
Η λίμο του λαού: Σκαραβαίος-λιμουζίνα πωλείται στις ΗΠΑ
Ένας μοναδικός Σκαραβαίος που μετατράπηκε σε λιμουζίνα από την Troutman-Barnes το 1969 και στη συνέχεια προβλήθηκε επίσημα από τη Volkswagen στις ΗΠΑ, βγαίνει σύντομα σε δημοπρασία.


Το 1967, οι Dick Troutman και Tom Barnes, γνωστοί για την κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων στο Los Angeles, είχαν ήδη τραβήξει τα βλέμματα δημιουργώντας μια 4θυρη, μακρύτερη έκδοση της Porsche 911.
Δύο χρόνια αργότερα, ο αντιπρόσωπος Volkswagen/Porsche, John von Neumann, τους ανέθεσε τη δημιουργία ενός Σκαραβαίου λιμουζίνα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μοναδικό κομμάτι, το οποίο διατηρήθηκε σε εξαιρετική κατάσταση και τώρα ετοιμάζεται για να το χαρούν νέα χέρια.
Ο συγκεκριμένος Σκαραβαίος βγήκε από το εργοστάσιο το 1968 και αρχικά παραδόθηκε στη Νέα Ορλεάνη. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην California, όπου και μετασκευάστηκε από την Troutman-Barnes. Το μεταξόνιο επιμηκύνθηκε κατά σχεδόν 1,02 μέτρα, με τους αμαξοποιούς να χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν περισσότερα γνήσια εξαρτήματα της Volkswagen. Προστέθηκαν ωστόσο, ειδικά σχεδιασμένες πίσω πόρτες με μικρά ανοιγόμενα παράθυρα.
Ο Σκαραβαίος λιμουζίνα παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles το 1969, όπου και απέκτησε το παρατσούκλι «Rollswagen»
Το πίσω μέρος της καμπίνας διαθέτει ένα γκρι καναπέ-θέση στο μήκος του αυτοκινήτου, δύο αναδιπλούμενα καθίσματα αντικριστά με τη φορά κίνησης, καθώς και τραπεζάκι από μαόνι -ξύλο που χρησιμοποιήθηκε και σε άλλα στοιχεία του εσωτερικού. Ο χώρος των επιβατών διαχωρίζεται από τη θέση του οδηγού μέσω ηλεκτρικά ρυθμιζόμενου παραθύρου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τον Σκαραβαίο 1300 του 1968
Κάτω από το καπό, πίσω φυσικά, ο εργοστασιακός κινητήρας των 1.500 cc αντικαταστάθηκε με έναν 1.600άρη λίγο πιο ισχυρό για να αντιμετωπίσει το επιπλέον βάρος των 181 κιλών λόγω της μετατροπής. Συνδυάστηκε δε, με χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.
Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles το 1969, όπου και απέκτησε το παρατσούκλι «Rollswagen». Η Volkswagen το χρησιμοποίησε ως διαφημιστικό εργαλείο, παρουσιάζοντάς το ως «το Volkswagen των 35.000 δολαρίων». Μπορεί το ποσό να μη φαίνεται τεράστιο σήμερα, αλλά αξίζει να θυμηθούμε πως ο βασικός Σκαραβαίος κόστιζε μόλις 2.063 δολάρια και μια Lamborghini Miura μόλις 20.000!
Σύμφωνα με τον φάκελο του αυτοκινήτου, σε αυτή τη λιμουζίνα λέγεται πως έφτασε ο John Wayne στην τελετή των Όσκαρ του 1970, όπου και κέρδισε το μοναδικό του αγαλματίδιο.

Εννέα χρόνια αργότερα, η αμερικανική θυγατρική της Volkswagen πούλησε το αυτοκίνητο σε έναν Καλιφορνέζο ντίλερ, τον Chick Iverson, προσωπικό φίλο του Wayne. Το 1996 το πούλησε στον Lorenzo Pearson, ιδρυτή της West Coast Metric, εταιρείας που εξειδικεύεται σε ανταλλακτικά Volkswagen. Από τότε μέχρι σήμερα το αυτοκίνητο παρέμεινε στην ιδιωτική συλλογή του Pearson, άψογα συντηρημένο. Το οδόμετρο με τα πέντε ψηφία γράφει σήμερα 4.830 μίλια, δηλαδή μόλις 7.773 km.
Λόγω της σπανιότητάς , της ποιότητας κατασκευής και της ιστορίας του, το μοναδικό αυτό Rollswagen εκτιμάται από τον οίκο RM Sotheby’s μεταξύ 150.000 και 200.000 δολαρίων (περίπου 129.000 με 172.000 ευρώ). Θα βγει σε δημοπρασία χωρίς ελάχιστη τιμή στις 15 Αυγούστου 2025, στο πλαίσιο της Monterey Car Week, φυσικά στην California.