Mercedes-Benz: Αποχωρεί από τη Nissan με πώληση μετοχών 325 εκατ. δολαρίων

Mercedes-Benz: Αποχωρεί από τη Nissan με πώληση μετοχών 325 εκατ. δολαρίων

Η αποχώρηση του γερμανικού κατασκευαστή επιτείνει την αβεβαιότητα γύρω από τις προοπτικές ανάκαμψης της Nissan.

Mercedes

Η Mercedes-Benz προχώρησε στην πώληση του συνόλου της συμμετοχής της στη Nissan Motor, αποκομίζοντας 47,83 δισ. γιεν (περίπου 325 εκατ. δολάρια), σύμφωνα με πηγή με άμεση γνώση του θέματος. Η κίνηση αφορά το μερίδιο 3,8% που κατείχε μέσω του συνταξιοδοτικού της ταμείου από το 2016 και κρίθηκε ότι δεν είχε στρατηγική σημασία, με την εταιρεία να την περιγράφει ως «εκκαθάριση χαρτοφυλακίου».

Η ανακοίνωση οδήγησε τη μετοχή της Nissan σε πτώση άνω του 6% στη συνεδρίαση της Τρίτης, τη μεγαλύτερη ημερήσια απώλεια από τον Ιούλιο, αντανακλώντας τον σκεπτικισμό των επενδυτών για τις δυνατότητες ανάκαμψης της ιαπωνικής εταιρείας. Η Nissan καταγράφει πιέσεις από τους αμερικανικούς και κινεζικούς δασμούς αλλά και την πτώση πωλήσεων στις βασικές αγορές της, έχοντας εμφανίσει ζημιές 535 εκατ. δολαρίων στο τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο.

Η Mercedes-Benz πούλησε τις μετοχές στα 341,3 γιεν ανά τεμάχιο, με έκπτωση σχεδόν 6% σε σχέση με το κλείσιμο της Δευτέρας (363 γιεν). Παρά την πίεση στην αποτίμηση, η ζήτηση υπερέβη την προσφορά, με τους δέκα μεγαλύτερους επενδυτές να απορροφούν το 70% των μετοχών, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Η Nissan αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ η Mercedes-Benz δεν προχώρησε σε νεότερη δήλωση.

Nissan

Η πώληση μεριδίου έρχεται σε μια περίοδο που η Nissan προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει τις ισορροπίες στη συμμαχία της με τη Renault. Η γαλλική εταιρεία, που κατέχει συνολικά το 35,7% της Nissan, συμφώνησε πρόσφατα να μειώσει την υποχρεωτική συμμετοχή της από 15% σε 10%. Ωστόσο, παραμένει δεσμευμένη από περιορισμούς που δεν της επιτρέπουν την άμεση διάθεση μετοχών στην ελεύθερη αγορά, την ώρα που κατέγραψε απομείωση 11 δισ. δολαρίων από τη συμμετοχή της.

Στο μεταξύ, ο νέος CEO της Nissan, Ivan Espinosa, που ανέλαβε τον περασμένο Απρίλιο, έχει παρουσιάσει σχέδιο αναδιάρθρωσης με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία. Προβλέπει μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας από 3,5 σε 2,5 εκατ. οχήματα και περιορισμό των εργοστασίων από 17 σε 10 έως το οικονομικό έτος 2027. Ο Espinosa παραδέχθηκε πρόσφατα ότι η εταιρεία βρίσκεται ακόμα στα πρώτα στάδια ανάκαμψης, αν και καταγράφει πρόοδο στις περικοπές κόστους.

Αναλυτές, όπως ο Seiji Sugiura της Tokai Tokyo Intelligence Laboratory, εκτιμούν ότι η Renault θα συνεχίσει σταδιακά να μειώνει τη συμμετοχή της, καθώς η συμμαχία των δύο εταιρειών αποδυναμώνεται. Η Nissan, πάντως, παραμένει εγκλωβισμένη στις συνέπειες της υπόθεσης Carlos Ghosn, του αρχιτέκτονα της συμμαχίας Renault-Nissan, που κατηγορήθηκε το 2018 για οικονομικές ατασθαλίες – κατηγορίες που ο ίδιος αρνείται.

Πηγή: Reuters
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube