node/39394

Η πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, ξεκίνησε από την Nissan

Η ιστορία της Kyoko Shimada, της πρώτης σχεδιάστριας αυτοκινήτων από την Ιαπωνία.

Το 1967, όταν η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ανδροκρατούμενη, η Nissan αποφάσισε να σπάσει αυτόν τον κανόνα. Και το έκανε προσλαμβάνοντας την Kyoko Shimada, την πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων στην ιστορία της Ιαπωνίας. Η Kyoko εντάχθηκε στην Nissan 19 χρόνια πριν τεθεί σε ισχύ ο νόμος για την παροχή ίσων ευκαιριών μεταξύ των δύο φύλων στην Ιαπωνία και σε μια εποχή που η ενεργός συμμετοχή των γυναικών στο εργατικό δυναμικό και σε τμήματα της κοινωνίας, δεν ήταν ακόμη κάτι το κοινώς αποδεκτό.

«Δεν υπήρχε ούτε μία γυναίκα σχεδιάστρια σε καμία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ιαπωνία εκείνη την εποχή, αλλά η Nissan αντιλήφθηκε, σε σχέση με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, ότι ήταν απαραίτητο να έχει την άποψη μιας γυναίκας στη σχεδίαση αυτοκινήτων, καθώς κάθε νοικοκυριό επρόκειτο να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο», η Shimada θυμάται.

Αφού σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Γυναικών της Ιαπωνίας, προσχώρησε στην εταιρεία για να συμμετάσχει σε μια ομάδα περίπου 50 σχεδιαστών, όλοι τους άνδρες, ειδικευμένων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν μια νεαρή γυναίκα, χωρίς υπόβαθρο στα αυτοκίνητα, αλλά αυτό ήταν και το ατού της. Αυτό το χαρακτηριστικό της την οδήγησε στην επιτυχία καθ' όλη τη διάρκεια των 38 ετών της στη Nissan, προσφέροντας πάντα μια φανταστική και φρέσκια άποψη.

Για παράδειγμα, θεωρούσε τα αυτοκίνητα ως «Χώρο διαβίωσης», όπου οι χρήστες θα μπορούσαν να εκφράσουν τον δικό τους τρόπο ζωής και την ταυτότητά τους, κάτι μοναδικό εκείνη την εποχή. Πίστευε ότι τα αυτοκίνητα ήταν ένας χώρος,

όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για τους επιβάτες, στα μπροστινά και πίσω καθίσματα. Είχε τη δική της καθαρή άποψη και για άλλα στοιχεία σχεδίασης, όπως η αντίθεση και η εναρμόνιση με τον έξω κόσμο.

Η Shimada όλα αυτά τα έκανε πράξη, όταν της ανατέθηκε να εργαστεί με χρώματα και εσωτερικούς χώρους για επιβατικά αυτοκίνητα. Με έναν εντελώς νέο τρόπο εργασίας, περιηγήθηκε σε πολυκαταστήματα για να αντλήσει έμπνευση και για να δει την τελευταία τάση της μόδας για άνδρες και γυναίκες. Παράλληλα, επισκέφθηκε εξελιγμένα καταστήματα επίπλων για να σκεφτεί πώς να μεταδώσει αυτό το συναίσθημα της πολυτέλειας στους εσωτερικούς χώρους των αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας παράλληλα την αρχιτεκτονική ως δομική αναφορά.

Κάπως έτσι οδηγήθηκε στο να προτείνει κομψά μπλε, καφέ και λευκά χρώματα για παλέτες αυτοκινήτων, σε μια εποχή που το εξωτερικό χρώμα των επίσημων πολυτελών οχημάτων ήταν μόνο το μαύρο.

Κοιτάζοντας πίσω σε εκείνη την εποχή, η Shimada είπε: "Το να μην έχει προηγούμενο δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για να μην κάνουμε κάτι διαφορετικά. Εάν δεν υπάρχει προηγούμενο, γιατί να μην το κάνουμε; Μόλις υπάρξει ένα νέο δεδομένο, οι άλλοι θα ακολουθήσουν με φυσικό τρόπο."

Στο τέλος των σχεδόν τεσσάρων επιτυχημένων δεκαετιών της στη Nissan, αποσύρθηκε με αμέτρητα επιτεύγματα και «πρωτιές» και διατηρεί τον «μύθο» της, ως το πρώτο πρότυπο ισχυρής γυναικείας ηγεσίας στην Nissan. Η αποφασιστικότητά της να είναι αληθινή, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την εξαιρετική καριέρα της, η οποία με τη σειρά της συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της Nissan σε παγκόσμια εταιρεία.

[Πηγή: Nissan]

node/39697
Volkswagen e-Golf

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Ενισχυμένη από την έλευση των νέων κυβερνητικών πριμ, η γερμανική αγορά πέτυχε ιστορικές επιδόσεις τον Ιούλιο.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, η Γερμανία ξεκίνησε δυναμικά τη μετάβασή της προς το ηλεκτρικό όχημα. Τον Ιούλιο, περισσότερα από 35.000 ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα. Αθροιστικά, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα αντιπροσώπευσαν για τον προηγούμενο μήνα το 11,4% των ταξινομήσεων στην κατηγορία των επιβατικών. Πρόκειται για ρεκόρ!

 Τύπος καυσίμου  Ταξινομήσεις Ιουλίου '20  Μερίδιο αγοράς
 Ντίζελ  89.543   28,45% 
 Βενζίνη  154.352   49,04% 
 Ηλεκτρικά  16.798   5,34% 
 Επαναφορτιζόμενα υβριδικά  19.119   6,10% 
 Αυτοφορτιζόμενα υβριδικά  33.369   10,60% 
 Άλλα  1.575   0,50% 

 

 

 

 

 


Με 16.798 ταξινομήσεις, τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευσαν το 5,3% των πωλήσεων στη γερμανική αγορά τον Ιούλιο. Με συνολικά 2.851 μονάδες, το Renault Zoé βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης. Επίδοση που το έφερε λίγο πιο πάνω από το πρόσκαιρο εθνικό κεφάλαιο στον τομέα, τοVolkswagen e-Golf. Βλέπετε, παρότι βρίσκεται μια ανάσα μακριά από το να παραδώσει την εμπορική (και ουσιαστική) σκυτάλη στο νέο ID.3, το ηλεκτρικό κόμπακτ χάτσμπακ παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές με 2.633 ταξινομήσεις τον Ιούλιο.

Ολοκληρώνοντας το βάθρο, το ηλεκτρικό Hyundai Kona τερμάτισε τρίτο στην κατάταξη με 1.688 μονάδες. Ακολούθησαν το Volkswagen e-up! και το smart fortwo ED με 1.344 και 1.209 ταξινομημένες μονάδες αντίστοιχα.

Germany ev car sales July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία τον Ιούλιο 2020


Σε ετήσια βάση, 61.105 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί στο γερμανικό έδαφος από την αρχή του έτους, σχεδόν όσο το σύνολο του 2019 που καταγράφηκαν 63.281 ταξινομήσεις.

Στις ταξινομήσεις ανά μοντέλο, το Volkswagen e-Golf πρωτοστατεί. Με 9.953 κομμάτια που πουλήθηκαν από την αρχή του έτους, βρίσκεται με βραχεία κεφαλή εμπρός από τις 9.917 του Zoé. Το Tesla Model 3 ολοκληρώνει το βάθρο με 4.521 ταξινομήσεις. Ακολουθεί από κοντά το Volkswagen e-up! (4.387), ενώ το Audi e-tron τερματίζει στην πέμπτη θέση με 3.889 μονάδες. Από την άλλη πλευρά, παρατηρούμε την πενιχρή απόδοση του Peugeot e-208 και του Opel Corsa-e, τα οποία έχουν πουλήσει μόλις 236 και 860 μονάδες αντίστοιχα από την αρχή του έτους.

Germany car sales Jan-July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020


Σχεδόν 20.000 επαναφορτιζόμενα υβριδικά
Τους τελευταίους μήνες, ξεπερνώντας τις πωλήσεις όλων των ηλεκτρικών μοντέλων, τα plug-in hybrid πέτυχαν επίσης ιστορική απόδοση. Με 19.119 μονάδες που πωλήθηκαν τον Ιούλιο, η κατηγορία αυτή καταλαμβάνει το 6,1% της αγοράς.

Αθροιστικά, τα αποτελέσματα του κατηγορίας των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων είναι εντυπωσιακά. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 68.390 κομμάτια κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά κατά πολύ τις 45.348 μονάδες που πουλήθηκαν σε ολόκληρο το 2019.

node/39696

Η επόμενη BMW M5 θα έχει 1.000 ίππους!

Αμιγώς ηλεκτρική με τρεις ηλεκτροκινητήρες - Υπολογίζεται να κυκλοφορήσει το 2024.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η επόμενη BMW M5 θα έχει 1.000 ίππους!

Η BMW εργάζεται πάνω στην εξέλιξη δύο εκδόσεων της επόμενης 5-Series, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί το πρώτο τρίμηνο του 2023. 
Όπως συνηθίζει η εταιρεία λίγο καιρό μετά (περίπου σε 12 μήνες) θα παρουσιαστεί και η έκδοση Μ5. 
Η συγκεκριμένη έκδοση φημολογείται ότι θα εφοδιάζεται με δύο επιλογές κινητήρων. Η πρώτη θα είναι μια επαναφορτιζόμενη υβριδική που θα συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συνδυαστική τους ισχύς αναμένεται να φτάνει τους 750 ίππους. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5 στην πίστα των Σερρών και σε έρημα ορεινά στροφιλίκια

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ταυτόχρονα (ή λίγο αργότερα) θα παρουσιαστεί και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Εδώ τα πράγματα αναμένεται να είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα: Η ηλεκτρική Μ5 θα έχει νέας γενιάς μπαταρίες Gen V, με χωρητικότητα 135 kWh. 
Εδώ θα έχουμε τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο πίσω και ένας εμπρός, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 1.000 ίππους. Η αυτονομία θα φτάνει τα 750 km (κατά WLTP) και η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h υπολογίζεται στα 3 δευτερόλεπτα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ανανεωμένες BMW M5 και M5 Competition [video]

Ωστόσο η επόμενη γενιά BMW M5 δεν θα είναι το μόνο ηλεκτρικό σεντάν με τέτοιου είδους επιδόσεις. Η Tesla ετοιμάζει μια έκδοση τριών ηλεκτροκινητήρων του Model S που πιθανότατα και αυτή θα φτάνει τους 1.000 ίππους.

Καθώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης εξαφανίζονται σιγά-σιγά, φαίνεται ότι τα... σούπερ-σεντάν θα είναι εδώ για πολλά χρόνια ακόμη.