρόνια χωρίζουν το Seat 600 από το Seat Mii

Αρκούν μόλις 40 χρόνια για να αλλάξει τελείως η εικόνα της αυτοκίνησης αλλά και η ουσία της, αφού η τεχνολογία έχει κάνει κυριολεκτικά άλματα.

Στις 31 Ιουλίου 1973 το τελευταίο Seat 600 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο, επί της ουσίας αντίγραφο του Fiat 500, που θεμελίωσε την ιδέα της αυτοκίνησης, τότε στη 10ετία του ’50, σε χιλιάδες οικογένειες Ισπανών. Το γεγονός ότι ήταν ένα αυτοκίνητο 100% made in Spain του έδινε μια επιπλέον αξία για τους Ισπανούς που το έβλεπαν σαν κάτι δικό τους, κάτι που τους ανήκε και κάτι για το οποίο ήταν πολύ υπερήφανοι. Ο κινητήρας τοποθετημένος πίσω, ήταν αρχικά  633 κ.εκ. απόδοσης 18-20 ίππων ενώ αργότερα “μεγάλωσε” στα 767 κ.εκ. με την  ιπποδύναμη να φτάνει τους 27 ίππους.

Εκανε πολύ θόρυβο, ήταν άβολο, δεν μπορούσε να πάει πάνω από τα 110 Km/h και ήθελε σχεδόν ένα λεπτό (45,5'') για να καλύψει το χιλιόμετρο από στάση. Την ίδια στιγμή, παρά τα λίγα κυβικά του κινητήρα του, έκαιγε το όχι και ευκαταφρόνητο μέγεθος των 10 λίτρων/100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη. Παρόλα αυτά, ήταν ένα αυτοκίνητο προσιτό στην κτήση και στη δεκαετία του 1970, το 25% των πωλήσεων στην Ισπανία ήταν Seat 600. 

Σήμερα, 40 χρόνια μετά, o διάδοχος του 600 θεωρείται το Mii. Το Mii έρχεται με 3κύλινδρο κινητήρα 1.000 κ.εκ. με 60 ή 75 ίππους, με 175 χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, με 35.4 δευτ, για το χιλιόμετρο και με 5.1 λίτρα /100 χλμ. αστικής οδήγησης.

Βλέποντας τα δύο αυτοκίνητο δίπλα-δίπλα, στη φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα η Seat συνειδητοποιείς πόσο έχει αλλάξει η αυτοκίνηση μέσα σε 40 χρόνια. Απλά σκεφτείτε ότι το 1970, αν μιλούσες στον κάτοχο ενός Seat 600 για ABS, ESP, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κτλ θα σε κοιτούσε σαν να ήσουν εξωγήϊνος…

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube