Ιαπωνική πανστρατιά για να σωθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης

Ιαπωνική πανστρατιά για να σωθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης

Οι Toyota, Mazda, Subaru και Yamaha αποφάσισαν να συνεργαστούν ως προς την εκμετάλλευση εναλλακτικών καυσίμων, έτσι ώστε να επεκτείνουν το προσδόκιμο ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η σχετική ανακοίνωση έγινε στο Super Taikyu Race, που διεξήχθη στην Okayama της Ιαπωνίας. Οι εν λόγω κατασκευαστές δεν θεωρούν πως η πορεία της αυτοκίνησης στον εξηλεκτρισμό πρόκειται να αλλάξει. Είναι όμως από αυτούς που δεν έχουν ακόμη δεσμευτεί για την κατάργηση κινητήρων εσωτερικής καύσης, σε δεδομένη χρονολογία. Ως εκ τούτου, παράλληλα με την ανάπτυξη των δικών τους EV, επιλέγουν να εξερευνήσουν και διαφορετικές εναλλακτικές για τους πελάτες τους. 

Για το σκοπό αυτό, ανακοίνωσαν πως θα υποστηρίξουν τρεις πρωτοβουλίες. Η πρώτη έχει να κάνει με την ανάπτυξη αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που θα χρησιμοποιούν το υδρογόνο ως καύσιμο, επιτυγχάνοντας έτσι μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο που ο ίδιος ο πρόεδρος της Toyota παραβρέθηκε εκεί, οδηγώντας ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο υδρογόνου. 

Η Kawasaki, που και αυτή ετοιμάζεται να εισχωρήσει στο όλο σχήμα, έχει ήδη δημιουργήσει το πρώτο φορέα υγροποιημένου υδρογόνου στον κόσμο. Αυτή τη στιγμή διεξάγει δοκιμές για το κατά πόσο μπορεί να είναι τεχνικά και εμπορικά εφικτή η μεταφορά μεγάλης ποσότητας και χαμηλού κόστους υδρογόνου, που παράγεται από αυστραλιανό λιγνίτη και εισάγεται στην Ιαπωνία. 

Ακολούθως, υπάρχει κοινή απόφαση να στηρίξουν αγώνες συμβατικών οχημάτων, που θα χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα. Οι Toyota και Subaru θα εξελίξουν σχετικά τα BRZ και GR-86 αντίστοιχα, ώστε να καίνε συνθετικά καύσιμα από βιομάζα. Αυτά θα συμμετάσχουν από το 2022 στην κατηγορία ST-Q, στον αγώνα του Super Taikyu. Η Mazda, από την πλευρά της, ήδη χρησιμοποιεί ένα κινητήρα 1.5-liter Skyactiv-D με βιοντίζελ. 

Σε βάθος χρόνου, ο στόχος είναι να εξελιχθεί ένας κινητήρας υδρογόνου, για αγωνιστικούς αρχικά σκοπούς. Παράλληλα, υπάρχουν πλάνα και προς άλλες κατευθύνσεις, όπως για παράδειγμα οι μεταφορές ή η παραγωγή και χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Εδώ θα πρέπει να αναλογιστούμε πως μπορεί η Ευρώπη να θέτει χρονικά όρια ως προς την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, μια τέτοια κίνηση όμως δεν βγάζει νόημα για όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη του πλανήτη.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube