Μηχανικό χειρόφρενο μόνο στο 30% των νέων μοντέλων

Μηχανικό χειρόφρενο μόνο στο 30% των νέων μοντέλων

Η κυριαρχία του ηλεκτρικού διακόπτη επεκτείνεται.

Μόλις 3 στα 10 νέα μοντέλα αυτοκινήτων εξοπλίζονται με το κλασσικό μηχανικό χειρόφρενο σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήγαγε η σελίδα Cargurus και δημοσίευσε το Autoexpress (αφορά την αγορά της Μ.Βρετανίας).

Αρκετές εταιρείες ανάμεσά τους οι Jaguar, Land Rover, Audi, Lexus, Mercedes-Benz και Porsche, προσφέρουν μόνο ηλεκτρικό χειρόφρενο σε ολόκληρη τη γκάμα τους, δείχνοντας την τάση που επικρατεί στην αγορά. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις στον κανόνα καθώς μάρκες όπως η Dacia και η Suzuki επιμένουν στο μηχανικό χειρόφρενο για όλα τα μοντέλα τους.

Το πρώτο αυτοκίνητο με ηλεκτρικό χειρόφρενο ήταν η BMW Σειρά 7 του 2001, και έκτοτε η τεχνολογία χρησιμοποιείται ολοένα και συχνότερα σε όλες τις κατηγορίες. Ενδεικτικό είναι πως το 2018, το ποσοστό των νέων μοντέλων με μηχανικό χειρόφρενο ήταν 37% ενώ το 2019 έπεσε στο 30%.

electric handbrake

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Κλασικό χειρόφρενο: Ήρθε το τέλος του;

Η αντικατάσταση του κλασσικού χειρόφρενου από ηλεκτρικό διακόπτη έχει σημαντικά οφέλη στην χωροταξία καθώς πιάνει πολύ λιγότερο χώρο στην καμπίνα ενώ δεν απαιτεί μηχανική σύνδεση με τον πίσω άξονα. Επιπλέον είναι πολύ χρήσιμη η αυτόματη λειτουργία του κατά το παρκάρισμα όπως και η αυτόματη απενεργοποίηση του. Όσο για την εκκίνηση στην ανηφόρα, εκεί πλέον αναλαμβάνουν δράση τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης που δεν αφήνουν του αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω. 

Παρά τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας, υπάρχουν και οι πιο ρομαντικοί που θα προτιμούν να έχουν τον παραδοσιακό λεβιέ διαθέσιμο στο δεξί τους χέρι, καθώς εκτός από την καλύτερη αίσθηση ελέγχου που δίνει στον οδηγό, επιτρέπει και πλαγιολισθήσεις σε γήπεδα και αλάνες- μια διαδικασία που από ότι φαίνεται δεν θα γνωρίσουν ποτέ οι επόμενες γενιές.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube