node/38559

Η νέα Škoda Octavia κερδίζει βραβείο Red Dot για τον σχεδιασμό της

Είναι η τρίτη φορά που η Škoda Octavia βραβεύεται με Red Dot για τη σχεδίασή της, είχε προηγηθεί αυτή του 2006 και του 2017.

Η ολοκαίνουργια Škoda Octavia τιμήθηκε με το βραβείο σχεδιασμού Red Dot Award, φτάνοντας τα τρία συνολικά στις τέσσερις γενιές του μοντέλου, μετά από αυτά του 2006 και του 2017. 

Για την ιστορία, η ολοκαίνουργια Škoda  Octavia εντυπωσίασε την κριτική επιτροπή των περίπου 40 ειδικών από όλο τον κόσμο με το έντονο, εκφραστικό της στυλ, τα ανάγλυφα σχεδιαστικά μοτίβα και τις κομψές, δυναμικές αναλογίες της. Έτσι, στην 65η διοργάνωση του έγκυρου διαγωνισμού σχεδίασης, η Škoda έφτασε τα 14 συνολικά βραβεία Red Dot για τα μοντέλα της. Ο αρχικός προγραμματισμός για την επίσημη απονομή των βραβείων για το 2020 είναι στις 22 Ιουνίου, κατά τη διάρκεια του Red Dot Gala, στο Essen της Γερμανίας.

Σε μια προσπάθεια να αποδοθεί σε απλή γλώσσα η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Škoda και  να συμπυκνωθούν σε πέντε λέξεις οι ιδέες των σχεδιαστών της νέας Octavia, το μοντέλο χαρακτηρίζεται από μακριές ακμές, ανάγλυφα στοιχεία, αρμονικές επιφάνειες, επικοινωνώντας δυναμισμό και έντονη προσωπικότητα. Τα δύο βασικά στοιχεία που είχαν κατά νου οι σχεδιαστές της Škoda είναι η αρμονία και πολυεπίπεδη ομορφιά του κρυστάλλου και η συνεχής δημιουργία έκπληξης μέσω του ντιζάιν, κάτι που υλοποίησαν με επιτυχία.

Η νέα μάσκα με τους λεπτούς προβολείς με στάνταρ τεχνολογία LED, δημιουργούν ένα πολύ όμορφο αισθητικό αποτέλεσμα. Οι προαιρετικοί LED Matrix προβολείς προσθέτουν μία διακριτή φωτεινή υπογραφή. Τεχνολογίας LED και τα πίσω φώτα φρένων και ομίχλης. Οι επανασχεδιασμένες και χαμηλές ράγες οροφής τονίζουν την επιμηκυμένη σιλουέτα της Octavia Sportswagon, ενώ η Grand Coupé σε κερδίζει εξ αρχής με το σφηνοειδές σχήμα της. 

Octavia

Εξίσου καινούργια είναι και η προσέγγιση του εσωτερικού σχεδιασμού της Octavia: Άμεση είναι η αίσθηση για τα κορυφαίας ποιότητας υλικά ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της Škoda, η νέα γενιά του best-seller της διαθέτει μια ελεύθερη κεντρική οθόνη που συμπληρώνεται από ένα νέο πίνακα οργάνων πολλαπλών επιπέδων και μια τολμηρή σχεδιαστικά κεντρική κονσόλα. Το επανασχεδιασμένο τιμόνι με τις δύο ακτίνες διαθέτει μια ακόμα πιο έξυπνη διάταξη χειριστηρίων και καινοτόμους περιστροφικούς επιλογείς, για καλύτερη εργονομία και ευκολία χρήσης.

Τα Red Dot Awards είναι η κορυφαία ίσως παγκοσμίως αναγνώριση του εξαιρετικού σχεδιασμού προϊόντων. Η επιτροπή των βραβείων Red Dot αποτελείται από 40 ειδικούς από όλο τον κόσμο, όπως ανεξάρτητους καθηγητές σχεδιασμού, δημοσιογράφους και βιομηχανικούς σχεδιαστές, που αξιολογούν κάθε χρόνο χιλιάδες προϊόντα. Τα μέλη της επιτροπής φέτος έκριναν επί τόπου κάθε ένα από τα περίπου 6.500 προϊόντα που συμμετείχαν, με κριτήρια όπως ο βαθμός καινοτομίας, η ποιότητα του σχεδιασμού, η λειτουργικότητα, η μακροζωία και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Το 2020 συμπληρώνονται 65 χρόνια από την ίδρυση των βραβείων Red Dot. 

Η Škoda κατέκτησε το πρώτο βραβείο Red Dot το 2006 με μια άλλη Octavia, την Octavia δεύτερης γενιάς σε Combi έκδοση ενώ το 2017, το facelift της τρίτης γενιάς του μοντέλου μαζί με το Kodiaq κέρδισαν για τη Škoda δύο βραβεία Red Dot την ίδια χρονιά.

[Πηγή Škoda]

node/39100

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Το lockdown μείωσε σε ιστορικά επίπεδα τον αριθμό των τροχαίων -  Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι με την επιστροφή στην καθημερινότητα τα δυστυχήματα θα αυξηθούν ξανά.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Οι αριθμοί που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία μιλούν από μόνοι τους. Ποτέ άλλοτε από την χρονιά της γερμανικής επανένωσης το 1990, δεν ήταν μικρότερος αριθμός των νεκρών σε τροχαία, όσο τον Μάρτιο του 2020. Συνολικά στους γερμανικούς δρόμους πέθαναν 158 άνθρωποι, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ήταν 234. Αλλά και ο αριθμός των τραυματιών σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα μειώθηκε δραστικά τον ίδιο μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο πέρυσι. Το νέο είναι καταρχήν θετικό, αλλά δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε υπέρμετρη αισιοδοξία για τα μελλούμενα, υποστηρίζει ειδικός σε θέματα οδικής κυκλοφορίας στην ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Μείωση δυστυχημάτων και πριν από τον κορονοϊό

Για τον υπεύθυνο της ADAC ο μειωμένος αριθμός δυστυχημάτων οφείλεται στον κορονοϊό και στα περιοριστικά μέτρα, όπως το Homeoffice και την κοινωνική αποστασιοποίηση. «Η δική μας υπόθεση είναι ότι ο αριθμός των δυστυχημάτων θα αυξηθεί και πάλι, όταν αποκατασταθεί η συγκοινωνία και επιστρέψει η κανονικότητα. Προς το παρόν σε πολλούς εργασιακούς κλάδους οι άνθρωποι δεν επέστρεψαν στον τόπο εργασίας τους. Αυτό φυσικά επηρεάζει πολύ την κίνηση στους δρόμους. Επιπλέον ταξιδεύουν ελάχιστα». Παρά τις εκτιμήσεις του ειδικού, παραμένει αδιαμφισβήτητο ότι και πριν ξεσπάσει η πανδημία ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία σε γερμανικούς δρόμους είχε παραμείνει επί χρόνια στάσιμος. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να εκπλήσσει, διότι σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ στη Γερμανία δεν υπάρχει ανώτατο όριο ταχύτητας. 

Ωστόσο, από το 1970 ελήφθησαν μια σειρά από άλλα μέτρα, τα οποία αύξησαν την οδική ασφάλεια, όπως υποχρεωτική ζώνη ασφάλειας ή μείωση του ανώτατου ποσοστού αλκοόλ ανά λίτρο αίματος. Με αυτά κι άλλα μέτρα κατάφερε η χώρα να μειώσει τα οδικά δυστυχήματα από 20.000 μέσα της δεκαετίας του 1970 μόνο στην τότε Δυτική Γερμανία, σε λιγότερα από 3.000 στην επανενωμένη Γερμανία.

Ποδηλατοδρόμοι pop-up

Παρά την θετική εξέλιξη χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, επισημαίνει ο εκπρόσωπος της ADAC. Ένα από τα βασικότερα είναι ίσως να βρεθούν τρόποι, ώστε οι άνθρωποι να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το ποδήλατο. Το Βερολίνο έκανε την αρχή. Κατά τη διάρκεια της καυτής φάσης της πανδημίας δημιούργησε τους λεγόμενους ποδηλατοδρόμους pop-up με την απόδοση της δεξιάς λωρίδας ή τμήματος της λωρίδας παρκαρίσματος στους ποδηλάτες. Ο διαχωρισμός από τις υπόλοιπες λωρίδες έγινε οπτικά με την χάραξη κίτρινης γραμμής ή με διαχωριστικά φωτεινά σήματα, σαν αυτά που μπαίνουν στις οικοδομές.

Σημαίνει άραγε ότι ο κορονοϊός θα επιταχύνει και αλλαγές στην κυκλοφορία; Ο γερμανός ειδικός είναι προσεκτικός. «Όσο περισσότερο επιστρέφουμε στην καθημερινότητα, τόσο περισσότερο θα επιστρέφουμε και στα προβλήματα. Ίσως να εργάζονται περισσότεροι άνθρωποι από το σπίτι τους. Αλλά θεωρούμε βέβαιο ότι τα διάφορα μέσα μεταφοράς θα χρησιμοποιούνται και μετά την κορονοκρίση, όπως και πριν».

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/39096

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα που έχουν στόχο την επίτευξη οικονομικής σταθερότητας μέχρι το 2023.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα το στρατηγικό της πλάνο για τα επόμενα 4 χρόνια, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παρουσίαση 12 νέων μοντέλων μέσα στους επόμενους 18 μήνες και την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία και την οικονομική σταθερότητα.

Ξεκινώντας από τις 12 πρεμιέρες, αυτές αφορούν τα Ariya, Armada, Frontier, Kicks, Navara, Note, Pathfinder, Qashqai, Rogue, X-Trail, Terra, και την πολυαναμενόμενη νέα γενιά Z. Η εταιρεία δημοσίευσε ένα teaser video στο οποίο βλέπουμε όλα τα νέα και ανανεωμένα μοντέλα σε ένα σκοτεινό περιβάλλον που δεν αποκαλύπτει πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, πέρα από τη σιλουέτα και τα γραφικά LED στα φώτα τους.

Η εταιρεία θα δώσει έμφαση σε κατηγορίες που μπορούν να έχουν μια επιτυχημένη εμπορική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως τα μικρομεσαία και μεσαία, τα ηλεκτρικά οχήματα και τα σπορ μοντέλα. Επιπλέον, το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT θα κάνει την εμφάνισή του σε περισσότερα από 20 μοντέλα που πωλούνται σε 20 αγορές, με στόχο το 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις μέχρι το 2023. Σύμφωνα με το νέο στρατηγικό πλάνο, η Nissan θέτει ως προτεραιότητα τις αγορές της Ιαπωνίας (με δύο νέα ηλεκτρικά και δύο νέα υβριδικά μοντέλα e-Power), Κίνας και Β. Αμερικής. Αντίθετα, αποχωρεί από τη Νότιο Κορέα, καταργεί την θυγατρική Datsun από τη Ρωσία και αλλάζει την οργάνωσή της σε άλλες αγορές.

Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα της Nissan μειώνεται κατά 20%. στα 5,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ το ποσοστό εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεών της αυξάνεται στο 80%. Παράλληλα, η γκάμα μοντέλων της σε παγκόσμια κλίμακα μειώνεται κατά 20% (από 69 σε λιγότερα από 55). Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, η Nissan θα κλείσει τα εργοστάσιά της σε Βαρκελώνη και Ινδονησία, θα μειώσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική στα βασικά μοντέλα της και θα αυξήσει τις συμμαχίες για περαιτέρω μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής νέων μοντέλων και τεχνολογιών.

Με την εφαρμογή των μέτρων, η εταιρεία στοχεύει στην επίτευξη περιθωρίου κέρδους 5%, στη μείωση του κόστους κατά 300 δισεκατομμύρια yen, και στην κατάκτηση (και διατήρηση) μεριδίου 6% στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου μέχρι το τέλος του 2023.

[Πηγή: Nissan]

TAGS