ΗΠΑ: Υπό έρευνα 12,3 εκατ. οχήματα για προβληματικούς αερόσακους

Σε ποια μοντέλα έχουν τοποθετηθεί - Ποιοι κατασκευαστές έχουν προχωρήσει σε ανακλήσεις.

Η Εθνική Αρχή Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (U.S. National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) διερευνά 12,3 εκατομμύρια οχήματα στα οποία ένα κατασκευαστικό πρόβλημα μπορεί την κρίσιμη στιγμή μιας σύγκρουσης να μην επιτρέψει να ανοίξουν οι αερόσακοι. Η NHTSA συσχετίζει μάλιστα το πρόβλημα αυτό με οκτώ θανάτους σε αντίστοιχα δυστυχήματα.

Η Αρχή δημοσίευσε την περασμένη Τρίτη στην ιστοσελίδα της την είδηση ότι εξετάζει τις μονάδες ελέγχου αερόσακων που παρήγαγε αρχικά η TRW Automotive Holdings, η οποία τώρα ανήκει στο ZF Friedrichshafen, η οποία θα μπορούσε κάτω από συνθήκες «ηλεκτρικής υπερφόρτωσης» να μην δώσει την κρίσιμη στιγμή εντολή να λειτουργήσουν οι προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας και να μην ανοίξουν οι αερόσακοι

Η NHTSA δήλωσε ότι οι αερόσακοι εγκαταστάθηκαν σε οχήματα που παρήχθησαν ανάμεσα στο 2010 και το 2019  από τις Fiat Chrysler Automobiles, Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi και Toyota.

Η πρώτη έρευνα της NHTSA για το θέμα έγινα το 2018 και αφορούσε σε 400.000 οχήματα, μετά από αναφορές για ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα δύο τραυματισμούς και ένα θάνατο σε όχημα της Toyota.
Να σημειώσουμε ότι η Hyundai, η Kia και η Fiat Chrysler έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις ανακλήσεων για περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια οχήματα με τις εν λόγω μονάδες ελέγχου αερόσακων που ενδέχεται να μην λειτουργήσουν σε περίπτωση σύγκρουσης.
Σε σχετικό τηλεγράφημα του Associated Press αναφέρεται ότι τέσσερις θάνατοι που μπορεί να προκλήθηκαν εξαιτίας του συγκεκριμένου προβλήματος, αναφέρθηκαν ότι έγιναν με αυτοκίνητα της Hyundai-Kia

Από την πλευρά της η FCA σε δήλωσή της τονίζει πως από το 2016 που διαπιστώσαμε τυχόν ύπαρξη του προβλήματος κάναμε τις κατάλληλες κινήσεις (σ.σ.: ανακλήσεις) και παράλληλα συνεργαζόμαστε στενά με την NHTSA παρέχοντας σε αυτήν οτιδήποτε μας ζητήσει.