node/42068

Mitsubishi: Με αυτό το όχημα θα συμμετείχε στο Group B

Το Mitsubishi Starion 4WD θα ήταν η έκδοση δρόμου του αγωνιστικού που καταργήθηκε πριν καν ολοκληρωθεί.

Πίσω στη δεκαετία του '80, όταν μεσουρανούσαν τα αγωνιστικά Group B, η Mitsubishi ετοίμαζε τη δική της πρόταση για να ανταγωνιστεί το Audi Quattro και την παρέα του. Σήμερα, βλέπουμε για πρώτη φορά φωτογραφίες του Mitsubishi Starion 4WD που θα ήταν η αντίστοιχη έκδοση δρόμου του αγωνιστικού μοντέλου και η κορυφαία έκδοση επιδόσεων του Starion (1982-1989).

Το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο για να μπει σε περιορισμένη παραγωγή 200 μονάδων για το κοινό ως ομολογκασιόν. Το τετρακίνητο Starion 4WD θα αντικαθιστούσε το πισωκίνητο Lancer 2000 Turbo. Εξελίχθηκε στη Μ.Βρετανία από την ομάδα της Ralliart υπό την καθοδήγηση του πρώην οδηγού Andrew Cowan και με τη βοήθεια του τεχνικού Alan Wilkinson που προερχόταν από την Audi.

Κάτω από το καπό βρισκόταν μια βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα που φορούσε το Lancer με υπερκυβισμό στα 2.140 cc και ισχύ πάνω από 355 PS. Η κίνηση μεταδιδόταν και στους τέσσερις τροχούς, με το βάρος να περιορίζεται κοντά στα 1.000 kg χάρη σε εκτενή χρήση κέβλαρ και ανθρακονημάτων στο αμάξωμα. Σχεδιαστικά, οι αλλαγές σε σύγκριση με το "απλό" Starion (1982-1989) εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη μάσκα με διπλά στρογγυλά φώτα εμπρός (αντί για pop-up) και κοντύτερο πρόβολο, τα φουσκωμένα φτερά και τη νέα πίσω αεροτομή.

Το Mitsubishi Starion 4WD θα έκανε πρεμιέρα το 1984 στη Διεθνή Έκθεση της Βρετανίας ενώ είχαν ήδη ξεκινήσει ήδη τις δοκιμές εξέλιξης ως αγωνιστικό. Τελικά τα σχέδια για παραγωγή δεν προχώρησαν και το project εγκαταλείφθηκε μετά από την ακύρωση του Group B το 1986. Παρόλα αυτά η Mitsubishi και η Ralliart κεφαλαιοποίησαν την εμπειρία τους στο τεχνικό κομμάτι για την εξέλιξη του Galant VR-4 που σημείωσε τις πρώτες νίκες για την ιαπωνική φίρμα στο WRC ως ο προκάτοχος του θρυλικού Lancer Evo.

[Πηγή: Autoexpress]