Το μέλλον του Ford Focus περνά μέσα από τη μείωση της παραγωγής του

Το μέλλον του Ford Focus περνά μέσα από τη μείωση της παραγωγής του

Το Μπλε Οβάλ επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική του για τα επερχόμενα λανσαρίσματα, με τα ηλεκτρικά για «παντιέρα» και ενδεχόμενη σημαντική μείωση της παραγωγής του Ford Focus μέσα στο 2022

Ford Focus

Στη Ford βρίσκονται εν μέσω μιας περίπλοκης κατάστασης που απαιτεί αποφάσεις. Η αμερικανική εταιρεία έχει πολλά ανοιχτά μέτωπα και επίσης βρίσκεται σε φάση πλήρους αναδιοργάνωσης στη εσωτερική δομής της και στην γκάμα των μοντέλων της. Πριν από λίγες εβδομάδες ανακοινώθηκαν δύο τμήματα: Το νέο Ford Model e για τα ηλεκτρικά μοντέλα της φίρμας και το Ford Blue για τα μοντέλων εσωτερικής καύσης, τα υβριδικά και των και plug-in hybrid. Δύο τμήματα παράλληλα, αλλά το καθένα με εντελώς ανεξάρτητες αναπτυξιακές λειτουργίες.

Η αμερικανική εταιρεία εργάζεται ακούραστα για να φέρει το πρώτο της νέο ηλεκτρικό επιβατικό μοντέλο στις αντιπροσωπείες το 2023. Χρονικός στόχος προκειμένου να μην μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό που έχει ήδη εμπορικά πρότζεκτ και που τον επόμενο χρόνο θα φέρει πολλά περισσότερα. 

Με αυτήν την ανάπτυξη που σχεδιάζει η Ford, το μέλλον ενός από τα βασικά υφιστάμενα μοντέλα της γκάμας βρίσκεται σε σημαντικό «κίνδυνο». Το Ford Focus δεν διανύει την καλύτερή στιγμή του διότι, παρά την ανανέωση που υπέστη πρόσφατα, οι πωλήσεις του βρίσκονται σε ύφεση στην Ευρώπη, με το κοντέρ από την 1/1/’22 μέχρι τον περασμένο Απρίλιο να γράφει μόλις 27.151 μονάδες.

Ford Focus

Το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει απόκλιση 28% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Μάλιστα, ένα από τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι να μειωθεί η παραγωγή του μοντέλου στο γερμανικό εργοστάσιο στο Saarlouis από τις 29 Αυγούστου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μια πολύ λεπτή κατάσταση για το Ford Focus. Σύμφωνα με την Automotive News Europe, αυτή τη φορά δεν έχει να κάνει με τη έλλειψη μικροτσίπ ή την έλλειψη εξαρτημάτων από την Ουκρανία, αλλά μάλλον είναι μια απόφαση που έχει ληφθεί εδώ και πολύ καιρό.

Οι λόγοι δεν είναι απολύτως σαφείς, αλλά υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που έχει ενδιαφέρον να ληφθούν υπόψη. Το πρώτο που έχουμε ήδη επισημάνει είναι ότι ο ανταγωνισμός σφίγγει και η Ford δεν έχει 100% ηλεκτρική εναλλακτική στο Focus. Ένα μοντέλο μηδενικών εκπομπών λοιπόν είναι απαραίτητο. Η εταιρεία έχει ένα νέο, 100% ηλεκτρικό μοντέλο στα σκαριά, ένα κόμπακτ crossover που θα κάνει ντεμπούτο το 2023. Επομένως η μείωση της παραγωγής του αποκλειστικά θερμικού Ford Focus (έστω και MHEV) μπορεί επίσης να είναι μια επιλογή που θα επιβάλλει την εισαγωγή αυτού του Model Ε μεταξύ των πελατών.

Ford Focus

Και υπάρχει επίσης ένας ακόμη παράγοντας, όχι λιγότερο σημαντικός: Ότι το εργοστάσιο στο Saarlouis θα μετασκευαστεί για τη μελλοντική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οπότε θα αναγκαστεί να μειώσει την παραγωγή. 

Προσώρας, τίποτα δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό γι’ αυτό, και αναμένεται ότι όλες οι λεπτομέρειες για το μέλλον των ευρωπαϊκών εργοστασίων θα αποκαλυφθούν μέσα στον Ιούνιο. Διότι, ένα πράγμα γνωρίζουμε και αυτό είναι ότι η Κολωνία θα γίνει μια από τις βιομηχανικές μονάδες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό που παραμένει μυστήριο είναι ποια θα είναι η άλλη περιοχή; Το Saarlouis, το Almussafes ή το Βέλγιο θα φιλοξενήσει την παραγωγή των επτά προγραμματισμένων ηλεκτρικών του Μπλε Οβάλ;

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube