Η Porsche 911 είναι το πιο κερδοφόρο αυτοκίνητο του 2019

Η 911 αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% των κερδών της Porsche παρά το γεγονός ότι αποτελεί μόλις το 11% των συνολικών της πωλήσεων.

Η Porsche 911 είναι σύμφωνα με αναλύσεις του Bloomberg το πιο κερδοφόρο αυτοκίνητο από όσα λανσαρίστηκαν τον τελευταίο χρόνο. Η 911 αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% των κερδών της Porsche παρά το γεγονός ότι αποτελεί μόλις το 11% των συνολικών της πωλήσεων.

Το ποσοστό ξεπερνάει κατά πολύ τα αντίστοιχα ποσοστά αυτοκινήτων όπως της Ferrari F8 Tributo, της Aston Martin DBX, της Mercedes-Benz GLE, αλλά και της BMW X5, αυτοκίνητα που σύμφωνα με την ανάλυση του Bloomberg έχουν μεγάλα περιθώρια κέρδους.

Η F8 Tributo, για παράδειγμα, έχει ένα περιθώριο πωλήσεων 50 τοις εκατό, αλλά συμβάλλει μόνο στο 17% των συνολικών κερδών της Ferrari, ενώ η Aston Martin DBX παρά το γεγονός ότι θα πουλήσει 4.500 αυτοκίνητα μέσα στο 2020 θα συμβάλει κατά 21% στα κέρδη της μάρκας.

Στα πιο… γήινα αυτοκίνητα, οι Mercedes-Benz GLE και GLS προβλέπεται ότι το 2020 θα συμβάλουν με τις πωλήσεις τους στο 24% των κερδών της μάρκας, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για την BMW X5 φτάνει το 16%.

Η αιτία που αναδεικνύει πρωταθλήτρια την 911 δεν είναι τόσο η διαφορά κόστους-τιμής πώλησης της βασικής έκδοσης που είναι μεγάλη, αλλά κυρίως οι άλλες εκδόσεις πέραν της βασικής αλλά και ο έξτρα εξοπλισμός.

Όπως επισημαίνει ο Michael Dean, αναλυτής της Bloomberg Intelligence, τα κεραμικά φρένα της 911 κοστίζουν ελάχιστα και χρεώνονται «χρυσάφι», ενώ η έκδοση Turbo για παράδειγμα επιβαρύνει ελάχιστα το κόστος παραγωγής αλλά εκτοξεύει την τιμή πώλησης. Μόνον οι εκδόσεις Turbo της 911 θα μπορούσαν πραγματικά να σημαίνουν μισό δισεκατομμύριο δολάρια από την άποψη του κέρδους για την Porsche, επισημαίνει ο Dean.

Το 2018, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Porsche αυξήθηκαν κατά 3% στα 256.255 αυτοκίνητα με την 911 να σημειώνει αύξηση 10% πουλώντας 35.573 οχήματα. Αυτό σημαίνει πως οι παγκόσμιες πωλήσεις της Porsche 911 το 2018 ξεπέρασαν τις συνολικές πωλήσεις της Bentley, της Ferrari, της Aston Martin και της Lamborghini.

Αντίθετα με την 911, η Taycan αναμένεται να είναι το λιγότερο κερδοφόρο μοντέλο της Porsche. Η Porsche αναμένεται να κάνει 20.000 έως 30.000 πωλήσεις από την Taycan, όταν η συνολική επένδυση που έχει κάνει για το μοντέλο είναι της τάξης των $ 6,6 δισ. συμπεριλαμβανομένου ενός νέου εργοστασίου κοντά στην έδρα της εταιρείας στη Στουτγάρδη της Γερμανίας.

Σε μια συνέντευξη στο Bloomberg TV, ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche Oliver Blume δήλωσε ότι η Taycan θα δημιουργήσει τελικά ένα «καλό περιθώριο κέρδους», ειδικά στις κορυφαίες εκδόσεις, αν και οι αποδόσεις δεν θα είναι τόσο υψηλές όσο άλλων μοντέλων. Η Taycan αναμένεται να αρχίσει να αποδίδει σημαντικά κέρδη μετά το 2023, όταν οι τιμές των μπαταριών θα μειωθούν σημαντικά.