node/39634

Η Jaguar Land Rover χάνει τη δικαστική μάχη από την Ineos για το εμπορικό σήμα Defender

Το δικαστήριο έκρινε ότι ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου δεν είναι πνευματική ιδιοκτησία της JLR και ανοίγει το δρόμο για την κυκλοφορία του Grenadier που το αντέγραψε. 

Η Jaguar Land Rover σε δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου τη μάχη για να κατοχυρώσει τα δικαιώματα του σχεδίου του εμβληματικού Defender, δίνοντας την ευκαιρία στον δισεκατομμυριούχο Jim Ratcliffe, ιδιοκτήτη του Ineos Group να προχωρήσει στην κατασκευή του εκτός δρόμου οχήματος, του Grenadier.

Το δικαστήριο του Λονδίνου απέρριψε την έφεση της JLR, αφού το γραφείο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας του Ηνωμένου Βασιλείου έκρινε ότι το σχήμα (σχεδιασμός) του αυτοκινήτου που η εταιρεία ήθελε να κατοχυρώσει δεν ήταν αρκετά διακριτικά.

Η Ineos Automotive έχει χρησιμοποιήσει το Land Rover Defender ως έμπνευση για το Grenadier, ένα 4x4 που βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο και ανάρτηση που έχει σχεδιαστεί από τη Magna Steyr και χρησιμοποιεί κινητήρες που προέρχονται από BMW.

Η Jaguar Land Rover δήλωσε ότι είναι απογοητευμένη από την απόφαση και ότι το αρχικό σχήμα του Defender έχει κατοχυρωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών σε πολλές αγορές. «Το Land Rover Defender είναι ένα εμβληματικό όχημα που αποτελεί μέρος του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος της Land Rover», ανέφερε η εταιρεία. «Το μοναδικό του σχήμα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και σηματοδοτεί τη μάρκα Land Rover σε όλο τον κόσμο», τονίζει. 

Από την πλευρά της η Ineos δήλωσε ότι «είμαστε ενθουσιασμένοι που θα φέρουμε το Grenadier στην αγορά το 2021». Η Ineos ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Jim Ratcliffe, έναν από τους σημαντικότερους υποστηρικτές της εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ineos σκόπευε να κατασκευάσει το Grenadier σε ένα νέο εργοστάσιο στην Ουαλία και να δημιουργήσει μια άλλη εγκατάσταση στην Πορτογαλία για την παραγωγή του αμαξώματος και του πλαισίου. Ωστόσο, η εταιρεία έχει αναστείλει αυτά τα σχέδια και επί του παρόντος βρίσκεται σε συνομιλία με την Daimler σχετικά με την αγορά του εργοστασίου του smart στο Hambach της Γαλλίας.

Εάν επιτευχθεί μια συμφωνία, η Ineos θα άρει τα προηγούμενα σχέδιά της και θα χρησιμοποιούσε το γαλλικό εργοστάσιο ως τη μοναδική κατασκευαστική βάση.