Η Tesla κάνει στροφή στις online πωλήσεις

Κλείνει τις περισσότερες εκθέσεις της - Στόχος η μείωση του κόστους που θα την βοηθήσει να μειώσει και τις τιμές των αυτοκινήτων της δίχως να θιγεί η κερδοφορία.

Η Tesla εγκαταλείπει τον παραδοσιακό τρόπο πώλησης αυτοκινήτων μέσω εκθέσεων και κάνει στροφή, σε ένα πιο ριζοσπαστικό μοντέλο, στις online πωλήσεις.

Η αλλαγή αυτή της στρατηγικής υπαγορεύεται από την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον με μειωμένο κόστος, καθώς η εταιρεία βάζει από αυτόν τον μήνα στην αγορά το Model 3 στην έκδοση των $35.000.

«Στους επόμενους μήνες, θα κλείσουμε πολλά από τα καταστήματά μας, κρατώντας ένα μικρό αριθμό καταστημάτων σε θέσεις υψηλής διέλευσης που θα παραμείνουν έχοντας κυρίως το ρόλο γκαλερί και αυτόν του κέντρου παροχής πληροφοριών προς τους πελάτες», ανέφερε η εταιρεία.

«Η στροφή στις online πωλήσεις σε συνδυασμό με άλλες κινήσεις μείωσης κόστους θα μας επιτρέψει να μειώσουμε μεσοπρόθεσμα κατά 6% περίπου όλες τις τιμές των μοντέλων μας», υπογραμμίζει η εταιρεία.

Πολλά από τα περίπου 120 καταστήματα της Tesla στις ΗΠA βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα. Σε αντίθεση με ένα παραδοσιακό show room, τα καταστήματα της Tesla βρίσκονται σε κτίσματα μικρού εμβαδού και δεν διαθέτουν κέντρο εξυπηρέτησης και τμήμα χρηματοοικονομικών και ασφαλιστικών υπηρεσιών. Τα καταστήματα χρησιμεύουν απλά ως βιτρίνες αυτοκινήτων, κέντρα πληροφοριών και κέντρα από όπου ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να πάρει ένα αυτοκίνητο για ένα σύντομο test drive. Τα νέα οχήματα συνήθως παραγγέλλονται από το διαδίκτυο.

Όμως, καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να μπάινουν δυναμικά στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η Tesla αναζητά τρόπους για να μειώσει τα κόστη διατήρησης των καταστημάτων, δίχως να θίξει την κερδοφορία της και να προχωρήσει σε αποκλειστική πώληση των μοντέλων της μέσω διαδικτύου.

Χαρακτηριστικά, εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε πως «η Amazon μας έχει δείξει ότι δεν χρειάζεται να έχετε φυσική παρουσία κάπου για να έχετε μεγάλους όγκους πωλήσεων».

Για να διασκεδάσει τις ανησυχίες πελατών της, που κύρια έχουν να κάνουν με την αγορά αυτοκινήτου δίχως προηγουμένως να το έχουν δει και να το έχουν δοκιμάσει, η Tesla θεσπίζει μια πολιτική που δίνει στον πελάτη το δικαίωμα να κρατήσει το αυτοκίνητο για επτά ημέρες, ή για 1.000 μίλια και στη συνέχεια αν δεν είναι ικανοποιημένος να το επιστρέψει.

«Θα μπορούσατε να αγοράσετε ένα Tesla, να το οδηγήσετε αρκετές εκατοντάδες μίλια για ένα ταξίδι το Σαββατοκύριακο με φίλους και στη συνέχεια να το επιστρέψετε δίχως καμία επιβάρυνση» ανέφερε η εταιρεία στη δήλωσή της, τονίζοντας πως «το υψηλό επίπεδο ικανοποίησης των πελατών μας, μας δίνει το δικαίωμα να πιστεύουμε ότι ουδείς θα επιστρέψει το αυτοκίνητο αν ζήσει μαζί του και βιώσει τα θετικά του χαρακτηριστικά για ένα μικρό χρονικό διάστημα».