node/42489

Mercedes-Benz: Όλα τα οχήματα ηλεκτρικά από το 2030

Ο όμιλος Daimler θα επενδύσει περισσότερα από 40 δισ ευρώ τα προσεχή έτη προκειμένου να μετατραπεί στο μεγαλύτερο όμιλο ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο έως το 2030.

Περιγράφοντας τη στρατηγική του για τα επόμενα χρόνια, ο όμιλος Daimler, γνωστοποίησε αυτό που λίγο έως πολύ όλοι γνώριζαν. Ότι το μέλλον του είναι ξεκάθαρα στην πρίζα. Μάλιστα, για να υποστηρίξει αυτό το σχέδιο θα επενδύσει περισσότερα από 40 δισ ευρώ σε κάθε πτυχή της ηλεκτροκίνησης.     

«Θέλουμε και θα κυριαρχήσουμε σε αυτόν τον τομέα» δήλωσε ο ισχυρός άνδρας του ομίλου Ola Källenius, για να προσθέσει «οι παραδοσιακοί κινητήρες θερμικής καύσης βρίσκονται στο σημείο μηδέν». Ουσιαστικά, ο Ola Källenius, επιβεβαίωσε ότι η Mercedes-Benz θα μειώσει κατά 80% τις επενδύσεις της σε μοτέρ εσωτερικής καύσης και plug-in hybrid τεχνολογίες έως το 2026.

«Δεν πρέπει να εστιάζουμε τη συζήτηση μας στο πότε θα κατασκευαστεί ο τελευταίος θερμικός κινητήρας αλλά στο πόσο γρήγορα ο όμιλος θα μετατραπεί στον ηγέτη της ηλεκτροκίνησης. Σε αυτό εστιάζουμε και εκεί θα δώσουμε όλη μας την ενέργεια» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Källenius.

Έτσι, μέχρι το 2022, η Mercedes-Benz θα προσφέρει ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία (BEV) σε όλες τις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται, ενώ από το 2025 και μετά, κάθε νέα πλατφόρμα που θα κατασκευάζεται από τους Γερμανούς θα αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα.

merca

Συγκεκριμένα, το 2025 η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει τρεις νέες ηλεκτρικές πλατφόρμες που πάνω σε αυτές θα «πατήσουν» όλα τα μοντέλα που θα λανσάρει στο μέλλον. Αναλυτικά, η πλατφόρμα MB.EA θα καλύψει τις ανάγκες όλων των μεσαίων και μεγάλων προτάσεων του Γερμανού κατασκευαστή, η πλατφόρμα AMG.EA θα αφορά τα οχήματα υψηλών επιδόσεων της φίρμας, ενώ η VAN.EA θα προορίζεται για τα επαγγελματικά της μοντέλα. 

Προκειμένου το ηλεκτρικό πλάνο της Mercedes-Benz να τρέξει με γοργούς ρυθμούς, η γερμανική φίρμα ανακοίνωσε ότι εξαγόρασε την αγγλική εταιρεία Yasa Limited, η οποία εξειδικεύεται στη δημιουργία και κατασκευή ηλεκτροκινητήρων. 

Βέβαια, το πολύ το χρήμα θα πέσει στον τομέα των μπαταριών. Η εταιρεία σχεδιάζει την κατασκευή 8 νέων μονάδων παραγωγής μπαταριών άνω των 200 GWh και έπεται συνέχεια. Τέσσερα από αυτά τα εργοστάσια θα βρίσκονται επί ευρωπαϊκού εδάφους και ένα στις ΗΠΑ, με τα υπόλοιπα τρία να εξετάζεται ακόμα το που θα δημιουργηθούν.

Όπως ανάφερε χαρακτηριστικά η Mercedes-Benz οι νέας γενιάς μπαταρίες που θα εξοπλίσουν τα μελλοντικά μοντέλα της θα είναι συμβατές με το 90% των αυτοκινήτων και φορτηγών του ομίλου Daimler. 

Για τη νέα αυτή γενιά μπαταριών, η γερμανική φίρμα θα συνεργαστεί με εταιρείες όπως η SilaNano (ειδικοί στην αύξηση της ενεργειακής πυκνότητάς των μπαταριών) γεγονός που θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης, προς όφελος των καταναλωτών. 

merca

Για τη φόρτιση τώρα των μπαταριών, η υπηρεσία «Mercedes me Charge» έχει αναπτύξει ήδη ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα παγκοσμίως με περισσότερα από 530.000 σημεία (AC και DC), ενώ η συνεργασία της με τη Shell αναμένεται να προσφέρει στους κατόχους των μοντέλων της Mercedes-Benz έξτρα πρόσβαση σε σημεία φόρτισης των πρατηρίων της Shell (περί τα 30.000 σημεία) έως το 2025 στην Ευρώπη, την Κίνα και τη Βόρεια Αμερική. Με το δίκτυο να εμπλουτίζεται συνεχώς χρόνο με το χρόνο έως το 2035 όπου και βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας θα υποχρεούνται όλα τα κράτη μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης να προσφέρουν συγκεκριμένο αριθμό σταθμών φόρτισης στο εθνικό δίκτυο τους.

Βέβαια, η στροφή αυτή στην ηλεκτροκίνηση για τον όμιλο Daimler, θα στοιχίσει σημαντικά σε ανθρώπινο δυναμικό. Ο Ola Källenius είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στη γερμανική κυβέρνηση προ μηνών και τώρα ήρθε να επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές και η επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού του ομίλου, Sabine Kohleisen: «Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν λιγότερα εξαρτήματα από τα αντίστοιχα συμβατικής τεχνολογίας άρα μια μονάδα παραγωγής θα χρειαστεί και σημαντικά λιγότερους εργαζόμενους». 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να πιέζει συνεχώς τους κατασκευαστές με ολοένα και πιο αυστηρούς νόμους για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά θα πρέπει να έχει στην άκρη του μυαλού της ότι κάτι τέτοιο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εκτίναξη της ανεργίας. Όλοι οι μεγάλοι όμιλοι, Daimler, Stellantis Group κ.α, έχουν δηλώσει ανοιχτά ότι το αργότερο έως το 2030 η γκάμα τους θα είναι αμιγώς ηλεκτρική που σημαίνει ότι θα σύντομα θα ξεκινήσουν οι απώλειες θέσεων εργασίας...

Κι αυτό το κύμα ανεργίας δεν πρόκειται να ανακοπεί όσα εργοστάσια μπαταριών κι αν δημιουργηθούν στην Ευρώπη.