node/37874

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία «φρενάρει» την ανάπτυξη

Πεσμένη παγκοσμίως η ζήτηση για τα made in Germany αυτοκίνητα - Η ηλεκτροκίνηση και το λάθος των Γερμανών κατασκευαστών που τρέχουν τώρα να προλάβουν τις εξελίξεις. 

Η αβεβαιότητα που προκαλεί το αέναο δράμα του Brexit και ο εμπορικός πόλεμος που μαίνεται τα τελευταία δυο χρόνια μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ έχει συμπαρασύρει σε μεγάλο βαθμό τις υπόλοιπες μεγάλες οικονομίες του κόσμου. Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνει και το παράδειγμα της Γερμανίας όπως καταδεικνύουν τα νέα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα και τα οποία αποτυπώνουν επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης.

Το 2019 η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης «έτρεξε» με μόλις 0,6%. Πρόκειται για το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων έξι χρόνων. Χαμηλότερες επιδόσεις είχε καταγράψει η γερμανική οικονομία τελευταία φορά το 2013, όταν το ΑΕΠ είχε αυξηθεί μόλις κατά 0,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2018 καταγράφηκαν ρυθμοί της τάξης του 1,5% ενώ το 2017 2,5%.

Δύσκολοι καιροί για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Oι εξαγωγές που ήταν ανέκαθεν η ατμομηχανή της γερμανικής ανάπτυξης πλήττονται σε σημαντικό βαθμό, τόσο από την αβεβαιότητα που προκαλεί η παρατεταμένη διαδικασία εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ, όσο και ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ και Κίνας (αν και οι τόνοι έχουν πέσει τελευταία με αφορμή και τη μερική εμπορική συμφωνία που υπογράφουν σήμερα Τρίτη οι δυο πλευρές). Το γενικότερα αρνητικό κλίμα λειτούργησε ανασταλτικά και για τις επενδύσεις των επιχειρήσεων.

«Οι εμπορικοί πόλεμοι και το Brexit εκτόξευσαν στα ύψη την πολιτική αβεβαιότητα», σχολιάζει ο Αντρέας Σόιερλε από την Dekabank. «Αυτά επηρέασαν το εξωτερικό εμπόριο, αλλά και τις επενδύσεις στο εσωτερικό. Οι επιχειρήσεις προετοιμάζονταν για το worst case scenario και μείωσαν την παραγωγή τους».

Ιδιαίτερα δύσκολο ήταν το 2019 για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Τα προβλήματα για τα αυτοκίνητα Μade in Germany δεν περιορίστηκαν όμως μόνον στη μειωμένη παγκόσμια ζήτηση. «Πονοκέφαλο» προκαλεί στους γερμανούς κατασκευαστές και η στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα, όπου τρέχουν πλέον να προλάβουν τις εξελίξεις, αφού όλα τα προηγούμενα χρόνια άφησαν ελεύθερο πεδίο στους ανταγωνιστές τους.

Στα ύψη η κατανάλωση

Αντίβαρο στην υποχώρηση των γερμανικών εξαγωγών και κυρίως της αυτοκινητοβιομηχανίας εξακολουθεί να είναι η κατανάλωση που τροφοδοτείται από την υψηλή απασχόληση και την αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των πολιτών. Σημαντική ανάπτυξη εξακολουθεί να βιώνει και ο κατασκευαστικός κλάδος που επωφελείται τα μάλα από την ευνοϊκή συγκυρία των χαμηλών επιτοκίων. Τα παραπάνω συνέβαλαν αποφασιστικά όπως σημειώνουν οικονομολόγοι στο να μην διολισθήσει ακόμη περισσότερο η γερμανική οικονομία και να συγκρατηθεί η επιβράδυνση σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

Όπως σχολιάζει ο διευθυντής του Γερμανικού Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου, «οι δείκτες οικονομικής ανάπτυξης του 2019 συνιστούν μια προειδοποιητική βολή. Η υγιής εσωτερική κατανάλωση κατάφερε να αποτρέψει τα χειρότερα. Η κατανάλωση και ο κατασκευαστικός κλάδος είναι οι βασικοί πυλώνες ανάπτυξης. Η προσανατολισμένη στις εξαγωγές βιομηχανία όμως δεν κατάφερε να παίξει το ρόλο της. Πολυάριθμες εμπορικές διενέξεις, η μείωση των επενδύσεων παγκοσμίως και η αδύναμη παγκόσμια ανάπτυξη δοκιμάζουν τις επιχειρήσεις. Όλα αυτά προκαλούν ανησυχίες και για την τρέχουσα χρονιά».

Παρά την εξασθένηση των ρυθμών ανάπτυξης ωστόσο, η Γερμανία κατάφερε να πετύχει και το 2019 πλεόνασμα και δη για έκτη συνεχή χρονιά. Την περασμένη χρονιά τα έσοδα του γερμανικού δημοσίου ήταν κατά 1,5% υψηλότερα από τις δαπάνες. Το 2018 το πλεόνασμα είχε ανέλθει στο 1,9%.

[Πηγή:Deutsche Welle]

node/39640

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin βγάζει τις SLR του για βόλτα και για μια αναμνηστική φωτογραφία.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin, γνωστός επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο του real estate, τα τελευταία χρόνια αρέσκεται στο να παρουσιάζει μέσω YouTube την πανάκριβη συλλογή υπεραυτοκινήτων που διατηρεί στο γκαράζ του. Ανάμεσα σε σπάνια μοντέλα όπως ειδικές εκδόσεις των Bugatti Veyron, Bugatti Chiron, Pagani Huayra κ.α., είναι και κάτοχος όχι μίας, αλλά πέντε (!) Mercedes-Benz SLR McLaren.

Στο τελευταίο του βίντεο, ο Khoshbin έβγαλε τις πέντε SLR από το γκαράζ με σκοπό να τις τραβήξει μια ομαδική φωτογραφία σε διπλανή αλάνα. Με αφορμή τη φωτογράφιση, κάθε SLR έκανε μια σύντομη βόλτα ώστε να λειτουργήσει ο κινητήρας καθώς από ότι καταλαβαίνουμε τα αυτοκίνητα περνούν το μεγαλύτερο χρόνο της ζωής τους σε ακινησία. Όπως λέει και ο ίδιος «Λοιπόν παιδιά, έχω πέντε από αυτές και πρέπει να τις οδηγώ!».

Να θυμίσουμε πως η Mercedes-Benz SLR McLaren ήταν ο πρώτος καρπός συνεργασίας των δύο εταιρειών που για πολλά χρόνια συμμάχησαν στην Formula 1. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 1999 ενώ η έκδοση παραγωγής ακολούθησε το 2003 με ανθρακονημάτινο αμάξωμα. Κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ένας supercharged κινητήρας V8 5,4 λίτρων με απόδοση 626 PS και 780 Nm (στην "απλή" έκδοση). Μεταξύ 2003 και 2010, κατασκευάστηκαν συνολικά 2.157 μονάδες της SLR.

SLR

Οι δύο από τις SLR του Kohoshbin είναι εκδόσεις Roadster και οι υπόλοιπες τρεις Coupe, ενώ έχουν διαφοροποιήσεις όσον αφορά το συνδυασμό εξωτερικών και εσωτερικών αποχρώσεων. Αν και έχουν αρκετά χρόνια στην πλάτη τους, τα μοντέλα έχουν διατηρήσει τον εξωτικό τους χαρακτήρα. Το μόνο πρόβλημα που φαίνεται να ισχύει για όλες τις SLR είναι το υδραυλικό σύστημα με το οποίο ανοίγουν οι πόρτες, το οποίο δε λειτουργεί το ίδιο αποδοτικά μετά από 15 χρόνια.

Αν αναρωτιέστε γιατί ο Manny Khoshbin αγόρασε 5 SLR, όπως έχει αποκαλύψει σε παλαιότερο βίντεο λόγος είναι απλός - εκτός του ότι είναι ένα από τα αυτοκίνητα που του αρέσουν πολύ και ήθελε να το έχει σε διαφορετικά χρώματα, πιστεύει πως η αξία του θα ανέβει στο χρηματιστήριο των υπεραυτοκινήτων (όπως έγινε με τις ανταγωνιστικές Porsche Carrera GT και Ferrari Enzo από την ίδια χρονική περίοδο) οπότε βλέπει την αγορά τους ως επένδυση. Πάντως για να ξέρετε, η αγαπημένη του SLR είναι η λευκή Roadster.

node/39637

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

Όλη η ιστορία της μάρκας σε ένα βιβλίο που μπορείτε να το αποκτήσετε δωρεάν. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

H Mazda ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η Mazda κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Ήταν η πρώτη Ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans το 1991. Παρουσίασε το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller: το διθέσιο roadster Mazda MX-5, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Είναι η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο που συνδυάζει τις τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση, και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα Skyactiv-X.

Όλη η ιστορία της θρυλικής μάρκας που ακολουθεί το ασυμβίβαστο και προκαλεί το κατεστημένο, φιλοξενείται σε ένα πολύ όμορφο αφιέρωμα που ετοιμάστηκε από την Mazda Motor Europe. Ξεκινώντας από την πόλη καταγωγής της μάρκας, την ηρωική Χιροσίμα, οι σελίδες του βιβλίου μας ξεναγούν σε όλα τα σημαντικά γεγονότα που χάραξαν την αιωνόβια ιστορία της μάρκας. 

Μέσα σε 7 ενότητες φιλοξενείται όλη η διαδρομή της Mazda μέχρι το σήμερα.

Κατεβάστε το βιβλίο-αφιέρωμα στα 100 χρόνια της Mazda ΕΔΩ.

TAGS